سام بنکمن-فرید در پیشنهاد رد اتهامات جنایی به دلیل سقوط FTX شکست خورد

دادستان ها Bankman-Fried را متهم کردند که میلیاردها دلار از وجوه مشتریان FTX را به سرقت برده است تا از زیان های صندوق پوشش ریسک Alameda Research خود جلوگیری کند.

دادستان ها گفتند که از باهاما خواسته اند تا با این اتهامات، که شامل توطئه برای رشوه دادن به مقامات چینی و ارتکاب کلاهبرداری بانکی می شود، موافقت کنند، اما نمی دانند این کشور کارائیب چه زمانی رضایت خود را خواهد داد.

بانکمن-فرید همچنین استدلال کرد که برخی از اتهامات به طور نادرست و بدون رضایت از باهاما مطرح شده است، جایی که او در ماه دسامبر دستگیر و به ایالات متحده تحویل داده شد.

Bankman-Fried خود را بی گناه دانسته و سرقت وجوه را انکار کرده است، در حالی که تصدیق کرده است که FTX مدیریت ریسک ناکافی دارد.

اما قاضی با دادستان موافقت کرد که این نظریه که به عنوان حق کنترل شناخته می شود، در مورد بانکمن-فرید صدق نمی کند.

کاپلان نوشت: «اظهارات متهم مبنی بر اینکه کیفرخواست هیچ «زیان اقتصادی» برای مشتریان FTX را مدعی نیست، از نظر واقعی نادرست به نظر می‌رسد، و وجوه اختلاس شده ادعایی به وضوح دارایی است.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

بانکمن-فرید در ماه مه از کاپلان خواست که حداقل 11 مورد از 13 اتهام کلاهبرداری و توطئه را که با آن روبرو شده بود رد کند.

سخنگوی Bankman-Fried از اظهار نظر خودداری کرد.

کاپلان در این ماه گفت که دادگاه دوم در 11 مارس در مورد پنج اتهامی که دادستان علیه بنکمن-فرید پس از استرداد وی مطرح شده اند، برگزار خواهد شد.

یک قاضی فدرال روز سه شنبه پیشنهاد سام بنکمن-فرید را برای رد بیشتر پرونده جنایی دولت ایالات متحده مبنی بر متهم کردن موسس صرافی ارزهای دیجیتال FTX به سازماندهی یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری رد کرد.

آنها همچنین بانکمن-فرید را به گمراه کردن سرمایه گذاران و وام دهندگان و مشارکت غیرقانونی در کمپین های سیاسی ایالات متحده به نام همکاران متهم کردند.

تصمیم قاضی منطقه ای ایالات متحده، لوئیس کاپلان در منهتن، راه را برای محاکمه بانکمن-فرید، میلیاردر سابق 31 ساله در 2 اکتبر هموار می کند.

بانکمن-فرید گفت که برخی از اتهامات متکی بر یک نظریه کلاهبرداری است – که در آن یک متهم می تواند به دلیل محروم کردن شخصی از اطلاعات ارزشمند اقتصادی و نه فقط دارایی ملموس – محکوم شود – دادگاه عالی ایالات متحده ماه گذشته آن را بی اعتبار تشخیص داد.

یک معاهده استرداد بین ایالات متحده و باهاما، جایی که FTX در آن مستقر است، می گوید که یک کشور باید قبل از محاکمه متهمان در مورد اتهاماتی که پس از استرداد آنها مطرح می شود، رضایت دهد.