سود عملیاتی نوکیا Q3 کمتر از حد انتظار در میان تقاضای شدید سازندگان تلفن، عرضه 5G هند

او گفت: “با توجه به موفقیت اخیر ما در معاملات جدید 5G در مناطقی مانند هند که انتظار می رود در سال 2023 به شدت افزایش یابد، ما معتقدیم که به طور قاطع در مسیری هستیم که از بازار بهتر عمل کنیم و به سمت دستیابی به اهداف حاشیه بلندمدت خود پیشرفت کنیم.” گفت.

پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا گفت، در حالی که افزایش نااطمینانی کلان و ژئوپلیتیک می‌تواند بر مخارج سرمایه برخی از مشتریان تأثیر بگذارد، نوکیا انتظار دارد در سال 2023 بر اساس ارز ثابت در بازارهای خود رشد کند.

سود عملیاتی قابل مقایسه در سه ماهه سوم از 633 میلیون یورو (تقریباً 5150 کرور روپیه) در سال گذشته به 658 میلیون یورو (تقریباً 5500 کرور روپیه) افزایش یافت که از 690.6 میلیون یورو (تقریباً 5600 روپیه برای هر پولی) کمتر بود. توسط Refinitiv.

این شرکت گفت، اما حاشیه عملیاتی قابل مقایسه سال به سال از 11.7 درصد به 10.5 درصد کاهش یافت زیرا بهبود سودآوری در شبکه های تلفن همراه و زیرساخت شبکه با تأثیرات زمان بندی تمدید قرارداد در فناوری های نوکیا جبران شد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

قیمت سهام نوکیا نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است که از افت 28 درصدی اریکسون پیشی گرفته و با سهام مخابرات اروپا که به طور متوسط ​​15 درصد در سال 2022 کاهش یافته است، مطابقت دارد.

نوکیا روز پنجشنبه سود عملیاتی سه ماهه خود را کمتر از انتظارات بازار گزارش کرد، حتی در حالی که سازنده تجهیزات مخابراتی فنلاند همچنان از تقاضای زیاد شرکت‌های تلفن همراه با عرضه 5G بهره می‌برد.

فروش خالص با ارز ثابت در سه ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد کرد و به 6.24 میلیارد یورو (تقریبا 50700 کرور) رسید که بیش از برآوردهای 6.06 میلیارد یورو (تقریبا 50000 کرور روپیه) بود.

رقیب اریکسون نیز در روز پنجشنبه درآمدهای اصلی ضعیف تر از حد انتظار را منتشر کرد.