سازمان ملل «اجلاس جهانی هوش مصنوعی برای خوب» را برگزار می کند، کارشناسانی از مایکروسافت و آمازون را برای بحث در مورد چارچوب هوش مصنوعی می آورد.

ChatGPT از زمانی که اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد، به دلیل توانایی‌اش در تولید محتوای انسان‌مانند، از جمله مقاله‌ها، شعرها و مکالمات از طریق اعلان‌های ساده، به یک حس جهانی تبدیل شده است.

سازمان ملل متحد این هفته یک گردهمایی جهانی برگزار می کند تا سعی کند مرزهای هوش مصنوعی را ترسیم کند و از پتانسیل آن برای توانمندسازی بشریت استفاده کند.

ITU مستقر در ژنو احساس می کند که می تواند تجربیات خود را در مورد حکمرانی هوش مصنوعی به کار گیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Juan Lavista Ferres، دانشمند ارشد داده‌های Microsoft AI For Good Lab، مثالی از این که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی «برای تبدیل دنیای ما به مکانی بهتر» استفاده کرد، ارائه کرد.

“از نظر فیزیکی تشخیص هر بیمار غیرممکن است. با این حال ما و دیگران مدل‌های هوش مصنوعی ساخته‌ایم که امروزه می‌توانند این وضعیت را با دقتی که با یک چشم پزشک بسیار خوب مطابقت دارد، بررسی کنیم. این کاری است که حتی می‌توان از طریق تلفن هوشمند انجام داد.

ما در مقطع حساسی از تاریخ هستیم که می‌توانیم یا می‌توانیم این کار را درست انجام دهیم و حکومت جهانی مورد نیاز خود را بسازیم، یا اشتباه کنیم و موفق نشویم و در مکان بدی قرار بگیریم که در آن چند شرکت، سرنوشت خیلی‌ها را کنترل می‌کنند. مردم بدون پیش‌اندیشی کافی.»

ITU که در سال 1865 تأسیس شد، قدیمی ترین آژانس در سازمان ملل متحد است. در سال 1906 “SOS” را به عنوان فراخوان بین‌المللی بحران دریایی کد مورس تأسیس کرد و همه چیز را از فرکانس‌های رادیویی گرفته تا ماهواره‌ها و 5G را هماهنگ می‌کند.

شرکت کنندگان فهرست شده عبارتند از ورنر ووگلز مدیر ارشد فناوری آمازون، لیلا ابراهیم مدیر عامل گوگل دیپ مایند و ایکر کاسیاس کاپیتان سابق فوتبال اسپانیا – که در سال 2019 دچار حمله قلبی شد و اکنون از استفاده از هوش مصنوعی در پیشگیری از حمله قلبی حمایت می کند.

بوگدان مارتین گفت هوش مصنوعی نباید نابرابری های اجتماعی را تشدید کند یا تعصباتی را در مورد نژاد، جنسیت، سیاست، فرهنگ، مذهب یا ثروت ایجاد کند.

او گفت که در این نشست چارچوب‌ها و نرده‌های محافظ برای حمایت از استفاده ایمن از هوش مصنوعی بررسی خواهد شد.

دورین بوگدان مارتین، رئیس اتحادیه بین المللی مخابرات، آژانس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملل که این اجلاس را تشکیل داده است، گفت: «این فناوری به سرعت در حال حرکت است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: «این اجلاس می‌تواند کمک کند که هوش مصنوعی مسیری را که به نفع بشریت است ترسیم کند».


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

در اینجا هوش مصنوعی تنها یک راه حل نیست، بلکه تنها راه حل است.

او بیش از 400 میلیون نفر را که به دیابت که یکی از دلایل اصلی نابینایی است، با تعداد اندک چشم پزشکان مقایسه کرد.

سازمان ملل امیدوار است که طرحی روشن در مسیر پیش رو برای مدیریت هوش مصنوعی ارائه دهد، زیرا توسعه این فناوری ظرفیت تعیین مرزهای خود را پیش رو دارد.

او به خبرنگاران گفت: “این یک فرصت واقعی برای صداهای پیشرو جهان در زمینه هوش مصنوعی است تا در صحنه جهانی گرد هم آیند و به مسائل حاکمیتی بپردازند.”

ما به نوعی در یک طوفان کامل هستیم که ناگهان این فناوری جدید قدرتمند – من فکر نمی‌کنم فوق‌هوشمند باشد – به طور گسترده گسترش یافته و در زندگی ما قدرتمند شده است و ما واقعاً آماده نیستیم. گری مارکوس، کارآفرین سریالی هوش مصنوعی.

ماه گذشته، قانونگذاران اتحادیه اروپا این اتحادیه را به تصویب یکی از اولین قوانین تنظیم کننده سیستم‌هایی مانند چت ربات OpenAI در ChatGPT نزدیک‌تر کردند. همچنین سروصدای فزاینده ای برای تنظیم هوش مصنوعی در ایالات متحده وجود دارد.

این اجلاس می خواهد راه های استفاده از هوش مصنوعی را برای پیشبرد اهداف عقب مانده توسعه پایدار سازمان ملل در موضوعاتی مانند سلامت، آب و هوا، فقر، گرسنگی و آب پاک شناسایی کند.

اجلاس جهانی AI for Good که در روزهای پنجشنبه و جمعه در ژنو برگزار می‌شود، حدود 3000 کارشناس از شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آمازون و همچنین از دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی را گرد هم می‌آورد تا چارچوب‌هایی را برای مدیریت هوش مصنوعی ایجاد کنند.

“هیچ کاری انجام ندادن یک گزینه نیست. بشریت به آن وابسته است. بنابراین ما باید درگیر باشیم و تلاش کنیم و آینده ای مسئولانه را با هوش مصنوعی تضمین کنیم.”

ده ها ربات، از جمله چندین انسان نما مانند Ai-Da، اولین هنرمند ربات فوق واقع گرایانه، به آنها ملحق خواهند شد. Ameca، پیشرفته ترین ربات شبیه زندگی در جهان. دزدمونا خواننده راک انسان نما; و گریس، پیشرفته ترین ربات مراقبت های بهداشتی.

به نفع انسانیت؟

این امر باعث رشد قارچ گونه محتوای هوش مصنوعی مولد شده است و قانونگذاران را مجبور به تلاش برای کشف نحوه تنظیم چنین ربات‌هایی کرده است.

با این حال، در حالی که طرفداران هوش مصنوعی از این فناوری برای اینکه چگونه می تواند جامعه را متحول کند، از جمله کار، مراقبت های بهداشتی و فعالیت های خلاقانه استقبال می کنند، دیگران نگران پتانسیل آن برای تضعیف دموکراسی هستند.

“طوفان کامل”