در سال 2018 با Xincao با عمر کوتاه، دست خود را در برنامه “کاشت چمن” امتحان کرد. در سال 2020 دوباره با Sharee با هدف بازارهای خارج از کشور تلاش کرد. این برنامه که بعداً به Lemon8 تغییر نام داد، بیش از یک میلیون بار در ژاپن دانلود شد و به تایلند نیز گسترش یافت.
یکی از این افراد با اشاره به میانگین درآمد هر کاربر گفت: «ByteDance بسیار مصمم است که بازار «بالا» (با Kesong و Lemon8) را برای دستیابی به ARPU بالاتر شکست دهد.
ByteDance به درخواست نظر پاسخ نداد.
این دو نفر گفتند که این برنامه توسط الکس ژو، معاون ارشد محصول و استراتژی در ByteDance و رئیس سابق TikTok نظارت میشود و به دلیل اینکه مجاز به صحبت با رسانهها نیستند، از معرفی آنها خودداری کردند.
مالک چینی TikTok، ByteDance، به دنبال موفقیت بزرگ بعدی خود است و با Kesong، اپلیکیشنی شبیه به Xiaohongshu رهبر بازار، به بخش سبک زندگی رسانههای اجتماعی میرود. Kesong که هفته گذشته راه اندازی شد، به کاربران امکان می دهد عکس ها، فیلم ها و نکات مربوط به مد و تجربیات خرید را به اشتراک بگذارند. این برنامه Xiaohongshu را تقلید می کند که اغلب به اینستاگرام Meta Platforms تشبیه می شود و به طور گسترده ای تجسم “کاشت چمن” در نظر گرفته می شود – این تصور که بررسی ها می توانند خوانندگان یا دنبال کنندگان را برای خرید یک محصول یا خدمات ترغیب کنند.
برندهای مد و لوکس اغلب به اینفلوئنسرهای Xiaohongshu روی میآورند که میتوانند به میلیونها کاربر مرفه در چین دسترسی پیدا کنند. در خارج از کشور، Xiaohongshu در کشورهایی از جمله سنگاپور، مالزی، استرالیا، کانادا و ایالات متحده به عنوان قرمز شناخته می شود.
© تامسون رویترز 2022