سقوط قیمت بیت کوین و اتر پس از اینکه بایننس از خرید وثیقه نقدینگی FTX جلوگیری کرد

بیت کوین روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو سال اخیر سقوط کرد، با سقوط آزاد بازار ارزهای دیجیتال پس از انصراف صرافی بزرگ بایننس از یک پیشنهاد نجات برای FTX همتای تحت محاصره‌شده، شک و تردیدها را در مورد آینده آن افزایش داد و احساسات کلی را در میان مردم تشدید کرد. در 24 ساعت گذشته نزدیک به 9 درصد کاهش یافته و قیمت آن در حال حاضر حدود 16700 دلار (تقریباً 13.65 میلیون روپیه) در سراسر صرافی‌های جهانی است در حالی که صرافی‌های هندی مانند CoinDCX بیت کوین را 19138 دلار (تقریباً 15.64 میلیون روپیه) ارزیابی می‌کنند که 7.33 درصد است. کمتر از ارزش دارایی کریپتو در صبح چهارشنبه.

در بخش سکه‌های میم، Dogecoin در بهترین شروع هفته، کاهش بیشتری پیدا کرد. ارزش دوج کوین پس از کاهش بیش از 6.36 درصدی ارزش در 24 ساعت گذشته، در حال حاضر 0.08 دلار (تقریباً 6.62 روپیه) است، در حالی که ارزش شیبا اینو 0.0000098 دلار (تقریباً 0.000798 روپیه) است که 2.76 درصد در روز گذشته کاهش یافته است.

Cardano، Polygon، BNB، Cosmos، Chainlink، و Polkadot، Uniswap، TRON، Avalanche و Monero زیان‌های عمده‌ای را در روز متحمل شدند در حالی که سولانا در 24 ساعت گذشته بیش از 25 درصد از ارزش خود را از دست داد.

ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال گجت 360 نشان می‌دهد که اکثر آلت‌کوین‌های بزرگ نیز با افت ارزشی بسیار شدید همراه بوده‌اند، در حالی که اعداد ارزش بازار کریپتوهای جهانی کاهش 7.76 درصدی را تا اواخر دوشنبه و اوایل سه‌شنبه نشان می‌دهند.

فروپاشی FTX بیش از 180 میلیارد دلار (تقریباً 1472105 کرور) از بازار کریپتو از بین برده است زیرا دارایی‌های دیجیتال در سراسر جهان تحت فشار فروش فوق‌العاده قرار دارند. سطح پشتیبانی پایین تر از 16,406 دلار (تقریبا 13.4 میلیون روپیه) با برخی نشانه های اولیه بهبود. اتر با قیمت 1,170 دلار (تقریبا 95,686 روپیه) معامله می شود که بیش از 10 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته است، داده های تاریخی نشان می دهد که اتریوم مسیر بیت کوین را دنبال می کند. در فضای آلتکوین، MATIC، AVAX و SOL شاهد کاهش دو رقمی ارزش خود به دلیل فروش گسترده تر دارایی های کریپتو بودند.”

اتر، بزرگترین توکن قراردادهای هوشمند، شروع خوبی برای هفته نداشت و درست مانند BTC، سقوط نسبتاً سنگینی را در اوایل پنجشنبه شاهد بود. اتر در حال حاضر تقریباً 8.71 درصد در 24 ساعت گذشته در سراسر مبادلات جهانی کاهش یافته است. در همین حال، در صرافی‌های هند، اتریوم 1342 دلار (تقریباً 1.09 لک) ارزش دارد که در روز گذشته بیش از 8.83 درصد کاهش یافته است.

در صرافی های جهانی مانند CoinMarketCap، Coinbase و Binance قیمت بیت کوین 16701 دلار (تقریبا 13.65 میلیون روپیه) است، در حالی که داده های CoinGecko نشان می دهد که ارزش بیت کوین اکنون 16.6 درصد کمتر از قیمتی است که پنجشنبه گذشته بود.

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال غیرقانونی است، نه یک ارز قانونی و در معرض خطرات بازار است. اطلاعات ارائه شده در این مقاله به معنای توصیه مالی، مشاوره تجاری یا هر گونه توصیه یا توصیه دیگری نیست که توسط NDTV ارائه یا تأیید شده است. NDTV مسئولیتی در قبال ضرر و زیان ناشی از هر گونه سرمایه گذاری بر اساس توصیه ها، پیش بینی ها یا سایر اطلاعات موجود در مقاله ندارد.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق آخرین به‌روزرسانی، بایننس از معامله خرید FTX که سرمایه‌گذاران را از دارایی‌های پرخطر دور می‌کند، کناره‌گیری کرده است. در هفته‌های آینده، شیوام تاکرال، مدیرعامل دومین صرافی طولانی‌مدت ارز دیجیتال در BuyUcoin در هند توضیح می‌دهد.