قانونگذاران اتحادیه اروپا قوانینی را برای آسان‌تر کردن باتری‌های تلفن و لپ‌تاپ تصویب کردند

برای تشویق بازیافت باتری، مقررات جدید همچنین الزاماتی را برای مواد قابل بازیافت مورد استفاده در باتری های جدید تعیین می کند. هدف جمع آوری باتری های قابل حمل 45 درصد تا سال 2023، 63 درصد تا سال 2027 و 73 درصد تا سال 2030 تعیین شده است. .

طبق دستورالعمل‌های جدید، باتری‌های وسایل نقلیه برقی و دوچرخه‌ها و باتری‌های صنعتی قابل شارژ با ظرفیت بالای ۲ کیلووات ساعت باید دارای اعلامیه ردپای کربن اجباری، برچسب و گذرنامه دیجیتالی باشند.

اتحادیه اروپا سال گذشته یک پورت شارژ مشترک برای تلفن های همراه، تبلت ها، هدفون ها و دوربین ها را نهایی کرد. اکنون، قوانین اتحادیه اروپا در مورد باتری های فروخته شده در منطقه را اصلاح کرده است، از جمله آنها را قابل تعویض می کند. قانون جدید تصویب شده توسط پارلمان اتحادیه اروپا، طراحی باتری های قابل حمل در لوازم خانگی را به گونه ای الزامی می کند که مصرف کنندگان بتوانند به راحتی آنها را خارج کرده و خودشان جایگزین کنند. این قوانین تمام باتری های قابل شارژ مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند، تبلت ها و سایر مواردی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می شوند را پوشش می دهد.

در مورد آخرین قانون برای بسته بندی باتری های قابل حمل قابل تعویض توسط کاربر در دستگاه ها، برای غول های فناوری مانند اپل، سامسونگ و شیائومی یک چالش خواهد بود، زیرا اکثر محصولات موجود در بازار دارای باتری های غیر قابل تعویض هستند. مقررات جدید می تواند برندهای گوشی های هوشمند را مجبور به طراحی مجدد محصولات خود کند.


اپل اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام Apple Vision Pro در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود به همراه مدل های جدید مک و به روز رسانی های نرم افزاری آتی رونمایی کرد. ما درباره همه مهم‌ترین اعلامیه‌های این شرکت در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

هفته گذشته، پارلمان اتحادیه اروپا با اکثریت 587 رای موافق، 9 رای مخالف، تجدید نظر در مقررات قبلی باتری و باتری های ضایعاتی را تصویب کرد. قوانین جدید طراحی، تولید و مدیریت ضایعات تمام باتری های قابل شارژ فروخته شده در اتحادیه اروپا را پوشش می دهد و هدف آن دوام بیشتر، پایدار و عملکرد بهتر است. طبق قانون جدید، باتری‌های قابل حمل باید به گونه‌ای طراحی شوند که کاربران عادی بتوانند به راحتی آن‌ها را جدا کرده و خودشان جایگزین کنند. همانطور که قبلا ذکر شد، این شامل باتری های وسایل نقلیه، گوشی های هوشمند، دوربین ها و تبلت ها و مصارف صنعتی می شود.

اتحادیه اروپا همچنین اهدافی را برای بازیابی مواد داخلی طراحی کرده است. هدف آن بازیابی 50 درصد لیتیوم تا سال 2027 و 80 درصد تا سال 2031 است. برای کبالت، مس، سرب و نیکل، اتحادیه اروپا 90 درصد تا سال 2027 و 95 درصد تا سال 2031 را هدف گذاری کرده است.