شیائومی با کاهش بی سابقه درآمد در سه ماهه چهارم، بازار گوشی های هوشمند هند را در دستگاه های پیشرفته به سامسونگ از دست داد.

او افزود که کاهش سال به سال ممکن است در نیمه اول سال قبل از بازگشت دوباره ادامه یابد.

داده های Canalys نشان می دهد که فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 با کاهش 14 درصدی به 287 میلیون دستگاه رسیده است. این اولین بار در ده سال گذشته بود که محموله ها به زیر 300 میلیون دستگاه کاهش یافت.

این اعداد کمی جلوتر از انتظارات تحلیلگران بود، اما چهارمین کاهش متوالی درآمد این شرکت و شدیدترین کاهش در سابقه آن است.

شیائومی همچنین در حال توسعه خودروهای الکتریکی است. این شرکت روز جمعه گفت که در مسیر رسیدن به هدف خود برای تولید انبوه اولین خودروهای خود در نیمه اول سال 2024 است.

رئیس گروه شیائومی، لو ویبینگ، در یک تماس با درآمد شرکت، گفت که لوازم الکترونیکی مصرفی چین در حال حاضر نشانه‌های اولیه بهبودی را مشاهده می‌کند، اما “این کار به زمان نیاز دارد.”

این شرکت، همراه با رقبای خود، به دلیل نگرانی های امنیت ملی در مورد برنامه های از پیش نصب شده، ممکن است با تحقیقات امنیتی جدیدی از سوی مقامات هندی روبرو شود.

درآمد این شرکت برای سال 2022 280.04 میلیارد یوان (تقریباً 335800 کرور) بود که 14.7 درصد کاهش داشت، در حالی که درآمد خالص به 8.52 میلیارد یوان (تقریباً 10200 کرور) رسید که 61.4 درصد کاهش داشت. هر دو رقم کمتر از انتظارات تحلیلگران بود.

شرکت چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی روز جمعه از کاهش بی‌سابقه درآمد خود در سه‌ماهه چهارم گزارش داد زیرا این شرکت با کاهش مصرف و اختلالات ناشی از محدودیت‌های کووید-19 چین مقابله کرد.

مصرف کلی در چین در اکثر دسته بندی های محصولات در سه ماهه چهارم کشیده شد، زیرا لغو ناگهانی محدودیت های سختگیرانه COVID-19 منجر به گسترش سریع عفونت ها در سراسر کشور شد.

درآمد خالص در این دوره به 1.46 میلیارد یوان (نزدیک به 1750 کرور) کاهش یافت که 67.3 درصد نسبت به 4.473 میلیارد یوان (نزدیک به 5360 کرور) سال قبل کاهش یافت.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رکود گوشی های هوشمند

فروش شیائومی در سه ماهه چهارم سال 2022 به 66.05 میلیارد یوان (نزدیک به 79200 کرور روپیه) رسید که 22.8 درصد نسبت به 85.58 میلیارد یوان (نزدیک به 102600 کرور) سال قبل کاهش داشت.

هند بزرگترین بازار خارج از کشور شیائومی و دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است.

نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که اقتصاد چین به آرامی بهبود می‌یابد، زیرا با وجود کاهش محدودیت‌ها در سفرهای داخلی و بین‌المللی، مصرف‌کنندگان در خرج کردن پول محتاط هستند.

بر اساس شرکت تحقیقاتی Canalys، همه برندهای اصلی گوشی‌های هوشمند در چین در این دوره با افت فروش مواجه شدند. با این حال، داده‌های Canalys نشان داد که شیائومی با کاهش 37 درصدی محموله‌ها در سال نسبت به سال گذشته بیشترین ضربه را خورد.

شیائومی همچنین در هند با بادهای مخالف روبرو است، جایی که متوجه افزایش ترجیح مصرف کنندگان برای دستگاه های رده بالا نشد و در نهایت جایگاه خود را به عنوان پرفروش ترین برند گوشی در سه ماهه چهارم به سامسونگ کره جنوبی از دست داد.