ماه‌ها پس از معرفی اپلیکیشن Truth Social App دونالد ترامپ در فروشگاه Google Play تأیید شد

سخنگوی این شرکت روز چهارشنبه گفت که گوگل آلفابت برنامه رسانه اجتماعی Truth Social را برای انتشار در فروشگاه Google Play تایید کرده است. گوگل گفت که انتظار می رود گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) که Truth Social را اداره می کند، این برنامه را به زودی در فروشگاه Play در دسترس قرار دهد.

خبر تایید گوگل برای اولین بار توسط Axios گزارش شد.

دوین نونز، مدیر اجرایی TMTG در بیانیه ای گفت: “کار کردن با گوگل مایه لذت بود و ما خوشحالیم که آنها به ما کمک کردند تا در نهایت Truth Social را برای همه آمریکایی ها، صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی استفاده می کنند، بیاوریم.”

تلفن های اندرویدی حدود 40 درصد از بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده را تشکیل می دهند.

Truth Social حضور ترامپ را در رسانه‌های اجتماعی بازگرداند، بیش از یک سال پس از اینکه وی از توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب آلفابت در پی شورش‌های 6 ژانویه 2021، پس از متهم شدن به ارسال پیام‌های تحریک‌کننده خشونت، ممنوع شد.

پلی استور گوگل اصلی ترین راه دانلود اپلیکیشن های کاربران گوشی های اندرویدی در ایالات متحده است. کاربران اندروید می‌توانند برنامه‌ها را از طریق فروشگاه‌های رقیب دریافت کنند یا آنها را مستقیماً از یک وب‌سایت دانلود کنند، اگرچه اغلب به مراحل اضافی و مجوزهای امنیتی نیاز دارد. Truth Social از این طریق در دسترس بوده است، حتی زمانی که گوگل آن را از فروشگاه Play مسدود کرده است.

بدون فروشگاه های گوگل و اپل، برای اکثر کاربران گوشی های هوشمند راه آسانی برای دانلود Truth Social وجود ندارد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

به گفته سخنگوی گوگل در ماه آگوست، Truth Social، که در ماه فوریه در ایالات متحده در اپ استور اپل راه اندازی شد، قبلاً به دلیل تعدیل محتوای ناکافی در فروشگاه Play در دسترس نبود. گوگل به Truth Social در مورد نقض خط‌مشی‌های فروشگاه Play خود که محتوایی مانند تهدید فیزیکی و تحریک به خشونت را ممنوع می‌کند، ابراز نگرانی کرده بود.

TMTG متعهد شده است که “تجربه ای جذاب و بدون سانسور” را در Truth Social ارائه دهد و برای پایگاهی جذاب باشد که احساس می کند نظراتش در مورد موضوعات داغی مانند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 از پلتفرم های جریان اصلی فناوری حذف شده است.