سهامداران توییتر قرارداد تصاحب ایلان ماسک را قبل از نبرد قانونی آینده تایید کردند

با این حال، مدیرعامل تسلا بارها اعلام کرده است که نمی‌خواهد با قرارداد خرید ادامه دهد و نامه‌های متعددی برای فسخ قرارداد به توییتر ارسال کرده است. آخرین مورد از این ارتباطات هفته گذشته بود، زمانی که وکلای ماسک به توییتر اطلاع دادند که او از پول پرداختی به یکی از کارمندان سابق، که گفته می‌شود پیتر زاتکو، افشاگر است، مطلع نشده است. توییتر این ادعا را رد کرده است که پرداخت، شرایط قرارداد را نقض کرده است.

قبل از محاکمه، که در 17 اکتبر در دادگاه سلطنتی دلاور آغاز می شود، دادگاه به ماسک اجازه داده است تا اتهامات زاتکو علیه شرکت را درج کند. رئیس سابق امنیت توییتر مدعی شده است که این شرکت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) را در مورد اقدامات امنیتی شرکت به عنوان بخشی از توافقنامه در سال 2011 گمراه کرده است. او همچنین ادعا کرده است که توییتر دارای نقص های امنیتی جدی است که بر این پلت فرم تأثیر می گذارد و یک یا چند مورد کارمندان از طرف دولت های خارجی کار می کردند.

در ماه ژوئیه، ماسک با ادعای اینکه اطلاعات نادرستی در مورد تعداد اکانت‌های اسپم یا جعلی در این شرکت به او ارائه شده بود، تلاش کرد از قرارداد خرید توییتر عقب نشینی کند. این شرکت در ماه ژوئیه از مدیرعامل تسلا شکایت کرد و استراتژی خروج او را “الگویی از ریاکاری” نامید. توییتر همچنین قبلاً مدعی شده بود که ماسک در تلاش است تا محاکمه را که ماه آینده آغاز خواهد شد، “آهسته” کند.




منبع

روز سه شنبه، رویترز گزارش داد که سهامداران توییتر به موافقت ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای خرید سرویس میکروبلاگینگ رای دادند. ماسک با خرید توییتر با قیمت 54.20 دلار (تقریبا 4300 روپیه) برای هر سهم موافقت کرده بود که بسیار بالاتر از قیمت روز سه شنبه 43.20 دلار (تقریباً 3400 روپیه) بود. آخرین مهلت رأی گیری در مورد این معامله روز سه شنبه بود و نتیجه راه را برای ثروتمندترین مرد جهان برای تصاحب شرکت باز می کند.

سهامداران توییتر روز سه شنبه به معامله ایلان ماسک برای خرید سرویس میکروبلاگینگ به مبلغ 44 میلیارد دلار (تقریباً 3,49,800 کرور) رای مثبت دادند. نتیجه رای سهامداران که روز سه‌شنبه اعلام شد، یک ماه قبل از نبرد حقوقی آتی بین مدیرعامل تسلا و توییتر است که از 17 اکتبر در دادگاه دلاور آغاز خواهد شد. ماسک در اوایل سال جاری با خرید توییتر موافقت کرد، اما تلاش کرد در ماه جولای از این قرارداد خارج شود.