سرمایه‌گذاران کریپتو پس از سقوط ناگهانی مبادلات در سال گذشته محتاطانه رشد می‌کنند

به گفته مدیران و داده‌های صنعت، برای محافظت از خود، سرمایه‌گذاران نهادی کریپتو به صرافی‌هایی روی می‌آورند که حفاظت از دارایی قوی‌تر، افزایش دقت در شرکای تجاری و انجام معاملات در بخش‌های کوچک‌تر، از جمله اقدامات جدید مدیریت ریسک را ارائه می‌کنند.

کراچیلوف نیکل گفت: «این ناگزیر خطری است که همه ما در کریپتو حمل می‌کنیم – ما در یک صرافی بزرگ به نام بایننس ریسک تمرکز ناراحت‌کننده‌ای داریم».

صنعت کریپتو با دارایی های بسیار پر نوسان همچنان پرخطر است. تنظیم‌کننده‌های مالی مانند SEC می‌گویند که بسیاری از شرکت‌های رمزنگاری قوانین قابل اجرا را نادیده می‌گیرند، به این معنی که مدیریت ریسک همچنان در بخش مالی سنتی عقب است.

موگنتی گفت، در حالی که قبلاً CoinShares بازارها را به رنگ قرمز، کهربایی یا سبز طبقه بندی می کرد، این سیستم اکنون بسیار ساده است. “مثل قرمز یا سبز است. دیگر کهربایی وجود ندارد.”

آلتانا اکنون صرافی هایی را در اولویت قرار می دهد که به آن اجازه می دهد دارایی های خود را با متولیان شخص ثالث مستقل مانند Copper بریتانیا و Fireblocks مستقر در ایالات متحده تسویه و نگهداری کند. Bouaynaya گفت، از آنجایی که بایننس این گزینه را به آلتانا نمی دهد، صندوق تامینی به ندرت موجودی را در بایننس یک شبه باقی می گذارد.

در حالی که سرکوب SEC در Binance.US سوالاتی را در مورد آینده آن ایجاد کرده است، معامله گران می گویند معامله با Binance اجتناب ناپذیر است. بر اساس داده‌های کایکو، این بزرگترین صرافی جهان با حدود 60 درصد از حجم معاملات در سطح جهان است.

سخنگویان Fireblocks و Copper گفتند که شاهد افزایش تقاضا برای خدمات خود هستند.

بایننس به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما هفته گذشته در بیانیه‌ای گفت که “وجوه مشتریان همیشه امن هستند.”

زمانی که نرخ‌های بهره پایین بود، سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال روی هم انباشته شدند و بازار را به اوج ارزش 3 تریلیون دلاری (تقریباً 2,45,78,100 کرور) در سال 2021 رساندند. اما با افزایش نرخ‌ها محتاطانه رفتار کردند و باعث افت قیمت‌ها و شروع نقدینگی کشنده شد. کرانچ برای چندین شرکت ارز دیجیتال. بر اساس داده های CoinGecko، ارزش بازار کریپتو به حدود 1.1 تریلیون دلار (نزدیک به 90,12,000 کرور) کاهش یافته است.

قطعاً این احساس وجود دارد که مردم به طور کلی بر اعتبار طرف مقابل و ریسک طرف مقابل متمرکز هستند.

او هشدار داد که هر گونه شکست چشمگیر تر مبادلات “شاید باعث ایجاد یک زمستان ارزهای دیجیتال هسته ای شود”.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال پس از اینکه سال گذشته در اثر سقوط ناگهانی شبکه‌های سلسیوس، وویجر دیجیتال، FTX و دیگران سوختند، محتاط‌تر شده‌اند و ترس از سرکوب نظارتی فشار بیشتری بر شرکت‌های باقی‌مانده وارد می‌کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

قرار گرفتن در معرض “ناراحتی” Binance

CoinShares، مدیر دارایی‌های ارز دیجیتال اروپایی، در فروپاشی FTX، بررسی دقیق طرف مقابل خود را افزایش داد. ژان ماری موگنتی، مدیر عامل شرکت، گفت: اکنون شرکای تجاری را در مورد عملیات، راه اندازی امنیت سایبری، قرار گرفتن در معرض اعتبار و قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال مختلف مورد پرسش قرار می دهد.

آناتولی کراچیلوف، مدیر اجرایی نیکل مدیریت دارایی دیجیتال مستقر در لندن، گفت که تقریباً تمام معاملات آن اکنون در صرافی هایی انجام می شود که تسویه حساب خارج از بورس را امکان پذیر می کند، به این معنی که دارایی ها جدا از بورس تسویه می شوند و نگهداری می شوند، در مقایسه با 5 درصد قبل از بورس. سقوط FTX

طبق گفته Xclaim، ورشکستگی‌های اخیر پلتفرم کریپتو، دارایی‌های مشتریان را به ارزش حدود 34 میلیارد دلار (نزدیک به 278600 کرور) به دام انداخته است، که به طلبکاران اجازه می‌دهد چنین ادعاهایی را معامله کنند.

سامد بوینایا، مدیر پورتفولیوی دارایی های دیجیتال در صندوق تامینی Altana Wealth مستقر در لندن، گفت: “سرمایه گذاران در این کلاس دارایی درس های خود را به سختی آموخته اند و اکنون در مورد اینکه با چه کسی معامله کنند بسیار دقیق تر هستند.”

وس هنسن، مدیر معاملات و عملیات Arca، بدون نام بردن از شرکت‌های خاص، گفت، هنگام معامله با مخاطره‌آمیزترین صرافی‌ها، Arca، سرمایه‌گذار ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، سعی می‌کند با تقسیم معاملات بزرگ به قطعات کوچک، قرار گرفتن در معرض آن را به حداقل برساند.

شعبه ایالات متحده بایننس روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که سپرده های دلاری را متوقف می کند. دو روز قبل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار از دادگاه خواست تا دارایی های خود را مسدود کند. SEC ادعا کرد که Binance و مدیر عامل آن Changpeng Zhao مخفیانه دارایی های مشتریان را کنترل و منحرف می کردند.

مارتین لی، روزنامه نگار داده در ردیاب بلاک چین نانسن گفت: کاهش موجودی مبادلات استیبل کوین ها و اتر نشان می دهد که کاربران در حال حذف دارایی های خود از صرافی ها هستند، اگرچه اندازه گیری اینکه چه نسبتی از دارایی ها به سمت راه حل های نگهداری حرکت می کنند دشوار است.

Binance.US و Coinbase Global آخرین صرافی‌های ارز دیجیتال هستند که پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از این زوج به دلیل نقض قوانین خود، مورد بررسی قرار گرفتند و مدیران صنعت انتظار دارند اقدامات اجرایی بیشتری انجام شود. Binance و Coinbase اتهامات رگولاتور را رد می کنند.

او افزود: «در حال حاضر همه در بازار بسیار ترسیده اند.

به گفته هانسن، درخواست‌های اطلاعات طرف مقابل آن “بسیار شدیدتر و اغلب” است، در حالی که این شرکت همچنین توییتر را برای اطلاعاتی که ممکن است در مورد شرکت‌هایی که ممکن است با مشکل مواجه شوند نظارت می‌کند.

گرگ توزار، رئیس محصولات نهادی کوین‌بیس، گفت که کوین‌بیس اقداماتی را برای اطمینان از ایمن بودن دارایی‌های مشتریان خود انجام داده است، از جمله ارائه توافق‌نامه‌های کاربری در تمامی محصولات خود که تضمین‌کننده حقوق مستمر مشتریان به عنوان مالک آن دارایی‌ها در صورت نامحتمل است. یک ورشکستگی