سام بانکمن-فرید از FTX، سایر مروجین مشهور توسط سرمایه گذاران کریپتو شکایت کردند

گاریسون به این موارد در دادخواست خود و همچنین حکم فوریه یازدهمین دادگاه استیناف ایالات متحده اشاره کرد که به سرمایه گذاران ارز دیجیتال BitConnect اجازه داد از افرادی که به صورت آنلاین سکه را تبلیغ می کردند شکایت کنند.

این شکایت از بانکمن-فرید و 11 ورزشکار و دیگر افراد مشهوری که FTX را تبلیغ کرده اند، از جمله دیوید، خالق “Seinfeld” و “Curb Your Enthusiasm” به دنبال خسارت است.

این شکایت از طرف ادوین گاریسون، ساکن اوکلاهاما که یک حساب بازدهی FTX داشت که با دارایی های رمزنگاری شده برای کسب سود تامین مالی می کرد و دیگرانی مانند او مطرح شد.

گاریسون ادعا می‌کند که در حالی که FTX سرمایه‌گذاران آمریکایی را به حساب‌های سودآور خود جذب می‌کرد، این یک “طرح پونزی” بود که در آن وجوه سرمایه‌گذاران به نهادهای مرتبط برای حفظ ظاهر نقدینگی منتقل می‌شد.

سرمایه گذاران خصوصی همچنین از کارداشیان و دیگران به دلیل نقش آنها در تبلیغ توکن ها شکایت کرده اند.

ماسون گفت: “برای موفقیت، آنها باید یک عمل فریبنده یا عمل ناعادلانه را ایجاد کنند و این کار باعث آسیب واقعی شود.”

دیوید در تبلیغاتی برای FTX بازی کرد که در جریان Super Bowl 2022 پخش شد و در آن شخصیت‌های خیالی را به تصویر می‌کشید که نوآوری‌های مهم در طول تاریخ را نادیده می‌گرفتند و با پیام «کریپتو را از دست ندهید» به پایان رسید.

در دادخواست می‌گوید زمانی که صرافی کریپتو به دلیل نگرانی‌های نقدینگی دچار تزلزل شد، سرمایه‌گذاران آمریکایی ۱۱ میلیارد دلار (تقریباً ۸۱۴۰ کرور روپیه) خسارت دریافت کردند.

کیم کارداشیان، ستاره تلویزیون رئالیتی، در ماه فوریه موافقت کرد که 1.26 میلیون دلار (تقریبا 10 کرور روپیه) به SEC بپردازد تا ادعاهایی را که مبنی بر افشای ناموفق بودنش برای تبلیغ توکن های EthereumMax دریافت کرده بود، بپردازد. او به اشتباه خود اعتراف نکرد.

دعوای دسته جمعی پیشنهادی که سه شنبه شب در میامی ارائه شد، ادعا می کند که حساب های بازدهی FTX اوراق بهادار ثبت نشده ای هستند که به طور غیرقانونی در ایالات متحده فروخته شده اند.

جان جی ری سوم، مدیر اجرایی جدید FTX که نامی از او به عنوان متهم در این شکایت برده نشده است، از اظهار نظر در مورد این اتهامات خودداری کرد.


سرمایه گذاران کریپتو آمریکایی از سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX و چندین فرد مشهور که صرافی او را تبلیغ می کردند، از جمله تام بریدی، کمدین NFL و لری دیوید، کمدین، شکایت کردند و مدعی شدند که آنها برای فروش حساب های ارز دیجیتال با بازده FTX دست به اقدامات فریبنده زده اند.

منابع به رویترز گفته اند که حداقل یک میلیارد دلار از سرمایه مشتری مفقود است.

FTX اعلام ورشکستگی کرد و در بحبوحه گزارش هایی مبنی بر انتقال 10 میلیارد دلار (تقریبا 81500 کرور روپیه) از دارایی های مشتریان از FTX به شرکت بازرگانی Alameda Research متعلق به Bankman-Fried، با بررسی دقیق مقامات ایالات متحده مواجه است.

© تامسون رویترز 2022

بردی، ستاره تنیس نائومی اوزاکا و تیم بسکتبال حرفه ای گلدن استیت وریرز نیز متهمان این شکایت هستند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سرمایه گذاران و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قبلاً افراد مشهور را به دلیل تبلیغ فریبکارانه ارزهای دیجیتال دنبال کرده بودند.

شان ماسون، وکیل Scott+Scott که وکالت سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در پرونده EMAX را بر عهده دارد، گفت که سرمایه‌گذاران از قانون تجارت ناعادلانه فلوریدا برای هدف قرار دادن مروج‌های ارزهای دیجیتال در دعاوی معلق استفاده کرده‌اند.

نمایندگان بانکمن-فرید، بردی، اوزاکا، دیوید و گلدن استیت وریرز بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در روز چهارشنبه پاسخ ندادند.

شکایت وی حاکی از آن است که مروجین بانکمن-فرید و FTX در توطئه ای برای کلاهبرداری از سرمایه گذاران شرکت کرده و قوانین ایالت فلوریدا را که الزام به ثبت اوراق بهادار و ممنوعیت اقدامات تجاری ناعادلانه را الزامی می کند، نقض کرده اند.