مایکروسافت به دنبال قرارداد اکتیویژن در نشست اتحادیه اروپا برای رقابت بازار است

سونی که خواهان مسدود شدن این معامله است، مدیر بازی خود جیم رایان را فرستاد.

برای جزئیات جدیدترین راه اندازی ها و اخبار سامسونگ، شیائومی، ریلمی، وان پلاس، اوپو و سایر شرکت ها در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، از مرکز MWC 2023 ما دیدن کنید.



منبع © تامسون رویترز 2023


سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 23 سامسونگ در اوایل این هفته عرضه شد و گوشی‌های رده بالای این شرکت کره‌ای در هر سه مدل شاهد چند ارتقاء بودند. در مورد افزایش قیمت ها چطور؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

مایکروسافت در ژانویه سال گذشته خرید اکتیویژن را برای مقابله با رهبران Tencent و Sony اعلام کرد، اما در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده با مشکلات نظارتی روبرو شده است.

اسمیت در راه استماع به خبرنگاران گفت: “من فکر می کنم ما روشن خواهیم کرد که خرید اکتیویژن بلیزارد بازی های بیشتری را برای افراد بیشتری در دستگاه ها و پلتفرم های بیشتری نسبت به همیشه به ارمغان خواهد آورد.”

این جلسه به سازنده ایکس باکس مایکروسافت اجازه می دهد تا روحیه مقامات ارشد رقابت اتحادیه اروپا و ملی و وکلای کمیسیون اروپا را قبل از ارائه راهکارهایی برای رسیدگی به نگرانی های ضد تراست ارزیابی کند.

اسمیت هیئتی متشکل از 18 مدیر ارشد، از جمله فیل اسپنسر، مدیر اجرایی مایکروسافت گیمینگ را رهبری خواهد کرد، در حالی که اکتیویژن توسط رابرت کوتیک، مدیرعامل آن، نمایندگی خواهد کرد، سند کمیسیون اروپا که رویترز مشاهده کرده است.

براد اسمیت، رئیس مایکروسافت روز سه شنبه به دنبال متقاعد کردن قانونگذاران ضد انحصار اتحادیه اروپا در یک جلسه غیرعلنی خواهد بود که پیشنهاد 69 میلیارد دلاری غول نرم افزاری ایالات متحده (تقریباً 5,71,800 کرور) برای سازنده Call of Duty Activision Blizzard باعث افزایش رقابت خواهد شد.

انویدیا از اظهار نظر خودداری کرد. فدراسیون توسعه دهندگان بازی های اروپایی، که گفته است این قرارداد به مایکروسافت اجازه می دهد تا اپل، گوگل و تنسنت را به چالش بکشد، یکی از شرکت کنندگان است.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: “کمیسیون اروپا نظرات ما را در جریان تحقیقات خود در مورد این موضوع خواست. ما به همکاری در هر فرآیندی، در صورت درخواست، ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که همه نظرات در نظر گرفته می شوند.”

اسمیت اضافه کرد که مایکروسافت مایل بود نگرانی‌های خود را در مورد پیشنهادات صدور مجوز Call of Duty مشابه قرارداد 10 ساله با نینتندو و شرکت‌های نظارتی بدون ارائه جزئیات بیشتر برطرف کند.

توزیع کننده بازی های ویدیویی Valve، ناشر بازی های ویدیویی Electronic Arts و ناظر رقابت های آلمانی و همتایان آن در بلژیک، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و سوئد نیز در این رویداد شرکت خواهند کرد.

گوگل آلفابت و طراح تراشه و شرکت محاسباتی انویدیا که یک تجارت بازی دارد نیز در این جلسه شرکت کردند.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.