سازمان ضد انحصار اتحادیه اروپا تصمیم خود را در مورد قرارداد 20 میلیارد دلاری Adobe و Figma در 7 آگوست اعلام می کند.

این اقدام برای گنجاندن غرامت در بحبوحه افزایش دادخواست‌ها در مورد داده‌های تصویری مورد استفاده در خدمات هوش مصنوعی از شرکت‌هایی مانند Stability AI و Midjourney انجام می‌شود که می‌توانند تصاویر را تنها از چند کلمه متن تولید کنند.

© تامسون رویترز 2023

کمیسیون در اوایل سال جاری هشدار داد که این قرارداد به طور قابل توجهی بر رقابت در بازار برای طراحی محصول تعاملی و نرم افزار تخته سفید تأثیر می گذارد.

در تلاشی برای جلب اعتماد به این مشتریان، ادوبی گفت که برای تصاویری که با این سرویس ایجاد شده اند، غرامت ارائه می کند، اگرچه این شرکت جزئیات مالی یا حقوقی در مورد نحوه عملکرد این برنامه ارائه نکرده است.


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

ادوبی، اوایل سال جاری، نسخه آزمایشی Firefly را منتشر کرد، سرویس خودش که می‌گوید با داده‌های تصویری از نظر قانونی ایمن ایجاد شده است.

ادوبی اعلام کرد که به عنوان بخشی از Adobe Express، یک ابزار با هدف کمک به کاربران تجاری که در طراحی تخصص ندارند برای ایجاد تصاویر و اسناد، شروع به ارائه Firefly به مشتریان شرکتی خود خواهد کرد.

ادوبی در ماه ژوئن اعلام کرد که Firefly، ابزار هوش مصنوعی خود را برای تولید تصاویر، به مشتریان تجاری بزرگ خود با غرامت مالی برای چالش های کپی رایت مربوط به محتوای ساخته شده با این ابزار ارائه می دهد.

پلت فرم مشارکتی مبتنی بر وب Figma برای طراحی و طوفان فکری در بین شرکت‌های فناوری از جمله Zoom Video Communications، Airbnb و Coinbase بسیار محبوب است.

ناظر رقابت بریتانیا روز جمعه به ادوبی یک هفته فرصت داد تا راه حل هایی برای رفع نگرانی های خود ارائه دهد یا اینکه با تحقیقات عمیق تری مواجه شود.

سازنده فتوشاپ ادوبی جمعه گذشته به دنبال تایید اتحادیه اروپا بود. درخواستی که یک ماه قبل از تعطیلات تابستانی ارائه شده است نشان می دهد که این شرکت انتظار دارد مجری رقابت اتحادیه اروپا پس از بررسی اولیه خود، تحقیقات گسترده ای را آغاز کند.

بر اساس گزارش کمیسیون اروپا در روز دوشنبه، رگولاتورهای ضد انحصار اتحادیه اروپا تا 7 آگوست تصمیم خواهند گرفت که آیا پیشنهاد 20 میلیارد دلاری Adobe (تقریبا 1,63,900 کرور) برای پلتفرم طراح مبتنی بر ابر Figma را پس از بررسی اولیه پاک کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اشلی استیل، معاون ارشد رسانه های دیجیتال در ادوبی، به رویترز گفت: «ما از نظر مالی پشت همه محتوایی هستیم که توسط Firefly برای استفاده داخلی یا خارجی توسط مشتریان ما تولید می شود.