فیلم جنگ بازی ویدیویی Arma 3 برای انتشار امواج اطلاعات نادرست در مورد درگیری اوکراین استفاده می شود

انتشار دهندگان ثانویه افرادی ساده لوح هستند که این محتوا را دریافت کرده و در تلاش برای به دست آوردن امتیاز اینترنتی جعلی منتشر می کنند.

بازیکنان اغلب ساعت‌ها فیلم بازی را روی پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب آپلود می‌کنند و محققان در دسترس بودن آسان آن را عامل سوء استفاده از آن می‌دانند.

واترز گفت: “اگر می دانید به دنبال چه هستید، تشخیص این ویدیوها (Arma 3) به عنوان جعلی در واقع دشوار نیست.

این واقعیت که بسیاری قادر به انجام این کار نیستند، به واقعیت تلخ دیگری در عصر اطلاعات نادرست اشاره می کند.

کلر واردل، یکی از مدیران آزمایشگاه آینده اطلاعات در دانشگاه براون، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این واقعیت که این اتفاق دائماً رخ می‌دهد یادآور این است که فریب دادن مردم چقدر آسان است.

یکی از نمایندگان Bohemia Interactive، سازنده بازی، “در حالی که جالب است که Arma 3 درگیری های جنگی مدرن را به گونه ای واقع بینانه شبیه سازی می کند، ما مطمئناً خوشحال نیستیم که بتوان آن را با فیلم های جنگی واقعی اشتباه گرفت و به عنوان تبلیغات جنگی استفاده کرد.” در بیانیه ای گفت.

فرکانس و سهولتی که فیلم بازی حتی توسط برخی از پخش‌کننده‌های رسانه واقعی اشتباه می‌شود و به‌عنوان اخبار معتبر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، آنچه را محققان پتانسیل جدی آن را برای انتشار اطلاعات نادرست می‌خوانند، برجسته می‌کند.

در نظرات زیر یکی از ویدیوهای Arma 3 با عنوان “حمله متقابل اوکراین!” – که حمله موشکی به ستونی از تانک‌ها را شبیه‌سازی می‌کرد – کاربری که ظاهراً آن را واقعی می‌دانست، نوشت: “ما باید از اوکراین پس از این جنگ بخواهیم تا نیروهای ناتو را آموزش دهد که چگونه بجنگند.”

این اتفاق پس از آن رخ داد که یکی دیگر از کانال های خبری رومانیایی، آنتنا 3، در فوریه همین خطا را مرتکب شد — در میان کارشناسانی که توسط پخش کننده دعوت شده بود تا ویدئوی آن را که از آرما 3 گرفته شده بود، تجزیه و تحلیل کنند، سخنگوی وزارت دفاع رومانی نیز بود.

نیک واترز، از شرکت پزشکی قانونی دیجیتال بلینگکت، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من گمان می‌کنم افرادی که این محتوا را ارسال می‌کنند فقط ترول‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند تا ببینند چند نفر را می‌توانند فریب دهند.

با توجه به ماهیت غیر پیچیده اطلاعات نادرست Arma 3، محققان می گویند بعید است که این اطلاعات کار بازیگران دولتی باشد.

بوهمیا اینتراکتیو گفت که ویدیوهای Arma 3 که سازنده آن اذعان کرده است که «کاملاً قادر به انتشار اخبار جعلی هستند» توسط رسانه‌های جریان اصلی و نهادهای دولتی در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده است.

Bohemia Interactive گفت که ویدئوهای دروغین به طور گسترده توسط کاربران رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، بسیاری از آنها به دنبال چیزی هستند که محققان آن را طعمه تعامل می نامند – پست های چشم نوازی که تعامل بیشتری را از طریق لایک ها، اشتراک گذاری ها و نظرات ایجاد می کنند.

سربازان از طریق خیابان های سوزان می جنگند. موشک ها جت های جنگنده را ساقط می کنند. پهپادها تانک ها را پودر می کنند. تصاویر دراماتیک دارای تظاهرات نبردهای واقعی هستند، اما آنها کلیپ هایی از بازی های ویدیویی هستند که به اطلاعات نادرست دامن می زنند.

Bohemia Interactive از کاربران خواسته است که از فیلم‌های بازی به‌طور مسئولانه استفاده کنند، از استفاده از عناوین ویدیوی clickbait خودداری کنند و به وضوح اعلام کنند که این فیلم از یک بازی ویدیویی گرفته شده است.

محققان می گویند که از بین بردن فیلم های آنها در مقایسه با “دیپ فیک” نسبتا ساده تر است – تصاویر، صدا و ویدئوهای ساختگی که با استفاده از فناوری ایجاد شده اند و کارشناسان هشدار می دهند که به طرز وحشتناکی پیچیده است و در دنیای جنایتکاران جا افتاده است.

همانطور که Arma 3 ظاهر خوبی دارد، هنوز تفاوت قابل توجهی با واقعیت دارد.

Arma 3 که توسعه دهندگان آن در چک قول «بازی جنگی واقعی در یک ماسه‌بازی عظیم نظامی» را می‌دهند، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سناریوهای مختلف میدان جنگ را با استفاده از هواپیما، تانک و مجموعه‌ای از سلاح‌ها ایجاد کنند.

ما سعی کرده‌ایم با پرچم‌گذاری این ویدیوها برای ارائه‌دهندگان پلتفرم با چنین محتوایی مبارزه کنیم، اما بسیار بی‌اثر است. با حذف هر ویدیو، هر روز ده ویدیو دیگر آپلود می‌شود.»

در سال‌های اخیر، ویدیوهای Arma 3 در تصاویر نادرست از درگیری‌های دیگر، از جمله سوریه، افغانستان و فلسطین استفاده شده است، و این کلیپ‌ها اغلب توسط بررسی‌کنندگان حقایق جهانی رد می‌شوند.

واترز گفت: «این نشان می‌دهد که برخی از افراد مهارت‌های لازم برای هدایت محیط اطلاعات فعلی را ندارند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

جدیدترین‌های نمایشگاه Consumer Electronics را در Gadgets 360 در مرکز CES 2023 ما مشاهده کنید.



منبع

این جنگ که ناظران آن را «نخستین جنگ TikTok» می‌نامند، درگیری‌ای است که مانند هیچ‌یک از آن‌ها نیست، زیرا جریان ثابتی از تصاویر از خطوط مقدم جبهه – برخی از آنها گمراه‌کننده یا نادرست – به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی سرازیر می‌شوند.

“از آنجایی که تصاویر بازی های ویدیویی پیچیده تر می شوند، CGI (تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر) در یک نگاه سریع می تواند واقعی به نظر برسد. مردم باید بدانند چگونه تصاویر را تأیید کنند، از جمله به ابرداده ها نگاه کنند تا این اشتباهات مرتکب نشوند، به ویژه توسط اتاق خبر.”

این شامل AFP می شود که چندین ویدئو را با استفاده از محتوای آرما 3 از بین برده است، از جمله یکی در ماه نوامبر که همچنین ادعا می کرد تانک های روسی را نشان می دهد که توسط موشک های Javelin ساخت ایالات متحده مورد اصابت قرار می گیرند. این کلیپ ده ها هزار بار در شبکه های اجتماعی دیده شده بود.

متفاوت از واقعیت

بوهمیا اینتراکتیو گفت که ویدئوهای گمراه‌کننده اخیراً در رابطه با درگیری در اوکراین “کشش پیدا کرده‌اند”.

اولین جنگ TikTok

در یک پخش زنده در ماه نوامبر، تلویزیون رومانی به اشتباه یک ویدیوی قدیمی Arma 3 را به عنوان فیلم نبرد از اوکراین ارائه کرد و وزیر دفاع سابق رومانی و رئیس سابق اطلاعات تجزیه و تحلیل خود را از این فیلم ارائه کردند که گویی واقعی است.

فیلم بازی ویدیویی آرما 3 با مضمون جنگ، که اغلب با علامت “زنده” یا “اخبار فوری” مشخص می شود تا واقعی به نظر برسد، در ماه های اخیر بارها در ویدئوهای جعلی درباره حمله روسیه به اوکراین استفاده شده است.