لایحه جدید حفاظت از داده های شخصی دیجیتال در جلسه مونسون مجلس ارائه می شود

سال گذشته، دادگاه عالی از دولت خواسته بود یا در مقابل مجلس، لایحه‌ای را مطرح کند که به نگرانی‌های حریم خصوصی کاربران می‌پردازد و استانداردهایی که واتس‌اپ از آن پیروی می‌کند یا رسیدگی نهایی را در این پرونده آغاز می‌کند.

دادستان کل کشور پاسخ داد: «مشاوره یک پروسه طولانی است… ما می خواهیم قانون خوبی بیاید».

این مرکز روز سه شنبه به دادگاه عالی اطلاع داد که دولت لایحه حفاظت از داده های شخصی دیجیتال را در جلسه آتی مجلس موسمی در ماه جولای ارائه خواهد کرد. یک هیئت پنج قاضی متشکل از قضات KM Joseph، Ajay Rastogi، Aniruddha Bose، Hrishikesh Roy و CT Ravikumar این موضوع را برای رسیدگی در ماه اوت حل کردند.

دادستان کل کشور گفت: این لایحه آماده است، فقط باید در جلسه موسمی پایان خرداد تیرماه به مجلس ارائه شود.

وکلای حاضر در دادگاه درخواست کردند که دادگاه عالی پرونده را زودتر لیست کند زیرا این لایحه برای مدت طولانی به مجلس ارائه نشده است.

به این، نیمکت پاسخ داد: “بنابراین، اگر در ماه جولای لیست کنیم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت… آگوست بسیار کاربردی خواهد بود.”

دادگاه قانون اساسی در حال رسیدگی به درخواست دو دانشجو — Karmanya Singh Sareen و Shreya Sethi — بود که به چالش کشیدن قرارداد منعقد شده بین دو شرکت برای دسترسی به تماس ها، عکس ها، متن ها، فیلم ها و اسناد به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران نقض قانون است. حریم خصوصی و آزادی بیان آنها

“ما به ارائه AG توجه می کنیم که لایحه ای که بسیاری از جنبه های… را پوشش می دهد همه نگرانی ها را در جلسه مونسون در ژوئیه 2023 مطرح می کند. با توجه به شرایط، موضوع باید در مقابل رئیس قرار گیرد. دادگستری هند ترجیحاً در هفته اول آگوست تشکیل می‌شود.»

پیش از این، این مرکز اعلام کرده بود که کاربران هندی نمی توانند مورد تبعیض سایر کاربران واتس اپ قرار بگیرند و به دادگاه عالی اطلاع داده بود که دولت پیش از این لایحه قدیمی حفاظت از داده ها را پس گرفته و لایحه جدیدی در پارلمان ارائه خواهد شد.


شرکت‌های گوشی‌های هوشمند بسیاری از دستگاه‌های قانع‌کننده را در سه ماهه اول سال 2023 روانه بازار کرده‌اند. برخی از بهترین تلفن‌های عرضه شده در سال 2023 که امروز می‌توانید بخرید کدامند؟ ما در این مورد در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

دادستان کل، آر ونکاترامانی، با حضور در مرکز، به دادگاه گفت که لایحه جدید در مورد حفاظت از داده های شخصی آماده است و در جلسه موسمی پارلمان معرفی خواهد شد.

کاپیل سیبال، وکیل ارشد، که در واتس اپ حضور داشت، به دادگاه گفت که کشورهای اروپایی مجموعه قوانین خاص خود را دارند که در آنجا اعمال می شود و در هند، این شرکت از قانون فعلی پیروی می کند.

وکیل ارشد شیام دیوان، که برای درخواست کنندگان حاضر شده بود، به دادگاه گفته بود که کاربران هندی از حقوق اساسی خود محروم هستند و همان پلتفرم فعال در سایر کشورها، به ویژه در اتحادیه اروپا، از استانداردهای بالاتری برای حفظ حریم خصوصی برخوردار است و این استانداردها در آنها رایج نیست. هندوستان

دادگاه در حال شنیدن درخواست‌های دو دانش‌آموز بود که خط‌مشی رازداری 2021 واتس‌اپ را برای به اشتراک گذاشتن داده‌های کاربران با شرکت مادر فیسبوک و دیگران به‌عنوان نقض حریم خصوصی و آزادی بیان آنها به چالش می‌کشیدند.