مایکروسافت در حال مذاکره با Activision برای تمدید قرارداد تصاحب در میان موانع نظارتی است

روز جمعه، یک دادگاه استیناف ایالات متحده درخواست کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده برای توقف خرید مایکروسافت از سازنده “ندای وظیفه” Activision را رد کرد. این تصمیم یکی از آخرین موانع را برای بسته شدن خرید حذف کرد.

شرایط تمدید در حال مذاکره و اینکه آیا با شرایط مالی سودمندتری برای Activision همراه خواهد بود یا خیر، نمی‌توان فوراً فهمید.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رگولاتور ضد انحصار این کشور استدلال کرده است که تعهد مایکروسافت به ارائه دسترسی به امتیاز چند میلیارد دلاری «ندای وظیفه» Activision برای پلتفرم‌های رقیب بازی‌های ابری، به طور موثر از رقابت در بازار محافظت نمی‌کند. CMA موافقت کرده است که تحقیقات خود را تا 29 آگوست تمدید کند تا مذاکرات بیشتری با این شرکت ها انجام شود.

انقضای قرارداد به طور خودکار منجر به فروپاشی معامله نمی شود، زیرا به سادگی به هر یک از شرکت ها این حق را می دهد که از معامله خارج شوند.

هفته گذشته، مایکروسافت قراردادی را برای حفظ «ندای وظیفه» در کنسول پلی استیشن گروه سونی امضا کرد. سونی یکی از سرسخت‌ترین منتقدان این قرارداد بود و استدلال می‌کرد که می‌تواند انتخاب مصرف‌کننده را خفه کند.

مایکروسافت و اکتیویژن بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این منبع گفت، با این وجود، مایکروسافت که کنسول بازی ایکس باکس را تولید می کند، به دنبال تمدید قرارداد بوده است تا اطمینان حاصل کند که Activision توسط یک خریدار بالقوه دیگر جذب نمی شود یا نظر خود را تغییر نمی دهد.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، اگر تا پایان روز سه شنبه به توافق نرسند، شرکت ها به مذاکره برای تمدید ادامه خواهند داد.

مایکروسافت و اکتیویژن در حال مذاکره برای راه‌حل‌های بالقوه با سازمان رقابت و بازار (CMA) هستند که امیدوارند نگرانی‌های ضدانحصاری آن را برطرف کند.

سهام اکتیویژن در روز دوشنبه به قیمت 93.2 دلار بسته شد که یک تخفیف کوچک نسبت به قیمت هر سهم 95 دلار بود، که نشان می‌دهد اکثر سرمایه‌گذاران اکنون تکمیل معامله را محتمل می‌دانند.

تمدید به شرکت‌ها زمان بیشتری برای یافتن راه‌حل نظارتی در بریتانیا می‌دهد، تنها حوزه قضایی اصلی که مانع از تکمیل بزرگترین خرید در بخش بازی می‌شود.

مایکروسافت در حال مذاکره در مورد تمدید قرارداد خرید خود با سازنده بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard است که قرار است روز سه‌شنبه منقضی شود، بنابراین طرفین می‌توانند بر موانع نظارتی باقی‌مانده تا قرارداد 69 میلیارد دلاری (تقریباً 5,66,100 کرور) خود غلبه کنند. یک فرد آشنا با این موضوع روز دوشنبه گفت.