سرمایه‌گذاران بزرگ فناوری سود را پس از اخراج‌های کل صنعت بررسی می‌کنند، شرکت‌ها هوش مصنوعی را به عنوان محرک رشد برجسته می‌کنند

بزرگترین شرکت جهان، اپل، که قرار است درآمد خود را در 4 ماه مه گزارش کند، با کاهش تقاضا برای آیفون و مک بوک ها مواجه است زیرا مصرف کنندگان هزینه های خود را محدود می کنند.

به گفته تحلیلگران، تجارت ابری آمازون، گوگل و مایکروسافت نیز پایدارتر از حد انتظار بود.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مایکروسافت، آلفابت مادر گوگل، متا پلتفرم مالک اینستاگرام و Amazon.com همگی نتایج فصلی این هفته را گزارش می دهند.

بخش ابری آمازون AWS، بزرگترین بخش جهان، مجموعه‌ای از فناوری‌ها را با هدف کمک به سایر شرکت‌ها برای توسعه ربات‌های چت خود با پشتیبانی هوش مصنوعی منتشر کرده است، و متا یک مدل هوش مصنوعی منتشر کرده است که می‌تواند اشیاء منفرد را از داخل یک تصویر تشخیص دهد.

مایکروسافت فناوری ChatGPT OpenAI را در موتور جستجوی خود Bing ادغام کرده است و آن را در مقابل رهبر بازار گوگل قرار داده است.

گوگل انتشار عمومی چت ربات Bard خود را آغاز کرده است.

به گفته شرکت تحقیقاتی YipitData، فروش آمازون در آمریکای شمالی قرار است در سه ماهه اول از برآوردهای وال استریت پیشی بگیرد.

گرافیک: سهام فناوری بزرگ از شش ماه گذشته – https://www.reuters.com/graphics/BIGTECH-STOCK/zgvobzmoqpd/Pasted%20image%201682082335284.png

سهام مایکروسافت و آلفابت هر دو تا کنون 19 درصد در سال جاری افزایش یافته اند. اپل و آمازون به ترتیب 28 درصد و 23 درصد رشد داشته اند. سهام متا نزدیک به 77 درصد رشد کرده است.

این سه شرکت، همراه با آمازون، بین نوامبر و مارس اعلام کردند که 70000 شغل را در یک اقتصاد به سرعت در حال تضعیف، پس از رونق استخدام ناشی از بیماری همه گیر کاهش خواهند داد. متا دو دور اخراج را اعلام کرده است.

گرافیک: سهام فناوری بزرگ از شش ماه گذشته – https://www.reuters.com/graphics/BIGTECH-STOCK/zgvobzmoqpd/Pasted%20image%201682082335284.png

انتظاراتی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند با هوش مصنوعی ایجاد کنند یا حتی کارهای بیشتری با آن انجام دهند… هر سرمایه‌گذار فناوری انتظار دارد که آن شرکت‌ها در مرز باشند.»

Amazon.com که کاهش زیادی در سود سه ماهه چهارم به دلیل زیان های ارزش گذاری به دلیل سرمایه گذاری خود در تولیدکننده خودروهای برقی زیان ده Rivian Automotive گزارش کرده است، قرار است سود سه ماهه اول را به ثبت برساند که انتظار می رود در مقایسه با آن 8 برابر شود. با سه ماهه قبل.

آنها با هم بیش از 5 تریلیون دلار در بازار سرمایه دارند یا بیش از 14 درصد ارزش شاخص S&P 500.

تیاگو کاپولسکیس، تحلیلگر Itau BBA گفت: «این نوعی شمشیر دولبه است، زیرا این شرکت‌ها برای بهبود جریان نقدینگی در اقتصادی که در حال کاهش است، فشار وارد می‌کند.

بر اساس گزارش Refinitiv، بین مایکروسافت، آلفابت و متا، تحلیلگران انتظار دارند که سود به طور متوسط ​​4.5 درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن افزایش یابد، که منجر به جهش 11.8 درصدی در سود متا می شود. انتظار می رود نسبت به سال قبل، سود به طور متوسط ​​نزدیک به 16 درصد کاهش یابد، در حالی که انتظار می رود مایکروسافت با 0.5 درصد کاهش کمترین عملکرد ضعیف را داشته باشد.

با گذشت یک چهارم از اخراج‌های بی‌سابقه، سرمایه‌گذاران در غول‌های فناوری ایالات متحده به دقت بررسی خواهند کرد که آیا کاهش هزینه‌ها باعث افزایش سود شده تا رضایت آنها را جلب کند، در حالی که این شرکت‌ها تاکید می‌کنند که چگونه هوش مصنوعی محرک رشد بعدی آنها خواهد بود.

اندرو لیپسمن، تحلیلگر Insider Intelligence می گوید: «اگر پیام سه ماهه گذشته Big Tech در مورد بهره وری و بهبود نتایج بود، پیام این سه ماهه احتمالاً آینده نگرتر در مورد پتانسیل عظیم هوش مصنوعی خواهد بود.

این شرکت‌ها احتمالاً به‌روزرسانی‌هایی را در مورد تلاش‌های هوش مصنوعی خود ارائه می‌کنند، روندی که از سه ماهه گذشته که مدیران اجرایی تماس‌های درآمدی خود را با ذکر این فناوری پر کردند، قابل توجه است.