سرمایه گذاران در نظرسنجی می گویند که ایلان ماسک از توئیتر پرت شده است، باید روی تسلا تمرکز کند، زیرا رقبای خودروهای برقی سرعت خود را افزایش می دهند.

سهام برنده درآمد و حاشیه را افزایش می دهد. نیکلاس کولاس از DataTrek Research گفت که هر دو لازم هستند.

با وجود این، تحلیلگران و سرمایه گذاران هشدار می دهند که مزیت فعلی تسلا می تواند به سرعت از بین برود زیرا سیاست های دولت مانند قانون کاهش تورم ایالات متحده، سایر خودروسازان را تشویق می کند تا از خودروهای برقی استقبال کنند. با افزایش رقبای خود، سهام معروف گران قیمت تسلا – که با 75 برابر درآمدهای آینده معامله می شود – جای کمی برای اشتباه باقی می گذارد. در مقایسه، جنرال موتورز با حدود 6 برابر سود تخمینی معامله می کند و فورد با حدود 9 برابر.

کریگ ایروین، تحلیلگر در Roth Capital Partners گفت: رقابت مهم‌ترین عامل خطر برای بلندمدت تسلا است و حتی اجرای متوسط ​​برای تولید حدود 100 خودروی الکتریکی جدید که امسال به بازار می‌آیند، بر تسلا فشار وارد می‌کند. برتری فعلی نسبت به رقابت بسیار واقعی است، اما ما باید درک کنیم که چگونه این کاهش می یابد.

با این حال رقبای تسلا در حال افزایش سرعت هستند. درست در اوایل این ماه، BYD چین رکورد فروش را برای سه ماهه دوم به ثبت رساند و 352163 خودروی تمام الکتریکی تحویل داد. این نشان می‌دهد که با چه سرعتی در تسلا، که 466140 خودروی برقی را به مشتریان در سراسر جهان تحویل داده است، جایگاه خود را به دست آورده است – همچنین بالاترین رقم تاریخ.

متیو تاتل، مدیر اجرایی Tuttle Capital Management در مصاحبه‌ای گفت: ماسک آنقدر فرد غیرقابل پیش‌بینی است که من آن را یکی از بزرگترین خطرات تسلا می‌شمارم.

به همین دلیل، بدبینان تسلا پس از رالی 500 میلیارد دلاری امسال (تقریباً 41,05,550 کرور) عقب نشینی کردند.

تاثیر تمام کاهش قیمت‌های اخیر بر سود تسلا در چهارشنبه جاری، زمانی که این شرکت نتایج سه‌ماهه دوم را گزارش می‌کند، مشخص خواهد شد. میانگین تخمین سود در سه ماهه نسبت به شش ماه قبل 29 درصد کاهش یافته است.

از آن زمان، ارزش خود توییتر نیز کاهش یافته است. حدود 67 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی گفتند که انتظار ندارند توییتر به اندازه ای که ماسک برای آن پرداخت کرده باشد، ارزش داشته باشد.

استدلال متقابل این است که تعداد زیادی از رقبای تسلا هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. به عنوان مثال، فروش خودروهای برقی فورد موتور در ایالات متحده در سه ماهه دوم کاهش یافت، زیرا مجبور شد تولید خود را در اوایل سال جاری در کارخانه مکزیکی سازنده موستانگ Mach-E متوقف کند.

با کاهش حاشیه سود، حدود 67 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که مدیران میلیاردر باید بیشتر روی خودروساز تمرکز کنند. هشدار آنها در پی یک رالی غیرمحتمل 128 درصدی تسلا در سال جاری، ناشی از تمایل مجدد سرمایه‌گذاران برای افزایش تولیدات فناوری و پیش‌بینی ماسک مبنی بر نزدیک شدن عصر خودروهای کاملاً خودمختار، منتشر شد.

خودروسازان رقیب که تقاضای رو به رشد برای خودروهای الکتریکی را افزایش می‌دهند، بزرگ‌ترین چالش را برای تسلا در دو سال آینده ایجاد می‌کنند، درست زمانی که ایلان ماسک به دلیل سرمایه‌گذاری‌های برجسته‌اش، از رسانه‌های اجتماعی و سفرهای فضایی گرفته تا هوش مصنوعی، حواسش پرت به نظر می‌رسد.

© 2023 بلومبرگ LP


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در همین حال، «ریسک مشک» که در سهام تسلا تعبیه شده بود، سال گذشته زمانی که این میلیاردر در یک مناقصه عمومی برای پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر شرکت کرد و بخش‌های بزرگی از سهام تسلا را برای پرداخت هزینه خرید فروخت، به شدت مورد توجه قرار گرفت. فشار ناشی از فروش و نگرانی ها مبنی بر اینکه ماسک برای اداره تسلا بیش از حد منحرف شده بود، در آن زمان بر سهام سنگینی می کرد.

بنابراین پاسخ دهندگان به آخرین نظرسنجی Markets Live Pulse می گویند. از 630 شرکت کننده جهانی پالس MLIV، 54 درصد افزایش ریسک رقابت در صنعت را نشان دادند در حالی که 26 درصد رفتار و تصمیمات رئیس جیوه آن را به عنوان نگرانی اصلی برای سهامداران تسلا انتخاب کردند.

حتی اگر تسلا در حال حاضر از برتری قابل توجهی نسبت به سایر شرکت‌ها، خواه یک خودروساز مستقر یا یک استارت‌آپ، برخوردار است، بخش بزرگی از ارزش فوق‌العاده بالای بازار آن بر این فرض استوار است که بتواند در آینده‌ای که خودروهای الکتریکی رایج‌تر هستند، این سلطه را حفظ کند. .

دفاع از سهم بازار هزینه دارد. حدود 63 درصد از پاسخ دهندگان MLIV Pulse انتظار دارند که این شرکت به کاهش قیمت ها ادامه دهد تا حجم بیشتری را به دست آورد. در نتیجه، حاشیه سود سنگین آن در حال حاضر ضربه خورده است. کاهش بیشتر احتمالاً حاشیه ها را کمتر می کند و فاصله را با سایر شرکت های خودروسازی کاهش می دهد.