یک مسئله، ایجاد اجراکنندگان مصنوعی از ادغام تصاویر بازیگران است. منابع استودیویی گفتند که هنوز این اتفاق نیفتاده است، اگرچه آنها قصد دارند این حق را به عنوان بخشی از مذاکرات قرارداد محفوظ نگه دارند.
SAG این را به عنوان بیش از حد هوش مصنوعی تعبیر می کند و می خواهد قبل از هر گونه تغییر در تصویر، شباهت یا صدای یک بازیگر اجازه بگیرد.
فیلمسازان بیش از یک قرن است که هیولاها را روی پرده نمایش می دهند. در سال 2023، مرد واقعی شبیه ماست.
از بزرگترین ترس های بازیگران؟ مجریان مصنوعی.
Crabtree-Ireland گفت که استودیوها اکنون می توانند با رضایت و غرامت مناسب این کار را انجام دهند. موضوع اتحادیه تمایل به حفظ حقوق نسخه های دیجیتالی برای کارهای آینده است که به طور موثر مالکیت شخصیت مجازی را در اختیار می گیرد.
منابع میگویند که تهیهکنندگان قول دادهاند رضایت یک مجری را دریافت کنند و برای استفادههای بعدی از یک بازیگر به طور جداگانه چانه بزنند.
یکی دیگر از نقاط چسبنده در مذاکرات، ایجاد کپی دیجیتالی از هنرمندان پس زمینه است.
استودیوها که مشتاق حفظ گزینه های خلاقانه بودند، موافقت کردند در صورتی که قصد دارند از چنین بازیگر مصنوعی برای جایگزینی بازیگر انسانی که در غیر این صورت برای این نقش استخدام می شد استفاده کنند و به اتحادیه فرصت مذاکره را بدهند، به SAG اطلاع رسانی کنند.
دانکن کرابتری-ایرلند، مذاکرهکننده ارشد SAG-AFTRA، گفت که هوش مصنوعی برای بازیگرانی که نگران هستند کارهای گذشته، حال و آیندهشان برای تولید «بازیگران مصنوعی که میتوانند جای آنها را بگیرند» یک «بحران وجودی» ایجاد میکند.
به گفته منابع آگاه، تهیهکنندگان بزرگ سینما و تلویزیون میگویند که در آخرین پیشنهاد خود به نگرانیهای اتحادیه درباره این موضوع پرداختهاند. این منابع استودیویی می گویند، اما اتحادیه به پیشنهاد آنها پاسخی نداده است.
از ماه ژوئن، استودیوها و مجریان هالیوود درباره استفاده از هوش مصنوعی در فیلم و تلویزیون بحث کردند. عدم توافق بر سر شرایط پیرامون هوش مصنوعی یکی از دلایلی بود که اتحادیه SAG-AFTRA به نمایندگی از بازیگران و متخصصان رسانه جمعه گذشته در اولین اعتصاب همزمان در 63 سال گذشته به انجمن نویسندگان پیوست.
تهیهکنندگان گفتند که در صورت استفاده از نسخه دیجیتالی تکراری، در مورد پرداخت با بازیگران مذاکره خواهند کرد – و تصریح کردند که نسخه مجازی بازیگر نمیتواند حداقل تعداد بازیگران پسزمینه مورد نیاز به عنوان بخشی از توافقنامه SAG را داشته باشد.
SAG میگوید که استودیوها موافقت کردهاند که در زمان استخدام اولیه رضایت خود را دریافت کنند، که به عقیده او برخلاف ایده پرداخت غرامت اضافی است.
Crabtree-Ireland گفت که اتحادیه به دنبال ممنوعیت کامل هوش مصنوعی نیست، بلکه شرکت ها قبل از انتخاب بازیگر مصنوعی به جای یک بازیگر، با آن مشورت کرده و تاییدیه دریافت می کنند.
منابع می گویند که تهیه کنندگان پیشنهاد دادند که برای هر گونه تغییری فراتر از تغییرات معمولی انجام شده پس از تولید، رضایت یک مجری را بگیرند.
کپی دیجیتال
Crabtree-Ireland گفت: “این در واقع به این معنی است که آن شرکت ها به اجراکنندگان پس زمینه می گویند: “اگر رضایت ما را به ما ندهید، ما شما را استخدام نمی کنیم و شخص دیگری را جایگزین شما می کنیم.” “این رضایت معنی دار نیست.”
© تامسون رویترز 2023
استودیوها همچنین به دنبال ادامه تمرین طولانی مدت اسکن بدن سه بعدی برای گرفتن شباهت یک بازیگر، در این مورد برای ایجاد کپی های دیجیتالی تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند. به گفته یک فرد آشنا با مکانیک تولید فیلم، از چنین تصاویری در پست پروداکشن استفاده می شود تا به طور دقیق چهره یک بازیگر را جایگزین کند یا یک دوتایی روی پرده ایجاد کند.
Crabtree-Ireland گفت: “روش های ویرایش سنتی نمی توانند صحنه جدیدی را ایجاد کنند که قبلاً وجود نداشته است.”
در حالی که دو طرف بر سر مسائلی از استفاده از تصاویر و اجراها به عنوان دادههای آموزشی برای سیستمهای هوش مصنوعی تا تغییر دیجیتالی اجراها در اتاق ویرایش مذاکره کردهاند، بازیگران نگران هستند که بازیگران کاملاً تولید شده توسط هوش مصنوعی یا «فرا انسانها» نقشهایشان را بدزدند.
کارلی تورو، بازیگری که در سریالهای تلویزیونی مانند «هوملند» این هفته حضور داشته است، گفت: «اگر برنامهریزی برای استفاده از هوش مصنوعی برای جایگزینی بازیگران کار بزرگی نبود، قرارداد بستن و اجازه دادن به ما با خیالی آسوده بخوابیم.» وقتی به آینده هنر و سرگرمی به عنوان یک حرفه فکر می کنید، این واقعیت که آنها این کار را نمی کنند، وحشتناک است.”
به طور مشابه، استودیوها خواهان این حق هستند که به صورت دیجیتالی یک اجرا پس از تولید را تغییر دهند، به نحوی که با شخصیت، فیلمنامه و دیدگاه کارگردان سازگار باشد. یکی از منابع استودیو گفت، این توانایی برای جایگزینی یک یا دو کلمه از دیالوگ، یا تغییر سریع کمد لباس دیجیتال، می تواند صدها هزار دلار در هزینه فیلمبرداری مجدد یک صحنه صرفه جویی کند.
به گفته منابع آشنا با پیشنهاد تهیهکنندگان، استودیوهای بزرگ، که توسط اتحاد تهیهکنندگان فیلم و تلویزیون نمایندگی میشوند، گفتند که اجازه یک بازیگر را برای استفاده از ماکت دیجیتال خود در هر فیلم سینمایی خارج از تولیدی که مجری برای آن استخدام شده است، دریافت خواهند کرد.