مارک گورمن: آیفون 15 پرو مکس اپل ممکن است به آیفون 15 اولترا تغییر نام دهد

سری آیفون 14 دارای چهار مدل است: آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس. با این حال، این نامگذاری ممکن است از سال آینده به بعد تغییر کند. دو تحلیلگر صنعت پیشنهاد کرده اند که اپل ممکن است نام آیفون 15 برتر را که گمان می رود نام آیفون 15 پرو مکس را داشته باشد، به آیفون 15 اولترا تغییر دهد. در حالی که یکی می‌گوید تغییر نام «بهتر است با جدیدترین استراتژی نام‌گذاری اپل مطابقت داشته باشد»، دیگری می‌گوید این می‌تواند به شرکت مستقر در کوپرتینو کمک کند تا «تخصیص محموله‌های حرفه‌ای و آیفون ASP جدید را افزایش دهد».

لازم به ذکر است که اپل در حال حاضر گوشی های خود را به دو مدل آیفون غیر حرفه ای و پرو تقسیم می کند. در حالی که مدل‌های Pro امسال تغییراتی در طراحی جلو و دوربین داشتند، مدل‌های غیرپرو با ارتقاءهای تکراری نسبت به سری آیفون 13 عرضه می‌شوند.






منبع

این اولین اشاره آیفون 15 اولترا هفته گذشته پس از معرفی سری آیفون 14 توسط اپل بود. مارک گورمن تحلیلگر گفت منطقی است که اپل در نهایت نام گوشی پیشرفته خود را از “Pro Max” به “Ultra” تغییر دهد. او پیشنهاد کرد که تغییر نام بسیار ساده‌تر است و همانطور که در تراشه‌های M1 Pro، M1 Max و M1 Ultra Mac این شرکت گزارش شده است، «بهتر با جدیدترین استراتژی نام‌گذاری اپل مطابقت دارد».

اپل با برداشتن یک قدم جلوتر، شروع به ایجاد تمایز بین آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو خواهد کرد. این بهترین روش از طریق یک استراتژی تقسیم بندی دقیق محصول برای ایجاد فروش/سود بیشتر در یک بازار بالغ است.» مینگ-چی کو. توییت کرد. کو ممکن است با “شروع ایجاد تمایز” به این موضوع اشاره کرده باشد که اپل ممکن است شروع به ارائه ویژگی های انحصاری در آیفون 15 پرو مکس کند.

یک روز بعد، یکی دیگر از تحلیلگران برجسته، مینگ-چی کو توییت کرد او معتقد است که اپل تمایز بیشتری بین مدل‌های استاندارد آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 ایجاد خواهد کرد تا “تخصیص محموله Pro و آیفون ASP جدید” را افزایش دهد.