صنعت موبایل با عرضه مرحله‌ای شارژرهای دستگاه‌های یکنواخت در هند موافقت کرد


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نمایندگان انجمن های صنعتی مانند MAIT، FICCI، CII، موسسات آموزشی از جمله IIT Kanpur، IIT (BHU)، بنارس و همچنین وزارتخانه های دولت مرکزی از جمله وزارت محیط زیست در این نشست حضور داشتند.

در این جلسه، اجماع گسترده ای بین سهامداران در مورد پذیرش USB Type-C به عنوان یک درگاه شارژ برای دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و غیره به وجود آمد. علاوه بر این، در نظر گرفته شد که ممکن است یک پورت شارژ متفاوت برای تلفن های هوشمند اتخاذ شود. ، خاطرنشان کرد.

در بیانیه آمده است، همچنین احساس می‌شود که ممکن است یک مطالعه تأثیر توسط وزارت محیط‌زیست برای ارزیابی و بررسی تأثیر احتمالی درگاه‌های شارژ یکنواخت در دستگاه‌های الکترونیکی با توجه به زباله‌های الکترونیکی انجام شود.

یکنواختی در پورت های شارژ گامی به سوی ماموریت LiFE (سبک زندگی برای محیط زیست) است که توسط نخست وزیر نارندرا مودی در COP-26 راه اندازی شد، که خواستار «استفاده آگاهانه و عمدی» توسط مردم در سراسر جهان به جای «مصرف آگاهانه و بیهوده» است.

وزارت امور مصرف‌کنندگان روز چهارشنبه اعلام کرد شرکت‌های گوشی‌های هوشمند و سازمان‌های صنعتی با عرضه مرحله‌ای یک درگاه شارژ یکنواخت برای همه دستگاه‌های الکترونیکی موافقت کرده‌اند.

ماموریت لایف در نظر دارد یک شبکه جهانی از افراد به نام “P3Planet People” ایجاد و پرورش دهد، که تعهد مشترکی برای اتخاذ و ترویج سبک زندگی دوستدار محیط زیست داشته باشند.

در بیانیه‌ای رسمی آمده است: «ذینفعان توافق کردند که راه‌اندازی تدریجی پورت شارژ مشترک ممکن است انجام شود تا همین امر توسط صنعت اعمال شود و توسط مصرف‌کنندگان به طور هماهنگ اتخاذ شود.»

این موضوع طی بحثی در جلسه کارگروه بین وزارتی به ریاست روهیت کومار سینگ، وزیر امور مصرف کنندگان در اینجا تصمیم گرفته شد.

وزارت امور مصرف کنندگان همچنین تصمیم گرفته است تا یک گروه فرعی را برای بررسی امکان سنجی یک پورت شارژ یکنواخت برای پوشیدنی ها تشکیل دهد. این گروه فرعی شامل نمایندگانی از نهادهای صنعتی، موسسات آموزشی و غیره خواهد بود.

به گفته این سازمان، یک گروه فرعی برای بررسی امکان سنجی درگاه های شارژ یکنواخت برای پوشیدنی ها تشکیل خواهد شد.

وزیر امور خارجه در این نشست گفت: صنعت باید بر اینرسی در اتخاذ یک پورت شارژ یکنواخت به منظور رفاه مصرف کننده و جلوگیری از زباله های الکترونیکی قابل اجتناب غلبه کند.