سرمایه گذاری Web3 از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر 78 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را ثبت کرده است: Crunchbase

شرکت‌هایی که در فعالیت‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری‌شده، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، متاورس، و همچنین بازی‌های بلاک چین فعالیت می‌کنند، همگی تحت چتر طبقه‌بندی Web3 قرار می‌گیرند. در فقدان شفافیت منظم، چندین پروژه امیدوارکننده Web3 برای راه‌اندازی عملیات خود به شدت به تأمین منابع مالی خارجی متکی هستند.

«در حالی که ظاهراً همه بخش‌ها شاهد کاهش سرعت سرمایه‌گذاری خطرپذیر هستند، Web3 – که در اینجا به عنوان استارت‌آپ‌های رمزارز و بلاک چین تعریف می‌شود – بیشترین ضربه را خورده است. در واقع، جریان معاملات به کندترین سرعت خود از سه ماهه پایانی سال 2020 رسیده است، زمانی که تنها 291 معامله به مبلغ 1.1 میلیارد دلار (تقریباً هفت کرور روپیه) اعلام شد. راندهای بزرگ قطعاً نقشی در کاهش چشمگیر بودجه Web3 در سال به سال ایفا کردند.”

بین آوریل و ژوئن سال جاری، در مجموع 322 معامله بین پروژه های Web3 و سرمایه گذاران سرمایه گذاری نهایی شد. در مجموع، این معاملات توانسته اند 1.8 میلیارد دلار (تقریبا 14782 کرور) به دست آورند.

اخیراً، استارت‌آپ NFT موسیقی «Sound» و شرکت Web3/AI Olympix توانسته‌اند میلیون‌ها بودجه به دست آورند.


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با این حال، نمی توان منکر فروپاشی گسترده صرافی های ارز دیجیتال – همه ما نام آن ها را می دانیم – و اقدامات نظارتی اخیر در ایالات متحده احتمالاً برخی از سرمایه گذاران را از نگاه کردن به فضای دارایی های دیجیتال منصرف کرده است. آیا آن سرمایه گذاران باز خواهند گشت یا سرمایه گذاران فعلی بیشتر دعوت خواهند کرد؟ اعداد مطمئناً به این ترتیب نیستند. اکنون به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در هر چیزی بسیار محتاط هستند – البته به جز هوش مصنوعی.

برعکس، در گزارش Crunchbase، بین آوریل و ژوئن 2022، استارت آپ های Web3 موفق به جمع آوری 7.5 میلیارد دلار (تقریباً 61585 کرور) شده اند.

بودجه برای اکوسیستم Web3 بین ژوئن 2022 و ژوئن 2023 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نیمه اول سال گذشته، پروژه ها و استارت آپ های مرتبط با Web3 توانسته اند 16 میلیارد دلار (تقریبا 1,31,404 کرور روپیه) بودجه جذب کنند. از سوی دیگر، تا ژوئن سال جاری، تنها 3.6 میلیارد دلار (تقریبا 29568 کرور) توسط شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در طرح های Web3 سرمایه گذاری شده است. طبق گزارش Crunchbase، این نشان دهنده کاهش 78 درصدی بودجه در بخش دارایی های دیجیتال است.

در حالی که بخش دارایی های دیجیتال همچنان با نوسانات بازار و همچنین عدم شفافیت منظم دست و پنجه نرم می کند – توجه شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر به سایر حوزه های فناوری معطوف شده است.

شرکت هایی که در زمینه هوش مصنوعی (AI) فعالیت می کنند اخیرا توجه شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر را به خود جلب کرده اند.