سنگین ترین قابلیت محموله موشک LVM3 ISRO با تست موتور موفقیت آمیز تا 450 کیلوگرم افزایش یافته است.

در این بیانیه آمده است: در طول آزمایش، عملکرد موتور و تاسیسات نرمال بود و پارامترهای مورد نیاز به دست آمد.

LVM3، یک وسیله نقلیه سه مرحله‌ای با دو بند موتور جامد، یک مرحله هسته پیشران مایع و یک مرحله برودتی، می‌تواند یک کلاس چهار تنی از ماهواره‌ها را به مدار انتقال ژئوسنکرون پرتاب کند.

سومانات، وزیر فضایی نیز به PTI گفت: “ما به آب و هوا نگاه می کنیم. آب و هوا هنوز خوب نیست. بنابراین، ما منتظر هستیم تا باد و سایر سیستم ها خوش خیم شوند. ما این کار را انجام خواهیم داد.”

روز چهارشنبه، سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد که در حال آماده شدن برای اولین آزمایش فرود باند (RLV-LEX) وسیله نقلیه پرتاب قابل استفاده مجدد – نمایشگر فناوری (RLV-TD) از محدوده آزمایش هوانوردی در منطقه چیترادورگا کارناتاکا با رئیس آن S Somanath است. نشان می دهد که آب و هوا در حال نظارت است.

به گفته مقامات ISRO، بدنه بال RLV با استفاده از یک هلیکوپتر به ارتفاع سه تا پنج کیلومتری منتقل می شود و در فاصله حدود چهار تا پنج کیلومتری جلوتر از باند با سرعت افقی رها می شود. پس از رهاسازی، RLV سر خورده، به سمت باند فرودگاه حرکت می کند و با ارابه فرود به طور مستقل در فرودگاه دفاعی نزدیک چیترادورگا فرود می آید.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

ISRO روز پنجشنبه اعلام کرد که قابلیت حمل بار سنگین‌ترین موشک LVM3 هند با آزمایش موتور موفقیت‌آمیز تا 450 کیلوگرم افزایش یافته است. به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند، موتور برودتی CE20 که به طور بومی برای پرتاب خودرو مارک 3 (LVM3) ساخته شده است، برای اولین بار در 9 نوامبر، آژانس ملی فضایی کشور، در معرض آزمایش گرم موفقیت آمیز در سطح رانش ارتقا یافته 21.8 تن قرار گرفت. مقر اینجا در بیانیه ای گفت.

ISRO گفت: “این کار قابلیت بارگیری LVM3 را تا 450 کیلوگرم با بارگیری پیشرانه اضافی افزایش می دهد.” آژانس فضایی اضافه کرد: تغییرات عمده ای که در این مقاله آزمایشی در مقایسه با موتورهای قبلی انجام شد، معرفی سوپاپ کنترل رانش (TCV) برای کنترل رانش بود.

علاوه بر این، محفظه های اگزوز توربین LOX و LH2 چاپ سه بعدی برای اولین بار به موتور القا شد. در طول این آزمایش، موتور با سطح رانش تقریباً 20 تنی برای 40 ثانیه اول کار کرد، سپس سطح رانش به 21.8 تن افزایش یافت. در این بیانیه آمده است که شیر کنترل رانش را حرکت می دهد.