قانون اتحادیه اروپا برای بازگرداندن باتری های قابل تعویض توسط کاربر در گوشی های هوشمند تا سال 2027: همه جزئیات

گوشی‌های هوشمند با باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر می‌توانند دوباره بازگردند. اتحادیه اروپا در حال تصویب قانون جدیدی است که گوشی های هوشمند را ملزم می کند تعمیر باتری آسان تری داشته باشند. قانون جدید شرکت های OEM را موظف می کند که باتری های قابل حمل برای گوشی های هوشمند در اتحادیه اروپا طراحی کنند. به محض اینکه شورا و پارلمان قانون جدید را امضا کنند، در اوایل سال 2027 اجرایی خواهد شد. علاوه بر ارائه باتری های قابل تعویض به راحتی، آخرین مقررات تصویب شده توسط شورای اروپا تصریح می کند که تمام باتری های قابل شارژ مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی و دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و سایر تبلت‌هایی که در منطقه اتحادیه اروپا فروخته می‌شوند باید جزئیاتی در مورد ردپای کربن، برچسب و پاسپورت باتری خود داشته باشند.

ماه گذشته، پارلمان اتحادیه اروپا با اکثریت 587 رای موافق در برابر 9 رای مخالف، بازنگری مقررات قبلی برای باتری ها و باتری های ضایعاتی را تصویب کرد.

طبق قوانین، همه باتری‌ها باید اطلاعات اجباری در مورد ردپای کربن باتری‌ها، برچسب‌ها، «گذرنامه باتری» الکترونیکی و یک کد QR داشته باشند. الزامات برچسب‌گذاری تا سال 2026 و کد QR تا سال 2027 اعمال خواهند شد.

شورای اتحادیه اروپا (EU) این هفته مقررات جدیدی را تصویب کرد که تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را ملزم می کند دستگاه های خود را طوری طراحی کنند که کاربران بتوانند به راحتی باتری گوشی های خود را تعویض کنند. آخرین مجموعه مقررات به اثرات زیست محیطی باتری ها در هر مرحله از چرخه عمر آنها می پردازد. هنگامی که شورای اروپا و پارلمان این مقررات را به قانون تبدیل کنند، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را موظف می کند تا سال 2027 (از طریق Android Authority) گوشی های خود را به باتری های قابل تعویض در اتحادیه اروپا مجهز کنند. با این حال، اتحادیه اروپا می‌تواند این قانون را به تعویق بیندازد اگر تولیدکنندگان زمان بیشتری برای پیروی از قانون جدید برای تغییر به باتری‌های قابل حمل بخواهند.

پیش‌بینی می‌شود مقررات جدید بر شرکت‌هایی از جمله اپل، سامسونگ و گوگل تأثیر بگذارد که محصولات باتری‌دار را در اتحادیه اروپا عرضه می‌کنند. در حال حاضر بیشتر محصولاتی که توسط سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شود، دارای باتری‌های غیرقابل تعویض هستند. با این حال، انتظار می رود که سازنده آیفون همراه با سایر سازندگان در برابر اجرای مقررات جدید مقاومت کند.


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مقررات پارلمان و شورای اروپا برای همه باتری‌ها از جمله باتری‌های قابل حمل زباله، باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی، باتری‌های صنعتی، باتری‌های راه‌اندازی، رعد و برق و احتراق (SLI) (که بیشتر برای وسایل نقلیه و ماشین‌آلات استفاده می‌شوند) و باتری‌های وسایل سبک حمل و نقل (به عنوان مثال: دوچرخه برقی، موتورسیکلت الکترونیکی، اسکوتر الکترونیکی).

قوانین جدید همچنین طراحی، تولید و مدیریت ضایعات تمام باتری های قابل شارژ فروخته شده در اتحادیه اروپا را پوشش می دهد و هدف آن ایمن، پایدار و رقابتی است. اهدافی را برای تولیدکنندگان تعیین می کند تا باتری های قابل حمل زباله را جمع آوری کنند. هدف جمع آوری باتری های قابل حمل 63 درصد تا پایان سال 2027 و 73 درصد تا پایان سال 2030 تعیین شده است. برای باتری های “وسایل حمل و نقل سبک” مانند اسکوترهای برقی، هدف 51 درصد تا سال 2028 و 61 درصد تا سال 2031 است. به طور مشابه، این مقررات هدفی را برای بازیابی لیتیوم از باتری های ضایعاتی 50 درصد تا پایان سال 2027 و 80 درصد تا پایان سال 2031 تعیین کرده است.