سامسونگ با حکم 303 میلیون دلاری هیئت منصفه به دلیل نقض پتنت روبرو می شود

پرونده نت‌لیست علیه سامسونگ الکترونیکس، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی تگزاس، شماره 2:21-cv-00463 است.

شرکت حافظه کامپیوتری Netlist روز جمعه هیئت منصفه فدرال در تگزاس را متقاعد کرد که بیش از 303 میلیون دلار (تقریباً 2500 کرور روپیه) به دلیل نقض چندین پتنت مرتبط با بهبود پردازش داده توسط سامسونگ الکترونیکس به آنها جایزه بدهد.

طبق رونوشت دادگاه، یک وکیل نت‌لیست به هیئت منصفه گفت که سامسونگ فناوری ماژول ثبت‌شده خود را پس از همکاری شرکت‌ها در پروژه‌ای دیگر، استفاده کرده است.

نمایندگان این شرکت ها بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. سهام نت‌لیست پس از صدور حکم در بعدازظهر جمعه ۲۱ درصد افزایش یافت.

هیئت منصفه در مارشال، تگزاس پس از یک آزمایش شش روزه تشخیص داد که «ماژول‌های حافظه» سامسونگ برای محاسبات با کارایی بالا عمداً هر پنج پتنتی را که نت‌لیست غول فناوری کره‌ای را به نقض آن متهم کرده است، نقض کرده است.

© تامسون رویترز 2023

نت‌لیست مستقر در ایروین در کالیفرنیا در سال 2021 از سامسونگ شکایت کرد و مدعی شد که محصولات حافظه سامسونگ که در سرورهای رایانش ابری و سایر فناوری‌های مبتنی بر داده استفاده می‌شوند، حق ثبت اختراع آن را نقض می‌کنند. نت‌لیست گفت که نوآوری‌های آن بازده انرژی ماژول‌های حافظه را افزایش می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد که «اطلاعات مفیدی را از حجم وسیعی از داده‌ها در مدت زمان کوتاه‌تری به‌دست آورند».

نت‌لیست از هیئت منصفه 404 میلیون دلار (تقریباً 3300 کرور) غرامت خواسته بود.

در خبری دیگر، گزارش شد که سامسونگ الکترونیکس در نظر دارد گوگل را با Bing متعلق به مایکروسافت به عنوان موتور جستجوی پیش فرض دستگاه های خود جایگزین کند. این گزارش که توسط نیویورک تایمز در آخر هفته منتشر شد، بر چالش‌های رو به رشد سالانه 162 میلیارد دلاری گوگل (تقریباً 1329477 کرور) چهره تجاری موتور جستجوی بینگ تأکید می‌کند – یک بازیگر کوچک که اخیراً پس از آن در جایگاه برجسته قرار گرفته است. ادغام فناوری هوش مصنوعی در پشت ChatGPT.

سامسونگ استدلال کرده بود که پتنت‌ها نامعتبر هستند و فناوری آن به روشی متفاوت از اختراعات Netlist عمل می‌کند.


شیائومی گوشی هوشمند پرچمدار خود با محوریت دوربین شیائومی 13 اولترا را عرضه کرد، در حالی که اپل اولین فروشگاه خود را در این هفته در هند افتتاح کرد. ما درباره این پیشرفت‌ها و همچنین گزارش‌های دیگر در مورد شایعات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و موارد دیگر در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع