طبق مقررات جدید اتحادیه اروپا، کنسول‌های بازی دستی باید تا سال 2027 دارای باتری‌های قابل تعویض باشند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حال حاضر، مشخص نیست که نینتندو چه زمانی جانشین سوییچ را منتشر خواهد کرد، و اگر چنین است، آیا این قوانین پیشنهادی بر آنها تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. گزارشی در ماه مه حاکی از آن بود که غول بازی ژاپنی حداقل تا آوریل 2024 یک کنسول جدید عرضه نخواهد کرد. شایعات مربوط به Switch Pro برای مدتی در گوشه و کنار بودند، اگرچه به نظر می رسد که این موضوع خاموش شده است. صرف نظر از این، نیاز به یک سیستم بازی جدید نینتندو از زمان انتشار The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، جایی که سوییچ برای ارائه نرخ فریم نرم با مشکل مواجه بوده است، آشکارتر نبوده است.

این مقررات به قدرت حق تعمیر برای کاربران نهایی مربوط می شود، جایی که به جای اینکه باتری معیوب را به یک مرکز خدمات ببرید، می توان به راحتی آن را در خانه بدون تکیه بر ابزارهای تخصصی تعویض کرد. همراه با محصول، رایگان است. در حالی که درست است که شرکت‌ها می‌توانند از این مقررات عقب‌نشینی کنند، دوره چهار ساله به آنها زمان کافی برای تطبیق و طراحی مجدد داخلی محصولاتشان می‌دهد تا بتوانند باتری قابل جابجایی را در خود جای دهند. همچنین از تولیدکنندگان خواسته می‌شود که راهنمای دقیق و دستورالعمل‌های ایمنی را برای کمک به حذف آسان کاربران درج کنند. به خاطر داشته باشید، این فقط برای دستگاه‌هایی که در اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند صدق می‌کند و راه را برای روش‌های حمل‌ونقل بدون آلایندگی هموار می‌کند، زیرا «باتری‌ها کلید فرآیند کربن‌زدایی هستند».

در حالی که در این سند هرگز به صراحت به دستگاه های بازی دستی اشاره نشده است، در بیانیه ای به Overkill، یک منبع اتحادیه اروپا فاش کرد که تحت همین مقررات قرار خواهد گرفت. این پیشنهاد ممکن است همچنان با مخالفت شدید شرکت‌هایی مواجه شود که ترجیح می‌دهند خدمات خود را نگه دارند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

طبق قانون جدید اتحادیه اروپا، کنسول‌های بازی دستی باید تا سال 2027 دارای باتری‌های قابل تعویض باشند. دستگاه‌های موجود در حال حاضر مانند Steam Deck، Nintendo Switch، و Asus Rog Ally تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت، اما هر تکرار بعدی از آن‌ها مجبور به طراحی مجدد به گونه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد باتری‌های قابل حمل را با استفاده از بازار موجود خارج و جایگزین کنند. ابزار. اولین بار توسط Eurogamer گزارش شد، شورای اتحادیه اروپا مقررات جدیدی را تصویب کرد که هدف آن تنظیم کل چرخه عمر باتری ها، از تولید به استفاده مجدد تا بازیافت است، بنابراین “ایمن، پایدار و رقابتی” باقی می ماند.

در همین حال، Steam Deck و Rog Ally نسبتاً جدید هستند، و Valve به هیچ وجه نزدیک به در نظر گرفتن یک تکرار جدید برای قبلی نیست. شرکت‌های دیگری که وارد بازار دستی می‌شوند عبارتند از Sony PlayStation، که Project Q را معرفی کرد، دستگاهی که به شما امکان می‌دهد بازی‌های شما را از کنسول PS5 از طریق Remote Play یا Wi-Fi پخش کند. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش LCD 8 اینچی با وضوح 1080p در مرکز است که در دو طرف توسط دکمه ها و میله های آنالوگ پشتیبانی می شود که یادآور کنترلر DualSense است.