شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین جلسه خود را در مورد هوش مصنوعی برگزار می کند که نیاز فوری به مقررات جهانی را برجسته می کند

ژانگ گفت: “خوب یا بد، خوب یا بد، بستگی به نحوه استفاده بشر از آن، تنظیم آن و نحوه تعادل بین توسعه علمی و امنیت دارد.” و از تبدیل شدن این فناوری به اسبی فراری جلوگیری کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، که ریاست جلسه تحت ریاست بریتانیا در ماه جولای بر این نهاد را بر عهده داشت، گفت که هوش مصنوعی “به طور اساسی هر جنبه ای از زندگی انسان را تغییر خواهد داد.”

گوترش گفت: “کاربردهای نظامی و غیرنظامی هوش مصنوعی می تواند عواقب بسیار جدی برای صلح و امنیت جهانی داشته باشد.”

گوترش از درخواست‌های برخی کشورها برای ایجاد یک نهاد جدید سازمان ملل متحد «برای حمایت از تلاش‌های جمعی برای اداره این فناوری خارق‌العاده» با الگوبرداری از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی یا هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی حمایت می‌کند.


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

وی پس از گفتن اینکه هوش مصنوعی می تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی و تقویت اقتصاد کمک کند، افزود: «ما به شدت نیاز به شکل دادن به حکمرانی جهانی فناوری های تحول آفرین داریم زیرا هوش مصنوعی مرزی نمی شناسد. اما او همچنین هشدار داد که این فناوری به اطلاعات نادرست دامن می‌زند و می‌تواند به بازیگران دولتی و غیردولتی در جستجوی سلاح کمک کند.

© تامسون رویترز 2023

این شورا 15 نفره توسط آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، جک کلارک، یکی از بنیانگذاران استارتاپ برجسته هوش مصنوعی Anthropic، و پروفسور Zeng Yi، مدیر مشترک مرکز تحقیقات چین و بریتانیا برای اخلاق و حکمرانی هوش مصنوعی ارائه شد.

روسیه این سوال را مطرح کرد که آیا شورایی که وظیفه حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، باید در مورد هوش مصنوعی بحث کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اولین جلسه خود را در مورد هوش مصنوعی روز سه شنبه برگزار کرد که در آن چین گفت که این فناوری نباید به “اسب فراری” تبدیل شود و ایالات متحده در مورد استفاده از آن برای سانسور یا سرکوب مردم هشدار داد.

او به شورا گفت: «هیچ کشور عضوی نباید از هوش مصنوعی برای سانسور، محدود کردن، سرکوب یا ناتوان کردن مردم استفاده کند.

جفری دلاورنتیس، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل نیز گفت: نیاز است که کشورها در زمینه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوظهور برای مقابله با خطرات حقوق بشری که صلح و امنیت را تهدید می‌کنند، همکاری کنند.

ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل، هوش مصنوعی را یک “شمشیر دولبه” توصیف کرد و گفت که پکن از نقش هماهنگ کننده مرکزی سازمان ملل در ایجاد اصول راهنما برای هوش مصنوعی حمایت می کند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل، گفت: «آنچه لازم است یک بحث تخصصی، علمی و مبتنی بر تخصص است که می‌تواند چندین سال طول بکشد و این بحث در حال حاضر در بسترهای تخصصی در حال انجام است».