عینک‌های هوشمند تقویت‌شده با هوش مصنوعی می‌توانند فناوری پوشیدنی را متحول کنند

خرابکاری گوگل گلس در سال 2014 به عینک های هوشمند انگ زد، اما ممکن است دستگاه ها برای بازگشت آماده باشند.

Gene Munster، شریک مدیریت دارایی Deepwater Asset Management، اظهار داشت: علیرغم شکست شدید Google Glass، متا و گوگل به نظر می رسد در نسل بعدی عینک های هوشمندی که مد، عملکرد و هوش مصنوعی مولد را در یک فرم قانع کننده ترکیب می کند، همکاری دارند. شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر در مینیاپولیس

مانستر، جمعه در وب‌سایت این شرکت نوشت: «من معتقدم دلیل خوش‌بینی آن‌ها ترکیبی از شناخت مصرف‌کنندگان به سمت فناوری‌هایی است که استفاده از آن آسان است همراه با اعتماد بیشتر به آنچه که هوش مصنوعی مولد می‌تواند به معادله اضافه کند.»

او نوشت: “هوش مصنوعی ژنرال راه را به سوی محاسبات محیطی پوشیدنی پیچیده هموار می کند.” به عبارت دیگر، هدف فعلی ساخت عینک‌هایی است که شبیه عینک‌های معمولی به نظر می‌رسند، اما با دسترسی به هوش مصنوعی از طریق فعال‌سازی صوتی، دوربین‌ها و حسگرها.»

او ادامه داد: “این بدان معناست که عینک شما دنیای فیزیکی اطراف شما را درک می کند، آماده است تا هر گونه اطلاعاتی در مورد آن به شما ارائه دهد، مانند اینکه به چه نوع گیاهی نگاه می کنم؟” یا “دیدید کلیدهایم را کجا گذاشتم؟”

مانستر پیش‌بینی کرد که بازار سالانه عینک‌های هوشمند در دهه آینده به صدها میلیون دستگاه خواهد رسید و اپل را به تمرکز مجدد روی ابتکارات محاسباتی فضایی خود برای هماهنگی بیشتر با ابزارهای پوشیدنی متا و گوگل سوق می‌دهد.

از ابزارک تا ابزار ضروری

تیموتی بیتس، استاد بالینی امنیت سایبری در دانشگاه میشیگان-فلینت کالج نوآوری و فناوری، می‌گوید: «هوش مصنوعی در ساخت عینک‌های هوشمند کاربردی‌تر و کاربرپسندتر بوده است.

او به TechNewsWorld گفت: «کار من با فناوری‌های همهجانبه مبتنی بر هوش مصنوعی نشان داده است که توانایی هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی و افزایش تعاملات کاربر حیاتی است. هوش مصنوعی عینک‌های هوشمند را چه از طریق کنترل‌های صوتی فعال یا از طریق تحویل اطلاعات آگاه از زمینه، تبدیل به یک ابزار ضروری می‌کند و جذابیت آن‌ها را هم در بازارهای مصرف‌کننده و هم در بازارهای سازمانی افزایش می‌دهد.

مارک N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی SmartTech Research در لاس وگاس، اضافه کرد که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی جذابیت عینک های هوشمند را برای کاربران اصلی با ارائه تجربیات شخصی و آگاه به زمینه افزایش دهد.

او به TechNewsWorld گفت: «با هوش مصنوعی، عینک‌های هوشمند می‌توانند ترجمه‌های بی‌درنگ، اعلان‌های فعال و توصیه‌های محتوای شخصی‌سازی شده را بر اساس عادات و ترجیحات کاربر ارائه دهند.

تشخیص صدا و ژست‌های پیشرفته‌شده با هوش مصنوعی به کنترل هندزفری بصری‌تری اجازه می‌دهد و استفاده از دستگاه‌ها را آسان‌تر و طبیعی‌تر می‌کند.» «قابلیت‌های واقعیت افزوده مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند اطلاعات مفیدی مانند پیام‌های ناوبری یا جزئیات محصول را مستقیماً روی میدان دید کاربر قرار دهند و وظایف و تعاملات روزمره را افزایش دهند.»

وینا افزود: «با یادگیری مداوم و انطباق با رفتارهای فردی کاربر، هوش مصنوعی می‌تواند عینک‌های هوشمند را پاسخگوتر، مفیدتر و جذاب‌تر کند، که می‌تواند باعث پذیرش گسترده‌تر مصرف‌کننده شود».

صوتی استثنایی

تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، یک شرکت مشاوره فناوری در سن خوزه، کالیفرنیا، خاطرنشان کرد که می تواند با فشار دادن یک دکمه کناری در Ray-Ban Meta Wayfarers، از آنچه که در حال تماشای آن است با دوربین 12 مگاپیکسلی عکس بگیرد. عینک

او به TechNewsWorld گفت: «یک ویژگی اخیر به شما امکان می دهد آنچه را که می بینید با دوستان خود به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی هوشمندم از دوربین عکاسی نمی‌کنم.»

او گفت: “صدای این عینک هوشمند استثنایی است.” من از این ویژگی برای گوش دادن به پادکست یا موسیقی در هر زمان که بخواهم استفاده می کنم، به جای اینکه ایرپادهای خود را برای این منظور بیرون بیاورم.

و هنگامی که به راهنمایی یا اطلاعات نیاز دارم، فقط می گویم: هی متا، نزدیک ترین محل صبحانه به من کجاست؟ و فوراً نام، مکان و مسیرها را به من می‌دهد.» او مشاهده کرد.

ری بن | عینک هوشمند متا (اعتبار ویدیو: متا)

او ادامه داد: «همچنین می‌تواند جستجو را انجام دهد، و اگر در سفر هستید و سعی می‌کنید یک منو را به زبان فرانسوی بخوانید، عینک هوشمند شما می‌تواند از دوربین داخلی و هوش مصنوعی متا برای ترجمه متن برای شما استفاده کند و به شما این امکان را بدهد. اطلاعاتی که بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی یا خیره شدن به صفحه نمایش نیاز دارید.”

مت هامز، معاون استراتژی دیجیتال و اجتماعی در 3 Enrollment Marketing، ارائه‌دهنده استراتژی‌های بازاریابی برای افزایش ثبت نام دانشجویان در آموزش عالی در Oneonta، نیویورک، اضافه کرد: «نبرد در واقع بر سر نحوه عملکرد یک پوشیدنی با تلفن است.

او به TechNewsWorld گفت: «شرکت‌های فناوری واقعیت مجازی را ترک می‌کنند و ابزارهای پوشیدنی را وارد می‌کنند که می‌توانند کارهایی را با تلفن انجام دهند.

اهمیت مد، زیبایی شناسی

راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، اظهار داشت که همکاری متا با Ray-Ban قابل توجه است. او به TechNewsWorld گفت: «این نشان دهنده نقش مد و زیبایی شناسی در این دسته است که در آن افراد به طور بالقوه در تمام روز چیزی را روی صورت خود می پوشند.

او گفت: «یکی از دلایلی که Google Glass چنین فلکی پیدا کرد این بود که بسیار آشکار بود. «هیچ کس یک مونوکل شبیه بورگ نمی‌زند، در حالی که مردم عینک آفتابی سبک ری بن می‌زنند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که کمی ضخیم‌تر هستند، اما مطمئناً به نقطه‌ای رسیده است که تشخیص آن‌ها از عینک‌های معمولی دشوار خواهد بود.»

جیتش اوبرانی، مدیر تحقیقات Worldwide Mobile Device Trackers برای IDC، یک شرکت تحقیقاتی بازار مستقر در Framingham، ماساچوست، خاطرنشان کرد که پیشرفت‌ها در طراحی و فناوری باعث جذابیت بیشتر این دسته از Google Glass شده است.

او به TechNewsWorld گفت: «شامل هوش مصنوعی همچنین قابلیت استفاده و کاربرد کلی عینک‌های هوشمند را بهبود بخشیده است، و آنها را از حالت استفاده از جایگزینی ساده هدفون که در گذشته رایج بود، بالاتر می‌برد.

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی در گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره در Bend، Ore، اظهار داشت: علیرغم این پیشرفت‌ها، این دسته هنوز در جایی نیست که بازار می‌خواهد فناوری باشد.

او به TechNewsWorld گفت: «به نظر می‌رسد بازار چیزی می‌خواهد که قابلیت‌های واقعیت افزوده بیشتری داشته باشد، بدون اینکه از وزن و عمر باتری مجموعه فعلی صرف نظر کند. متأسفانه، این فناوری هنوز برای تحقق آن وجود ندارد.»

عینک هوشمند در آینده اپل؟

اگرچه اپل در مورد محصول Vision Pro خود که آینده محاسبات فضایی در این شرکت است، قاطعانه است، اما Munster معتقد است که نمی تواند در برابر صدای آژیر عینک های هوشمند مقاومت کند.

او نوشت: «در حالی که من موافقم که Vision Pro یک فرصت معنادار برای کسب و کار سالانه 25 تا 50 میلیارد دلاری (ایالات متحده) دارد، معتقدم نسخه‌های آینده سخت‌افزار محاسبات فضایی آن‌ها به خط تولید عینک هوشمند گوگل و متا نگاشت خواهند شد.

او افزود: “در طول پنج سال آینده، من انتظار دارم که این شرکت شروع به معرفی این پوشیدنی های نسل بعدی کند.” “اعتماد من بر این باور است که عینک هوشمند در مقابل هدست واقعیت ترکیبی کاربرد بیشتری دارد و عدم ورود اپل به بازار برای اپل گران تمام خواهد شد.”

Anshel Sag، تحلیلگر ارشد Moor Insights & Strategy، یک تحلیلگر فناوری و شرکت مشاوره مستقر در آستین، تگزاس، موافقت کرد که اپل عینک های هوشمند را به موازات ارائه محاسبات فضایی قوی تر خود توسعه دهد. او به TechNewsWorld گفت: «عینک‌های هوشمند تقریباً مانند یک داروی دروازه‌ای برای محاسبات فضایی هستند، زیرا متوجه می‌شوید که اگر نمایشگرها و گرافیک‌های سه‌بعدی روی دنیای واقعی پوشانده شده باشند، چقدر تجربه بهتری می‌تواند داشته باشد.»

منبع