صرافی‌های رمزنگاری، واسطه‌های دارایی دیجیتال مجازی باید KYC مشتریان را انجام دهند: وزارت دارایی

آشیش سینگال، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن سرمایه گذاری کریپتو، کوین سوئیچ، گفت اعلان برای وارد کردن تراکنش های VDA تحت PMLA گام مثبتی در شناخت این بخش است.

در حال حاضر، به غیر از بانک‌ها و مؤسسات مالی، نهادهایی که در بخش‌های املاک و جواهرات و همچنین کازینوها فعالیت می‌کنند، تحت PMLA «شخصیت‌های گزارش‌دهنده» در نظر گرفته می‌شوند. هر واحد گزارش‌دهنده موظف است سابقه تمام معاملات، از جمله سابقه تمام معاملات نقدی بیش از 10 میلیون روپیه را حفظ کند. همچنین، آنها ملزم به حفظ رکورد تمام سری تراکنش های نقدی متصل به یکدیگر هستند که به صورت جداگانه ارزش آنها کمتر از 10 میلیون روپیه است، در صورتی که این سری از تراکنش ها در عرض یک ماه انجام شده است و مجموع ماهانه بیش از 10 میلیون روپیه است. ، علاوه بر رکوردهای دیگر. از تاریخ 31 ژانویه، اداره اجرای احکام 936 کرور روپیه درآمد حاصل از جرم و جنایت و 55 نفر را در ارتباط با کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال دستگیر کرده است.

بر اساس قانون مبارزه با پولشویی، نهادهای گزارش‌دهنده موظفند جزئیات KYC یا سوابق اسنادی را که هویت مشتریان و مالکان ذی‌نفع را اثبات می‌کند و همچنین پرونده‌های حساب‌ها و مکاتبات تجاری مربوط به مشتریان خود را حفظ کنند. راجات موهان، شریک ارشد AMRG & Associates گفت که همه این واسطه‌ها باید سابقه همه تراکنش‌ها را حفظ کنند و چنین سوابقی باید حداقل برای مدت پنج سال نگهداری شوند.


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

سینگال در توییتر خود نوشت: “این تلاش های جمعی ما را برای جلوگیری از سوء استفاده از VDA توسط بازیگران بد تقویت می کند. @CoinSwitch همیشه KYC و استفاده مسئولانه از رمزنگاری را در اولویت قرار داده است.”

صرافی‌های کریپتو و واسطه‌هایی که با دارایی‌های دیجیتال مجازی سروکار دارند، اکنون ملزم به انجام KYC مشتریان و کاربران پلتفرم خود خواهند بود. وزارت دارایی در 7 مارس اعلام کرد که نهادهایی که با دارایی های دیجیتال مجازی سر و کار دارند از این پس تحت قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) به عنوان “واحد گزارشگر” در نظر گرفته می شوند. نهادهای دخیل در مبادله بین VDAها و ارزهای فیات یا انتقال VDAها یا نگهداری و مدیریت VDAها، و مشارکت در خدمات مالی مربوط به پیشنهاد و فروش یک VDA توسط یک صادرکننده، برای اهداف PMLA، “شخصیت گزارش‌دهنده” خواهند بود.

ارزهای دیجیتال و دارایی‌هایی مانند NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) در چند سال گذشته در سطح جهانی مورد توجه قرار گرفته‌اند. تجارت در این دارایی ها با راه اندازی صرافی های ارزهای دیجیتال چندین برابر افزایش یافته است. با این حال، هند تا سال گذشته، سیاست روشنی برای تنظیم یا مالیات بر طبقات دارایی نداشت.

در سطح جهانی، پلتفرم‌های دارایی دیجیتال ملزم به پیروی از استانداردهای ضد پولشویی مشابه استانداردهایی هستند که توسط سایر نهادهای نظارتی مانند بانک‌ها یا کارگزاران سهام دنبال می‌شوند.

بودجه 2022-23 30 درصد مالیات بر درآمد حاصل از تراکنش در VDAها وضع کرد. همچنین، برای وارد کردن چنین دارایی‌هایی تحت شبکه مالیاتی، یک درصد TDS (مالیات کسر شده در مبدا) در معاملات در چنین طبقات دارایی بالاتر از یک آستانه مشخص اعمال شد. هدایای دارایی های دیجیتال و رمزنگاری نیز مشمول مالیات شدند.

“به نظر می رسد دولت در تدوین سیاستی در مورد بخش کریپتو اضافه کاری می کند. این مقررات همه واسطه ها را موظف می کند سوابق تراکنش های VDA را حفظ کنند. در چند سال آینده، ممکن است شاهد چنین مقررات بیشتری برای صنعت باشیم که به بازیکنان سازمان یافته اجازه می دهد تا موهان گفت: با سرمایه گذاری های بزرگتر وارد این بخش شوید.