مایکروسافت انتظار دارد نسل بعدی ایکس باکس و PS6 در سال 2028 عرضه شوند، ادعا می کند که در حال باختن در جنگ های کنسولی است: گزارش


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در اخبار مرتبط، جلسه دادگاه همچنین نشان داد که Bethesda ایندیانا جونز بازی که در ابتدا به عنوان یک نسخه چند پلتفرمی برنامه ریزی شده بود، اکنون فقط برای ایکس باکس و رایانه های شخصی خواهد بود. این پروژه در سال 2021 اعلام شد، تنها چند ماه پس از اینکه مایکروسافت شرکت مادر ZeniMax Media را به مبلغ 7.5 میلیارد دلار (حدود 61532 کرور) خریداری کرد. در طول جلسه دادگاه، رئیس انتشارات Bethesda، پیت هاینز فاش کرد که توافق اولیه ZeniMax با دیزنی باعث می شد ایندیانا جونز بازی روی چند کنسول با این حال، زمانی که مایکروسافت اولی را خریداری کرد، دیزنی در مورد انحصار کنسول سوالاتی داشت. سپس تغییرات جزئی در قرارداد ایجاد شد و ایندیانا جونز یک انحصاری Xbox شد. حتی آرکان ردفال در ابتدا قرار بود برای PS5 نیز عرضه شود، اما پس از خرید Bethesda، برنامه‌هایی برای آن لغو شد.

گزارش Kotaku اشاره می‌کند که مایکروسافت اکنون از رقابت در جنگ‌های فعلی کنسول دست کشیده و در عوض بر ارائه نرم‌افزار با کیفیت تمرکز خواهد کرد. این می تواند از طریق بازی ها یا حتی سرویس اشتراک آن Xbox Game Pass باشد، که این شرکت به هر فرصتی که به دست می آورد، ادامه می دهد. در ادامه این سند تاکید شده است که ایکس‌باکس از طریق فروش کنسول‌ها سودی تولید نمی‌کند و سیستم‌ها را با ضرر می‌فروشد به این امید که درآمد از دست رفته را از طریق «فروش بازی‌ها و لوازم جانبی» جبران کند. این شرکت اخیراً قیمت کنسول پرچمدار Xbox Series X خود را در مناطق خاص و اشتراک Game Pass در سراسر جهان افزایش داده است.

مایکروسافت بر این باور است که نسل بعدی کنسول های بازی باید در سال 2028 عرضه شوند، اسناد دادگاه در محاکمه FTC در حال انجام در مورد تلاش والدین Xbox برای خرید Activision Blizzard فاش شد. این اسناد، همانطور که توسط IGN بررسی شده است، به تفصیل توضیح می دهد که ایکس باکس و پلی استیشن 6 بعدی به طور بالقوه هشت سال پس از عرضه فعلی در سال 2020 عرضه خواهند شد. جدول زمانی با بیانیه سونی در سال 2022 مطابقت دارد، که اشاره می کند که نسل بعدی کنسول نخواهد بود. در اینجا تا سال 2027. تاریخ ها مهم هستند، با توجه به اینکه مایکروسافت در تلاش است دادگاه را متقاعد کند که مایل است بزرگترین فرنچایز اکتیویژن را به نام Call of Duty به صورت یکسان در کنسول های پلی استیشن برای مدت 10 سال در دسترس قرار دهد.

علاوه بر این، مایکروسافت اکنون اعتراف کرده است که از سال 2001 یعنی از زمان عرضه اولین نسل ایکس‌باکس، در حال شکست دادن «جنگ‌های کنسول» بوده است. برای افراد ناآشنا، “جنگ کنسول” به کشمکش بین بزرگترین سازندگان کنسول های بازی ویدئویی – پلی استیشن، ایکس باکس و نینتندو – برای تسلط بر بازار، در تلاش برای فروش بیشتر از یکدیگر اشاره دارد. مایکروسافت در این اسناد می‌گوید: «ایکس‌باکس در جنگ‌های کنسول شکست خورده است و رقبای آن همچنان در موقعیت تسلط خود قرار دارند، از جمله با استفاده از محتوای انحصاری». کنسول ایکس باکس به طور مداوم در رتبه سوم (از سه) پس از پلی استیشن و نینتندو در فروش قرار گرفته است. طبق VGChartz، کنسول‌های Xbox Series S/X از زمان عرضه 21.3 میلیون دستگاه فروخته‌اند، در حالی که PS5 و Nintendo Switch حدود 36 میلیون دستگاه در آن دوره فروخته‌اند – تا آوریل 2023. اگرچه نینتندو با اختلاف کمی پیشتاز است. با فروش 36.2 میلیون دستگاه.

مایکروسافت در اسناد (از طریق IGN) گفت: «این اصطلاح، در هر صورت، فراتر از دوره شروع مورد انتظار نسل بعدی کنسول ها (در سال 2028) خواهد بود. بنابراین، Call of Duty بر روی کنسول‌های جانشین پلی‌استیشن منتشر می‌شود که در طول مدت قرارداد عرضه شود. این توافق همچنین تضمین می کند که بازی های کنسول Call of Duty در پلی استیشن برابر با ایکس باکس ارائه می شوند. این در تضاد با ادعای سونی در نوامبر سال گذشته است، جایی که مایکروسافت ادعا کرد که مایکروسافت فقط قصد دارد تا سال 2027 بازی های اکتیویژن را روی پلی استیشن عرضه کند. همانطور که اتفاق می افتد، تیم سبز پیش نویس قرارداد 10 ساله را برای سونی ارسال کرده بود، اما سونی رد کرده است. برای پاسخ به آن پیشنهاد این مدت همچنین از پنجره انتشار 2028 فراتر می رود و به Call of duty اجازه می دهد تا در کنسول های نسل بعدی سونی شکوفا شود. FTC ایالات متحده (کمیسیون تجارت فدرال) درخواست کرده است تا به طور موقت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را از بستن قرارداد 69 میلیارد دلاری خود (حدود 5,65,921 کرور) مسدود کند تا زمانی که دادگاه داخلی آژانس تصمیم بگیرد که آیا این معامله به رقابت در صنعت بازی های ویدیویی لطمه می زند یا خیر. .