قطره آب کشف شده در سیارک ریوگو سرنخ هایی از منشا حیات در زمین ارائه می دهد

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «این واقعیت که آب در خود نمونه کشف شده است، با توجه به شکنندگی و احتمال نابودی آن در فضای بیرونی، تعجب آور است.

این یافته ها در جدیدترین تحقیقاتی است که از تجزیه و تحلیل 5.4 گرم سنگ و غبار جمع آوری شده توسط کاوشگر هایابوسا-2 از سیارک ریوگو منتشر شده است.

نمونه بین تیم های علمی مختلف تقسیم شده است تا شانس اکتشافات جدید به حداکثر برسد.

ما شواهدی را کشف کرده‌ایم که نشان می‌دهد این (فرایند) ممکن است مستقیماً با منشا اقیانوس‌ها یا مواد آلی روی زمین مرتبط باشد.»

F، و دو سال پیش به مدار زمین بازگشت تا کپسولی حاوی نمونه را رها کند.

ناکامورا گفت که این نظریه را تقویت می کند که سیارک هایی مانند ریوگو، یا سیارک مادر بزرگتر آن، می توانند “آبی حاوی نمک و مواد آلی” را در برخورد با زمین فراهم کرده باشند.

کنسی کوبایاشی، متخصص اختر زیست شناسی و استاد بازنشسته در دانشگاه ملی یوکوهاما که بخشی از این گروه تحقیقاتی نیست، از این کشف استقبال کرد.

ناکامورا گفت، پژوهشی که روز جمعه منتشر شد، می‌گوید که تیم یک قطره مایع در نمونه ریوگو “که آب گازدار حاوی نمک و مواد آلی بود” پیدا کرد.

تیم ناکامورا، متشکل از حدود 150 محقق – از جمله 30 نفر از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و چین – یکی از بزرگترین تیم هایی است که نمونه را از ریوگو تجزیه و تحلیل می کند.

دانشمندان روز جمعه گفتند که ذرات غبار بازیابی شده توسط یک کاوشگر فضایی ژاپنی از یک سیارک در فاصله 300 میلیون کیلومتری زمین، یک جزء شگفت انگیز را نشان داده است: یک قطره آب. این کشف، پشتیبانی جدیدی از این نظریه ارائه می دهد که حیات روی زمین از فضای خارج از ماوراء جو نشأت گرفته است.

بسیاری از محققان بر این باورند که آب (از فضا) آورده شده است، اما ما در واقع برای اولین بار در ریوگو، سیارکی نزدیک زمین، آب را کشف کردیم.

این نشان می دهد که سیارک حاوی آب – به شکل مایع و نه فقط یخ – بوده و ممکن است مواد آلی در آن آب تولید شده باشد.


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع

این محموله گرانبها در حال حاضر بینش های متعددی را به همراه داشته است، از جمله مواد آلی که نشان می دهد برخی از اجزای سازنده حیات روی زمین، اسیدهای آمینه، ممکن است در فضا شکل گرفته باشند.

توموکی ناکامورا، دانشمند ارشد از دانشگاه توهوکو، پیش از انتشار این تحقیق در مجله Science در روز جمعه به خبرنگاران گفت: “این قطره آب معنای بزرگی دارد.”