قوانین وسایل نقلیه خودران برای حمل و نقل عمومی تهیه شده توسط چین: جزئیات


وزارت حمل و نقل این کشور در پیش نویس قوانینی برای تنظیم صنعت خودران گفت: چین باید با احتیاط از وسایل نقلیه خودران در حمل و نقل مسافر استفاده کند.

بر اساس پیش‌نویسی که روز دوشنبه منتشر شد، این وزارتخانه استفاده از وسایل نقلیه خودران را به عنوان تاکسی در سناریوهایی که به راحتی کنترل می‌شوند در موقعیت‌های کم ترافیک تشویق می‌کند.

وزارت حمل و نقل در پیش نویس قوانین اعلام کرد: مدیریت حمل و نقل با وسایل نقلیه خودران باید اصول را رعایت کند و ایمنی را در اولویت قرار دهد.

چین و ایالات متحده در رقابتی برای تجاری سازی رانندگی خودران هستند، از فناوری های پیشرفته در حسگرها و نقشه برداری گرفته تا مقررات ایجاد تعادل بین توسعه و ایمنی.

ایالت‌های ایالات متحده مانند آریزونا به شرکت‌های حمل‌ونقل خودران اجازه می‌دهند بدون راننده انسان کار کنند، در حالی که کالیفرنیا واحد روبوتاکسی کروز جنرال موتور را در ماه ژوئن تأیید کرد تا هزینه سواری بدون راننده خود را از مسافران دریافت کند.

در چین، پکن، شانگهای و شنژن نیز به شرکت هایی از جمله Baidu و Pony.ai در مناطق ممنوعه اجازه فعالیت روباتاکسی را داده اند.

بایدو روز دوشنبه گفت که مجوز راه اندازی اولین خدمات روباتاکسی کاملاً بدون راننده در جاده های باز در دو شهر چین را به دست آورده است.

این غول موتور جستجو گفت که مجوزهای اعطا شده توسط شهرداری جنوب غربی چونگ کینگ و شهر مرکزی ووهان نقطه عطفی در سیاست گذاری چین به سمت رانندگی خودران است.

وی دونگ، افسر ارشد عملیات ایمنی گروه رانندگی هوشمند بایدو در مصاحبه ای به رویترز گفت: “این مجوزها اهمیت عمیقی برای صنعت دارند.” “اگر به اکتشاف فضا فکر کنیم، این لحظه برابر با فرود روی ماه است. “

این شرکت در گزارشی اعلام کرد، در ابتدا بایدو یک دسته از پنج رباتاکسی با هزینه شارژ را در هر شهر مستقر خواهد کرد، جایی که آنها اجازه خواهند داشت در مناطق تعیین شده از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ووهان و 9:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در چونگ کینگ فعالیت کنند. بیانیه.

محدوده خدمات 30 کیلومتر مربع در منطقه یونگ چوان در چونگ کینگ و 13 کیلومتر مربع در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان است.

© تامسون رویترز 2022




منبع