شکایت گوگل علیه شرکت آمریکایی، با هدف محدود کردن لیست های تجاری جعلی

در این دادخواست آمده است که هو یک نیمکت ابزار را به عنوان وسیله ای برای تأیید لیست های تقلبی برای تعمیر گاراژ، قطع درختان و لوله کشی و روغن های ضروری برای تأیید کسب و کارهای تقلبی رایحه درمانی و ریکی درمانی نگه می دارد.

گوگل آلفابت روز جمعه از یک مرد لس آنجلسی و شرکت‌هایش در دادگاه فدرال سن خوزه کالیفرنیا شکایت کرد و مدعی شد که او صدها فهرست کسب و کار جعلی را در پلتفرم‌های خود ایجاد کرده و آنها را به مشاغل واقعی فروخته تا مشتریانی را جذب کند.

بررسی های جعلی یک مشکل تکراری در سایت های تجارت اینترنتی بوده است. گوگل در بیانیه ای اعلام کرد که شکایت خود را علیه اتان کی کی هو به منظور “کمک به پایان دادن به این نوع طرح های مخرب” تنظیم کرده است.

هو فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

گوگل گفت هو هزاران نظر مثبت جعلی را می خرد تا کسب و کارها را قانونی جلوه دهد. سپس ظاهراً او نمایه‌ها را به‌عنوان «سرنخ» به مشاغل واقعی در همان زمینه‌ها می‌فروشد، که مخاطبین مشتریان بالقوه را دریافت می‌کنند که به مشاغل جعلی دسترسی پیدا می‌کنند.

در شکایت گوگل آمده است که هو کسب‌وکارهای ساختگی ایجاد می‌کند که در موتور جستجوی خود و نقشه‌های گوگل ظاهر می‌شوند و با استفاده از «مجموعه‌ای پیچیده از لوازم» آنها را در تماس‌های ویدیویی با عوامل غول فناوری تأیید می‌کند.

گوگل گفت که هو بیش از 350 نمایه نادرست ایجاد کرده است که توسط بیش از 14000 بررسی غیرقانونی تقویت شده است.

پرونده Google LLC در مقابل هو، دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا، شماره 5:23-cv-02964 است.

این شکایت هو را به تبلیغات نادرست، اقدامات تجاری غیرقانونی و نقض شرایط خدمات گوگل متهم کرد. گوگل از دادگاه مبلغ نامشخصی غرامت و دستوری برای جلوگیری از تخلفات ادعایی هو درخواست کرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع