سیگیت توسط ایالات متحده به دلیل نقض قانون کنترل صادرات در معامله با هواوی هشدار داده شد

بر اساس تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، سیگیت در یک “نامه شارژ پیشنهادی” که در 29 اوت از وزارت بازرگانی دریافت کرد، هشدار داده شد.

سیگیت گفت که زمان هر نتیجه نهایی و همچنین شرایط نامشخص است. همچنین نمی‌توانست محدوده ضرر یا جریمه را تخمین بزند، اگرچه می‌گوید که تأثیر مادی بر تجارت ممکن است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که مشتری شرکت هوآوی چین است که در فهرست نهادهای وزارت بازرگانی آمریکا قرار دارد و از خرید کالاهای صادراتی آمریکا و برخی اقلام ساخت خارجی بدون مجوز دولت منع شده است.

اما موضع شرکت، با توجه به پرونده، این است که درایوهای دیسک سخت مشمول مقررات صادرات ایالات متحده نیستند، و طبق ادعای وزارت بازرگانی، رفتار ممنوعه ای انجام نداده است.

این منبع گفت که این شرکت امیدوار است در جلسه آتی با وزارت بازرگانی موضوع خود را مطرح کند. پاسخ اولیه به نامه را در اواخر سپتامبر ارسال کرد و اطلاعات بیشتری را در این هفته ارائه کرد.

این شخص گفت که این شرکت یک سال پیش محموله های خود به هواوی را متوقف کرد.

© تامسون رویترز 2022


این شرکت ممکن است با جریمه های مدنی تا 300,000 دلار (تقریبا 2.4 کرور) در هر تخلف یا دو برابر ارزش تراکنش، هرکدام که بیشتر باشد، برای هزینه های اداری مواجه شود.

شرکت Seagate Technology در یک پرونده در روز چهارشنبه اعلام کرد که توسط دولت ایالات متحده هشدار داده شده است که ممکن است این شرکت قوانین کنترل صادرات را با ارائه درایوهای دیسک سخت به مشتری در لیست سیاه تجاری نقض کرده باشد.

بایگانی مشتری را در لیست نهاد شناسایی نکرد.

بر اساس این افشاگری، محصولات مورد بحث بین آگوست 2020 تا سپتامبر 2021 در اختیار شرکت در لیست سیاه و شرکت های وابسته به آن قرار گرفته است.

سیگیت، یک شرکت مستقر در دوبلین که در کالیفرنیا نیز فعالیت می کند، گفت که با وزارت بازرگانی همکاری می کند و در تلاش برای حل این موضوع است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع