مارک گورمن: اپل بعد از اپل واچ اولترا در سال 2024 از نمایشگرهای microLED برای آیفون، آی‌پد و مک استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال نزدیک‌تر شدن به استفاده از نمایشگرهای microLED در پوشیدنی‌های آینده خود است. انتظار می رود اپل واچ اولترا بعدی که در سال 2024 به صورت رسمی معرفی شود، از فناوری نمایشگر ارتقا یافته استفاده کند. مارک گورمن، گزارشگر بلومبرگ، در خبرنامه ای که برای مشترکان ایمیل شده است، پیشنهاد کرد که اکنون انتظار می رود کل طیف محصولات غول فناوری کوپرتینویی در نهایت به نمایشگرهای microLED تغییر کند. اپل ممکن است یک دهه تمام طول بکشد تا نمایشگر برتر را روی سری آیفون، آی پد و مک خود نصب کند. این به شرکت اجازه می دهد تا اتکای خود را به سایر تامین کنندگان صفحه نمایش مانند سامسونگ الکترونیک و ال جی کاهش دهد.

علاوه بر اپل، سامسونگ همچنین در حال برنامه ریزی برای استفاده از نمایشگرهای microLED برای پوشیدنی های سری گلکسی آینده خود است. در حال حاضر، سازنده لوازم الکترونیکی کره جنوبی از نمایشگرهای OLED برای ساعت های هوشمند گلکسی خود استفاده می کند. طبق گزارش‌ها، بخش نمایشگر سامسونگ پروژه توسعه نمایشگر microLED را سال گذشته آغاز کرد و تیمی را برای تجاری‌سازی نمایشگرهای microLED برای ساعت‌های هوشمند منصوب کرد.


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع به گفته Gurman، پروژه microLED اپل با کد T159 در سال 2017 آغاز شد. صفحه نمایش MicroLED وضوح بالا، کنتراست رنگ، زاویه دید و روشنایی را ارائه می دهد. با این اقدام، غول فناوری مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا قصد دارد وابستگی خود را به شرکت هایی مانند سامسونگ الکترونیک و ال جی کاهش دهد.

گورمن پیش‌بینی می‌کند که نمایشگرهای microLED اپل با اپل واچ اولترا در اواخر سال 2024 عرضه خواهند شد. سپس فناوری نمایشگر می‌تواند به خط تولید آیفون و به دنبال آن سری آی‌پد و در نهایت مدل‌های مک برسد. این شرکت احتمالاً با این انتقال زمان می‌برد و ممکن است یک دهه تمام برای ورود microLED به مک‌ها استفاده کند.

در آخرین نسخه خبرنامه خود Power On، گورمن ادعاهای قبلی خود را تأیید کرد و گفت که تغییر اپل به نمایشگرهای microLED سفارشی خود، کل خط تولید آن را پس از عرضه فناوری در اپل واچ اولترا در سال 2024 پوشش خواهد داد. از سال آینده به بعد، اپل می تواند جایگزین شود. استاندارد فعلی OLED با فناوری microLED در واحدهای iPhone، iPad و Mac آن.