سرویس اپل برای نرم افزارهای عامل قدیمی تر به پایان می رسد

در کنار iPadOS 17، macOS 14، watchOS 10 و tvOS 17، انتظار می‌رود که اپل آپدیت مورد انتظار iOS 17 را در WWDC 2023 عرضه کند. همچنین انتظار می‌رود این رویداد هدست موردانتظار AR/VR را معرفی کند.

اگرچه در این پست هیچ نسخه خاصی ذکر نشده است، اما به اندازه کافی به نشت اخیر اضافه می کند. با این حال، این تغییر تنها بر تعداد کمی از کاربران تأثیر خواهد گذاشت. اپل قبلاً اشاره کرده بود که تا اواسط فوریه امسال تنها 8 درصد از آیفون‌های فعال دارای iOS 14 یا بالاتر هستند.

طبق گزارش‌ها، اپل خدمات آنلاین خود را برای دستگاه‌هایی که بر روی برخی نرم‌افزارهای قدیمی کار می‌کنند، متوقف خواهد کرد. این دستگاه ها شامل آیفون، آیپد، مک بوک، اپل واچ و اپل تی وی است. این منبع به اسناد داخلی اشاره می کند که به این تغییر اشاره دارد که در اوایل ماه مه سال جاری اجرا شده است. همچنین انتظار می رود که اپل به زودی آپدیت iOS 17 خود را عرضه کند. این شرکت میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) 2023 از 5 ژوئن تا 9 ژوئن است. انتظار می رود که غول فناوری کوپرتینویی از سیستم عامل جدید در طول این رویداد رونمایی کند.

با توجه به الف توییت توسط مشاور Stella-Fudge (@StellaFudge)، همه سرویس‌های آنلاین اپل در دستگاه‌های دارای iOS 11، macOS High Sierra، watchOS 4 و tvOS 11 به جز iCloud از اوایل ماه مه فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. کاربران دستگاه های مربوطه اعلان های به روز رسانی کافی را دریافت خواهند کرد.

نرم افزارهای تحت تاثیر شامل iOS 11 تا iOS 11.2.6، macOS High Sierra 10.13 تا macOS 10.13.3، watchOS 4 به watchOS 4.2.3 و tvOS 11 تا tvOS 11.2.6 هستند.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

اپل ماه گذشته در مقاله‌ای گفت: «برخی از نسخه‌های نرم‌افزار قدیمی‌تر دیگر از خدمات اپل مانند اپ استور، سیری و نقشه پشتیبانی نمی‌کنند. برای ادامه استفاده از این سرویس‌ها، نرم‌افزار خود را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید.»