سودمندی، سود بلند مدت دو دلیل اصلی که مردم را وادار به خرید NFT می کند: گزارش

جدا از سودمندی و ضریب سرمایه گذاری آنها، دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث می شود اعضای جامعه Web3 به سرمایه گذاری روی آنها ادامه دهند.

بیش از سیصد عضو از جامعه NFT در این نظرسنجی که توسط GoinGecko و آزمایشگاه تحقیقات بلاک چین انجام شد، شرکت کردند. از این تعداد، 77.6 درصد از دارندگان NFT خرید خود را به دلیل استفاده از این مجموعه های دیجیتال برای عملکرد و ضریب سود خود توجیه کردند.

در سال های اخیر، چندین برند بزرگ در سراسر صنایع، NFT های خود را به منظور تعامل با مشتریان عصر جدید منتشر کرده اند. از جمله این برندها می توان به گوچی، لامبورگینی و پوماآمون اشاره کرد.

اینها شامل توطئه برای آزمایش با فناوری جدید، به دست آوردن سهام در شرکت مادر NFT، یا ارتقاء رفاه اجتماعی و کمک به خیریه ها است.

از مجموع افرادی که برای این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند، 76.1 درصد از پاسخ دهندگان NFT را به عنوان ابزار سرمایه گذاری بلندمدت می دانستند.

بیشتر NFTها بیش از تصاویر کارتونی یا فایل‌های رسانه‌ای کوچک، دارای ارزش مالی هستند که می‌تواند در درازمدت برای دارندگانشان سود داشته باشد. هر مجموعه NFT معیارهای عرضه و کمیاب خود را دارد که آنها را از NFT های رقیب متمایز می کند و در افزایش یا کاهش ارزش آن با گذشت زمان نقش دارد.

تخمین زده شد که مجموعاً 260 میلیون دلار (تقریباً 2074 کرور روپیه) توسط برندهای لوکس سطح بالا از جمله نایک، گوچی، دولچه و گابانا با فروش قطعات NFT خود در سال گذشته به فروش رسیده است.

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، که کلکسیون‌های دیجیتالی ساخته‌شده بر روی بلاک‌چین هستند، خارجی‌های دنیای Web3 را متحیر کرده‌اند – چرا یک نفر اصلاً هزاران یا میلیون‌ها دلار برای خرید تصاویر یا GIF سرمایه‌گذاری می‌کند؟ خوب، یک گزارش تحقیقاتی جدید ادعا می‌کند که کاربرد NFTها در دنیای Web3 دلیل اصلی این است که سرمایه‌گذاران متبحر از فناوری توجه خود را به سمت خرید مجموعه‌های دیجیتال معطوف می‌کنند. عمدتاً، NFT ها با اکوسیستم های فراجهانی درگیر هستند که آنها را برای اهداف تجاری و نقدینگی قابل استفاده می کند. برای اکوسیستم های بازی، NFT ها همچنین چندین امتیاز و پاداش را برای دارندگان خود باز می کنند.

بسیاری از خریداران NFT همچنین به فروش مجدد کلکسیون خود در ازای پول نقد یا سایر NFTها معروف هستند.

جالب توجه است، 59 درصد خریداران NFT ادعا کردند که در این فضا زیاده‌روی می‌کنند تا ساختارها و صنایع مستقر را مختل کنند.

طبق گزارش ها، فروش NFT در فوریه 2023 به میزان 117 درصد افزایش یافت. در حدود مارس، ارزش بازار جهانی NFT به بالاترین سطح 9 ماهه خود از ژوئن سال گذشته به بیش از 2 میلیارد دلار (تقریباً 17200 کرور) رسید.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سایر عوامل مرتبط با NFTها مانند موارد استفاده خاص آنها، سازندگان آنها یا هنرمندان مرتبط با آنها نیز بر تغییر قیمت این مجموعه های دیجیتال در طول زمان تأثیر می گذارد.

دومین دلیل اصلی جذابیت NFTها برای خریداران، عنصر سود بلندمدت آنهاست.

NFT ها به طور فزاینده ای به عنوان یک توسعه اجتناب ناپذیر در دنیای دیجیتال پذیرفته می شوند. در این گزارش آمده است: نه تنها NFT ها در بین دارندگان رمزارز محبوب هستند، به طوری که بیش از 75 درصد آنها حداقل یک NFT دارند، بلکه برندهای صنعتی سنتی نیز مجموعه های NFT دارند.