شناسه‌های ارزان بازار سیاه به ابزاری برای کلاهبرداران کریپتو تبدیل می‌شوند: CertiK

CertiK از حلقه زیرزمینی بازیگران KYC برای استخدام پرده برداری کرده است که توسط توسعه دهندگان سرکش برای کلاهبرداری استفاده می شود. #وب3 جوامع

«این سال احتمالاً از سال 2021 به عنوان بزرگترین سال برای هک کردن در تاریخ پیشی خواهد گرفت. مطالعه Chainalysis ادعا کرده است که تا کنون، هکرها بیش از 3 میلیارد دلار (تقریبا 24601 کرور) از طریق 125 هک درآمد داشته اند.

هدف اصلی کلاهبرداران دور زدن الزامات نظارتی برای شروع پروژه هایی است که مردم را در معرض خطرات مالی قرار می دهند.

CertiK در گفتگو با یک بازیگر ناشناس KYC ادعا کرد که استخدام کسی برای اینکه بخشی از یک تلاش متقلبانه باشد بسیار آسان است. CertiK اشاره کرد که اکثر بازیگران استخدام شده KYC در کشورهای در حال توسعه “با تمرکز بالاتر از حد متوسط ​​در آسیای جنوب شرقی” مستقر هستند و می توانند برای هر نقش 30 دلار (تقریباً 2450 روپیه) درخواست کنند.

کلاهبرداران کریپتو راه‌های جدیدی را برای استفاده از بازار سیاه ابداع کرده‌اند تا بهترین بهره را از سرمایه‌گذاران غیرقابل شک ارزهای دیجیتال ببرند. طبق گزارش CertiK، کلاهبرداران هویت ارزان‌قیمت افراد واقعی را از بازار سیاه خریداری می‌کنند تا نام و چهره را در پروژه‌های ماهی قرار دهند تا آنها را قانونی جلوه دهند. قیمت خرید این هویت جعلی به اندازه 8 دلار (تقریباً 650 روپیه) است. CertiK این کلاهبرداران را “بازیگران حرفه ای KYC” توصیف کرده است. بعداً، این افراد به این نتیجه رسیدند که پروژه‌هایی را رها می‌کنند که آن‌ها را شبیه یک «هک خودی» یا «کلاهبرداری خروج» می‌کند.

CertiK در گزارش خود هشدار داده است که بیش از 40 وب‌سایت که ادعا می‌کنند پروژه‌های رمزنگاری را بررسی می‌کنند و «نشان‌های KYC» را ارائه می‌کنند، «بی‌ارزش» هستند، زیرا این سرویس‌ها «برای شناسایی کلاه‌برداری خیلی سطحی هستند یا برای شناسایی تهدیدهای داخلی بیش از حد آماتور هستند».


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

در گزارش اخیر Chainalysis ادعا کرد که ماه اکتبر بدترین ماه از نظر جرایم مرتبط با رمزنگاری در سال جاری بوده است. بخش کریپتو بیش از 718 میلیون دلار (تقریباً 5890 کرور) به دلیل چنین جنایاتی ضرر کرد.

«تأییدات اولیه KYC به طور منظم در آزار دادن کاربران خرده‌فروش صادق مؤثر است. تحقیقات CertiK تأیید می‌کند که مجرمان چندین راه را برای دور زدن تأییدیه‌های منظم ایجاد کرده‌اند، و وجود بازیگران حرفه‌ای KYC نشان می‌دهد که فرار از پاسخگویی چقدر آسان است.»