مایکروسافت با شکایت ضد انحصار اتحادیه اروپا از سوی رقیب آلمانی به دلیل گنجاندن تیم‌ها در بسته نرم افزاری Office

آلفایو از ناظر ضد انحصار اتحادیه اروپا خواست تا تحقیقات رسمی را آغاز کند و گفت که راه حل های ارائه شده توسط رقیب آمریکایی آن به کمیسیون ناکافی است.

Alfaview، مستقر در کارلسروهه در جنوب غربی آلمان و با 500 نیروی کار، گفت که شکایت مشابهی را به کمیسیون اروپا ارائه کرده است.

مایکروسافت که در دهه گذشته مجموعاً 2.2 میلیارد یورو (2.5 میلیارد دلار یا تقریباً 20505 کرور روپیه) جریمه شده است، به دلیل اقداماتی که قوانین رقابت اتحادیه اروپا را نقض می کند، پیشنهاد داده است که قیمت محصول Office خود را بدون Teams کاهش دهد، اما تنظیم کنندگان خواهان کاهش بیشتر هستند.

مایکروسافت روز پنجشنبه با یک شکایت ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط رقیب آلمانی Alfaview مورد ضربه قرار گرفت، که دومین شکایت تا کنون به دلیل بسته‌بندی برنامه ویدیویی Teams در محصول آفیس خود است، زیرا تنظیم‌کننده اتحادیه در حال آماده شدن برای تحقیق درباره غول فناوری ایالات متحده است.

نیکو فستیروپولوس، مدیر عامل و موسس آن، در بیانیه ای گفت: «ارتباط تیم ها با سایر برنامه های مجموعه مایکروسافت 365 یک مزیت توزیع چند قطبی برای گروه ایالات متحده ایجاد می کند.

این شرکت نرم‌افزاری ایالات متحده از سال 2020 زمانی که اپلیکیشن پیام‌رسان فضای کاری متعلق به Salesforce از پیوند تیم‌ها با آفیس شکایت کرد، در رادار مجری رقابت اتحادیه اروپا قرار داشت.

آلفاویو ادامه داد که این تأثیر قابل توجه و دائمی بر رقابت در بازار نرم افزارهای ارتباطی دارد.

© تامسون رویترز 2023


آیا Nothing Phone 2 به عنوان جانشین Phone 1 عمل خواهد کرد یا این دو در کنار هم وجود خواهند داشت؟ ما در مورد گوشی اخیراً راه اندازی شده این شرکت و موارد دیگر در مورد آخرین قسمت Orbital، پادکست Gadgets 360 صحبت می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مایکروسافت Teams را در سال 2017 به صورت رایگان به آفیس 365 اضافه کرد و در نهایت این اپلیکیشن جایگزین Skype for Business شد.

افراد آشنا به رویترز در اوایل ماه جاری به رویترز گفتند که کمیسیون قرار است پس از کوتاهی راه‌حل‌های مایکروسافت، تحقیقاتی را درباره این اقدام آغاز کند.

سخنگوی مایکروسافت گفت: «ما به همکاری با کمیسیون در تحقیقات آن ادامه می‌دهیم و آماده راه‌حل‌های عمل‌گرایانه هستیم که به نگرانی‌های آن رسیدگی می‌کند و به مشتریان خدمات خوبی ارائه می‌دهد.

هنوز تحقیقات رسمی آغاز نشده است، اما مایکروسافت تحت یک تحقیق غیررسمی قرار دارد.

مایکروسافت از اظهار نظر در مورد شکایت Alfaview خودداری کرد. کمیسیون دریافت شکایت را تأیید کرد و گفت که آن را بر اساس رویه های استاندارد خود ارزیابی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که ترکیب هر دو محصول با هم یک مزیت رقابتی منحصر به فرد به تیم ها می دهد که با عملکرد قابل توجیه نیست و رقبا نمی توانند با آن مطابقت کنند.