طبق گزارش ها، توییتر ایلان ماسک با کاهش ترافیک، برنامه Threads قرار است در کمتر از یک هفته 100 میلیون کاربر به دست آورد.

هفته گذشته، متا تاپیک هایی را راه اندازی کرد و شروع به اضافه کردن «شماره حساب» موقت در اینستاگرام کرد تا مشخص کند چه کاربرانی برای سرویس جدید میکروبلاگینگ ثبت نام کرده اند. این اعداد همچنین نشان دهنده تعداد کاربرانی است که برای این سرویس ثبت نام کرده اند، زیرا به ترتیب زمانی برای کاربران صادر می شوند. طبق یک وب سایت که این ارقام را دنبال می کند، تعداد کاربران در Threads در اوایل روز دوشنبه از مرز 99 میلیون عبور کرد.

Threads قرار است 100 میلیون کاربر ثبت شده را به ثبت برساند، کمتر از یک هفته پس از آن که متا مادر فیس بوک پلتفرم میکروبلاگینگ جدید خود را راه اندازی کرد. اپلیکیشن این شرکت ارتباط نزدیکی با حساب کاربری اینستاگرام کاربر دارد و به عنوان جایگزینی برای سرویس هایی مانند توییتر که سال گذشته توسط ایلان ماسک خریداری شد، قرار می گیرد. چند روز پس از عرضه در سطح جهانی (به جز در اتحادیه اروپا)، این برنامه شاهد افزایش چشمگیری در ثبت نام کاربران برای این سرویس بود که هر روز به نقاط عطف جدیدی رسید. Threads توانسته است به این نرخ رشد سریع دست یابد زیرا متا این سرویس را به اینستاگرام که بیش از 2.35 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد متصل کرد.

با تنها چند به‌روزرسانی از زمان راه‌اندازی، Threads هنوز چندین ویژگی موجود در سایر سرویس‌های میکروبلاگینگ مانند توییتر و Mastodon را ندارد. اینها شامل پیام خصوصی (DM) و یک ویژگی جستجوی کاربردی است. این شرکت اکنون به کاربران اجازه می دهد تا برای آزمایش نسخه های بتا برنامه Threads در اندروید از طریق فروشگاه Google Play ثبت نام کنند و ویژگی های جدید را قبل از انتشار برای عموم امتحان کنند.

به نظر می‌رسد سرعت تاول‌افکنی که Threads با آن کاربران جدید اضافه می‌کند، رقیب توییتر را ناامید کرده است، که طبق گزارش‌ها، متا والدین فیس‌بوک را به دلیل ادعای سرقت اسرار تجاری تهدید کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که متا کارگرانی را که سال گذشته توسط ایلان ماسک پس از تصاحب این پلتفرم اخراج شده بود، استخدام کرد و «عمداً» آنها را مأمور کرد تا روی Threads کار کنند. مشک نیز یک نظر تحقیرآمیز در مورد مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در روز یکشنبه، که نشان داد که افزایش سریع Threads باعث ایجاد حیرت در توییتر شده است.

در حالی که Threads قرار است در کمتر از یک هفته از مرز 100 میلیون کاربر عبور کند، باید دید چه تعداد کاربر در این پلتفرم فعال هستند. در همین حال، طبق داده‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط متیو پرینس، مدیرعامل Cloudflare در Threads (از طریق The Verge)، رتبه‌بندی DNS توییتر طی شش ماه اول سال کاهش یافته است.

همچنین شایان ذکر است که به دلیل ادغام شدید با اینستاگرام، حذف پروفایل اکانت Threads شما در حال حاضر اکانت اینستاگرام شما را حذف می کند. به گفته آدام موسری، رئیس اینستاگرام، این شرکت در حال کار بر روی راه حلی است که به کاربران اجازه می دهد تا حساب کاربری Threads خود را به طور جداگانه حذف کنند. وی افزود: در این بین، کاربران می توانند حساب Threads خود را غیرفعال کنند که نمایه و پست های آنها را در این پلتفرم مخفی می کند.


از Nothing Phone 2 گرفته تا Motorola Razr 40 Ultra، انتظار می رود چندین گوشی هوشمند جدید در ماه جولای معرفی شوند. ما درباره همه هیجان‌انگیزترین گوشی‌های هوشمند که در این ماه عرضه می‌شوند و بیشتر در آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

اسکرین شات رتبه بندی DNS برای دامنه اصلی توییتر یک فرو رفتن از ژانویه تا جولای را نشان می دهد. در همین حال، توییتر در حال حاضر در رتبه 184 در فهرست 200 دامنه برتر رادار Cloudflare قرار دارد. این اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط SimilarWeb در اوایل سال جاری را تایید می کند که نشان می دهد ترافیک توییتر از ابتدای سال کاهش یافته است.