مایکروسافت بینگ ادغام شده با OpenAI در رشد بازدید از صفحه از گوگل بهتر عمل می کند

به گفته شرکت تحقیقاتی Data.ai، دانلود اپلیکیشن برای Bing پس از ادغام با هوش مصنوعی، هشت برابر در سراسر جهان افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد که دانلودها برای برنامه جستجوی گوگل در همان دوره 2 درصد کاهش یافته است.

آنها همچنین بر فرصت نادری برای مایکروسافت برای نفوذ به بازار جستجوی بیش از 120 میلیارد دلاری (تقریباً 989600 کرور) تأکید می‌کنند، جایی که گوگل برای دهه‌ها با سهمی بیش از 80 درصد، بازیگر غالب بوده است.

پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

Yongjei Jeong، تحلیلگر Mirae Asset Securities در کره جنوبی، با اشاره به اینکه چگونه الگوریتم گوگل به آن کمک کرد تا جستجوی یاهو را شکست دهد، گفت: “الگوریتم رتبه بندی گوگل می تواند برتری رقابتی نسبت به رقبا داشته باشد.”

در حالی که هوش مصنوعی بینگ از ماه فوریه برای اکثر کاربران در سراسر جهان در دسترس بوده است، گوگل انتشار عمومی چت بات Bard خود را از روز سه شنبه آغاز کرد.

لوریا گفت: “بینگ کمتر از یک دهم سهم بازار گوگل را دارد، بنابراین حتی اگر 1 یا 2 درصد از کاربران را تبدیل کند، از نظر مادی برای بینگ و مایکروسافت مفید خواهد بود.”

از زمانی که مایکروسافت نسخه مجهز به هوش مصنوعی خود را در 7 فوریه رونمایی کرد، بازدید از صفحه در Bing 15.8 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با کاهش نزدیک به 1 درصدی برای موتور جستجوی متعلق به Alphabet، داده ها تا 20 مارس نشان می دهد.

این ارقام نشانه‌های اولیه‌ای از پیشتازی است که سازنده ویندوز در رقابت سریع خود با گوگل برای تسلط مولد هوش مصنوعی، به لطف فناوری پشت ChatGPT، چت ربات ویروسی که بسیاری از کارشناسان آن را “لحظه آیفون” هوش مصنوعی نامیده‌اند، نشان می‌دهد.

© تامسون رویترز 2023


از گوشی‌های هوشمند با نمایشگرهای چرخشی یا خنک‌کننده مایع گرفته تا عینک‌های AR فشرده و گوشی‌هایی که می‌توانند به راحتی توسط صاحبان آن‌ها تعمیر شوند، بهترین دستگاه‌هایی را که در MWC 2023 در Orbital دیده‌ایم، پادکست Gadgets 360، مورد بحث قرار می‌دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.

گیل لوریا، تحلیلگر DA Davidson & Co، گفت که او انتظار دارد بینگ در ماه های آینده سهم بازار را در جستجو به دست آورد، به خصوص اگر گوگل به تعویق ادغام هوش مصنوعی مولد در محصول خود ادامه دهد.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی Similarweb، ادغام فناوری OpenAI در Bing متعلق به مایکروسافت، مردم را به سمت موتور جستجوی کم‌استفاده سوق داده و به آن کمک کرده است تا با پیشرو بازار گوگل در رشد بازدید از صفحه رقابت کند.

با این حال، برخی از تحلیلگران می گویند که گوگل، که در اوایل دهه 2000، رهبر وقت یاهو را کنار زد و به بازیگر اصلی جستجو تبدیل شد، می تواند برای حفظ برتری خود، بر مشکلات اولیه غلبه کند.