قانونگذاران ایالات متحده درخواست تحقیق در مورد پنل تست حیوانات استارتاپ Neuralink ایلان ماسک را دارند.

Neuralink قبلاً موضوع تحقیقات فدرال بوده است. رویترز در 5 دسامبر گزارش داد که بازرس کل وزارت کشاورزی آمریکا به درخواست یک دادستان فدرال در حال بررسی موارد نقض بالقوه قانون رفاه حیوانات است که نحوه رفتار و آزمایش محققان با انواع خاصی از حیوانات را کنترل می کند. این کاوشگر همچنین نظارت وزارت کشاورزی آمریکا بر Neuralink را بررسی کرده است.

هفته گذشته رویترز گزارش داد، بازرسان USDA در پاسخ به گزارش رویترز و سؤالات قانونگذاران، از تأسیسات Neuralink در کالیفرنیا و تگزاس بازدید کردند، اما هیچ مشکلی پیدا نکردند.

قانون‌گذاران ایالات متحده از قانون‌گذاران خواهند خواست تا بررسی کنند که آیا ترکیب هیئت نظارت بر آزمایش‌های حیوانی در استارت‌آپ تراشه‌های مغزی ایلان ماسک Neuralink به آزمایش‌های نادرست و عجولانه کمک کرده است یا خیر.

دفتر بلومناور گفت، نمایندگان مجلس ایالات متحده، ارل فرانسیس بلومناور و آدام شیف، هر دو دموکرات، پیش نویس نامه ای را به وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) امضا کرده اند که در آن درخواست تحقیق در مورد نحوه نظارت Neuralink بر آزمایشات آن شده است.

نمایندگان ماسک و نورالینک، و سخنگویان USDA و بازرس کل آژانس، به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بازرس کل و وزارت کشاورزی ایالات متحده به درخواستی برای اظهار نظر در مورد پیشرفت آن تحقیقات پاسخ ندادند.

رویترز در گزارشی در 5 دسامبر نشان داد که این هیئت آزمایش‌هایی را تأیید کرد که منجر به مرگ و رنج غیرضروری حیوانات شد. سخنگوی Blumenauer گفت USDA به درخواست قبلی قانونگذاران برای تحقیق در مورد Neuralink پس از آن داستان پاسخی نداد.

قانونگذاران این پیش نویس را با همتایان خود به اشتراک گذاشته اند تا امضاهای بیشتری جمع آوری کنند و قصد دارند آن را در روز دوشنبه به وزارت کشاورزی آمریکا ارسال کنند. در این پیش‌نویس آمده است که آن‌ها به گزارش رویترز در 4 می پاسخ می‌دهند که نشان می‌دهد Neuralink هیئت نظارت خود را با کارمندان شرکت پر کرده است که می‌خواهند از تأییدیه نظارتی تأمین امنیت راه‌اندازی برای تراشه مغزی جدیدش بهره‌مند شوند.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده در ماه فوریه گفت که در حال بررسی Neuralink در مورد جابجایی پاتوژن های خطرناک است. یک سخنگوی آژانس بدون ارائه جزئیات گفت این تحقیقات ادامه دارد.

Neuralink پس از رد شدن تلاش قبلی توسط سازمان غذا و دارو در سال گذشته به دلیل نگرانی‌های ایمنی، سعی در تضمین مجوز برای پیشرفت به آزمایش‌های انسانی دارد.

© تامسون رویترز 2023


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در پیش نویس نامه آمده است: “کنگره علاقه زیادی به اطمینان از این دارد که همه امکاناتی که از حیوانات در تحقیق و آزمایش استفاده می کنند – چه دولتی باشند، چه دانشگاه ها یا شرکت های خصوصی – با حداقل استانداردهای قانون رفاه حیوانات مطابقت داشته باشند.”