قوانین هیئت منصفه ایالات متحده، گوگل 338.7 میلیون دلار خسارت به خاطر پرونده ثبت اختراع Chromecast پرداخت می کند

بر اساس این شکایت، گوگل در دسامبر 2011 با تاچ استریم درباره فناوری خود ملاقات کرد اما دو ماه بعد اعلام کرد که علاقه‌ای به آن ندارد. گوگل دستگاه‌های پخش جریانی رسانه کروم کست خود را در سال 2013 معرفی کرد.

تاچ استریم شکایات مشابهی را علیه ارائه دهندگان کابل Comcast، Charter و Altice در تگزاس در اوایل سال جاری ارائه کرد. آن پرونده ها هنوز در جریان است.

نماینده دادگاه روز دوشنبه گفت که هیئت منصفه دریافت که کروم کست گوگل و سایر دستگاه‌ها حق ثبت اختراع متعلق به Touchstream Technologies را در ارتباط با پخش ویدیو از یک صفحه به صفحه دیگر نقض می‌کنند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تاچ استریم گفت که کروم کست گوگل از نوآوری های آن کپی کرده و سه پتنت آن را نقض کرده است. همچنین گفت که پتنت‌هایش توسط بلندگوهای هوشمند هوم و نست گوگل و تلویزیون‌ها و بلندگوهای شخص ثالث با قابلیت‌های Chromecast نقض شده است.

هیئت منصفه فدرال در Waco، تگزاس روز جمعه تصمیم گرفت، گوگل متعلق به Alphabet با فناوری پخش از راه دور خود، حقوق ثبت اختراع یک توسعه دهنده نرم افزار را نقض کرده و باید 338.7 میلیون دلار (نزدیک به 2770 کرور) خسارت بپردازد.

وکلای تاچ استریم مستقر در نیویورک بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز دوشنبه پاسخ ندادند.

گوگل نقض حقوق Touchstream را رد کرد و استدلال کرد که پتنت ها نامعتبر هستند.

سخنگوی گوگل، خوزه کاستاندا، روز دوشنبه گفت که این شرکت به این حکم اعتراض خواهد کرد و “همیشه فناوری را به طور مستقل توسعه داده و بر اساس شایستگی ایده های ما رقابت کرده است.”

Touchstream که به عنوان Shodogg نیز فعالیت می کند، در دادخواست خود در سال 2021 گفت که بنیانگذار دیوید استروبر در سال 2010 فناوری را اختراع کرد تا فیلم ها را از یک دستگاه کوچک مانند تلفن هوشمند به دستگاه بزرگتر مانند تلویزیون “انتقال” کند.