در سال 2013 ساخت اتوبوس های برقی را با شرکت مهندسی مگا، تحت یک شرکت سرمایه گذاری مشترک به نام Olectra Greentech آغاز کرد.
وزارتخانههای بازرگانی و صنایع سنگین هند بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ ندادند.
بی وای دی، بزرگترین تولید کننده خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی پلاگین در جهان، بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد. این شرکت قبلاً گفته بود که قصد دارد تولید خود را در هند، که اکنون سومین بازار بزرگ خودرو در جهان است، راه اندازی کند.
سازنده باتری های Blade و همچنین خودروهای برقی تمام شده قصد دارد تا تولید سالانه 100000 خودروی برقی در هند را طی چند سال افزایش دهد، اما احتمالاً با حمل وسایل نقلیه به صورت قطعات برای مونتاژ در این کشور آغاز خواهد کرد. یکی از منابع گفت زنجیره تامین.
در هند، BYD با خودروساز داخلی تاتا موتورز و رقیب چینی ام جی موتور که در حال حاضر بر فروش خودروهای الکتریکی تسلط دارند، رقابت خواهد کرد.
تسلا اخیراً پس از توقف برنامههای ورود به بازار در سال گذشته، به دلیل اینکه در مذاکرات با مقامات نتوانست مالیات کمتری بر خودروهای وارداتی تضمین کند، مذاکرات با دولت هند را از سر گرفته است.
سه نفر با آگاهی مستقیم از این طرح به رویترز گفتند که BYD چین یک پیشنهاد سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری (تقریبا 8200 کرور روپیه) برای ساخت خودروهای الکتریکی و باتری در هند با مشارکت یک شرکت محلی ارائه کرده است.
این پیشنهاد مشترک در بحبوحه قوانین سختگیرانه سرمایه گذاری ارائه می شود. از سال 2020، هند نظارت دقیقی بر سرمایه گذاری های کشورهای همسایه از جمله چین داشته است.
این کنترل ها گریت وال موتور چین را مجبور کرد تا از برنامه سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در بازار هند کنار بگذارد و واحد MG موتور شرکت خودروسازی دولتی چین SAIC را وادار کرد تا به دنبال یک شریک محلی باشد.
BYD که مخفف کلمه Build Your Dreams است، در سال 2022 در مجموع 1.86 میلیون دستگاه BEV و پلاگین هیبریدی فروخت. در هند، خودروهای برقی بیش از 1 درصد از کل فروش 3.8 میلیون خودرو در سال 2022 را تشکیل دادند، اما دولت می خواهد این میزان را افزایش دهد. تا سال 2030 به 30 درصد برسد.
فشار BYD به هند بخشی از گسترش سریع جهانی آن برای به چالش کشیدن تسلا است که هنوز در فروش خودروهای الکتریکی به تنهایی پیشتاز است. اگر سرمایه گذاری هند تایید شود، BYD در تمام بازارهای بزرگ خودروی جهانی به استثنای ایالات متحده حضور خواهد داشت.
مردم گفتند که BYD و شرکت مهندسی و زیرساخت مگا مستقر در حیدرآباد، پیشنهادی را به تنظیمکنندههای هندی ارائه کردهاند تا سرمایهگذاری مشترک خودروهای الکتریکی را تشکیل دهند و خواستند نامشان فاش نشود، زیرا این برنامه خصوصی است.
BYD مستقر در شنژن در سال 2007 وارد بازار هند شد و باتری و قطعات را برای سازندگان تلفن همراه تولید کرد.
یکی از این سه نفر گفت که برنامه بلندمدت ساخت مجموعه کاملی از خودروهای الکتریکی با برند BYD در هند از هاچ بک تا مدل های لوکس است.
© تامسون رویترز 2023
کل ظرفیت تولید پیشنهاد شده توسط BYD بلافاصله مشخص نبود.
این منابع گفتند که پیشنهاد سرمایه گذاری همچنین شامل طرحی توسط BYD و مهندسی مگا برای راه اندازی ایستگاه های شارژ در هند و ساخت مراکز تحقیق و توسعه و آموزش است.
BYD قبلاً 200 میلیون دلار (نزدیک به 1650 کرور روپیه) در هند سرمایه گذاری کرده است، جایی که شاسی بلند برقی Atto 3 و e6 EV را به ناوگان شرکت ها می فروشد و قصد دارد امسال سدان الکتریکی لوکس Seal خود را عرضه کند.