مایکروسافت پس از معامله اکتیویژن بلیزارد اجازه می دهد تا بازی Call of Duty در پلی استیشن باقی بماند

قراردادی برای حفظ بازی Call of Duty در پلی استیشن می‌تواند نگرانی‌های مربوط به تأثیر خرید بر رقابت را کاهش دهد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در سخنانی درباره این توافق گفت توییت“حتی پس از عبور از خط پایان برای تایید این معامله، ما بر روی اطمینان از اینکه Call of Duty در پلتفرم های بیشتر و برای مصرف کنندگان بیشتری نسبت به قبل در دسترس باقی بماند، تمرکز خواهیم کرد.”

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع

FTC استدلال کرده بود که این معامله به مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند، چه آن‌ها بازی‌های ویدیویی روی کنسول‌ها بازی کنند یا اشتراک داشته باشند، زیرا مایکروسافت انگیزه‌ای برای کنار گذاشتن رقبایی مانند Sony Group دارد.

لازم به ذکر است که برزیل، شیلی، صربستان و عربستان سعودی پیش از این توافقنامه را بدون قید و شرط اعلام کرده اند.

فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، گفت: مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد، قراردادی برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن امضا کرده است. توییت روز یکشنبه

برای رفع نگرانی‌های FTC، مایکروسافت قبلاً موافقت کرده بود تا مجوز Call of Duty را به رقبای خود بدهد، از جمله یک قرارداد 10 ساله با نینتندو، مشروط به بسته شدن ادغام.

مایکروسافت ابتدا پیشنهاد Activision را در ژانویه 2022 اعلام کرد. این غول اینترنتی می خواست با خرید رقبای Tencent و Sony به رقابت بپردازد. پیش از این، هر دو شرکت قراردادهای مجوز ده ساله امضا کردند که در صورت تایید قرارداد اکتیویژن، Call of Duty را به پلتفرم بازی خود می آورد. با این حال، مایکروسافت اکنون تصمیم گرفته است تا به Call of Duty اجازه دهد در پلی استیشن باقی بماند. در واقع، Nware اسپانیا نیز قراردادی 10 ساله امضا کرده است تا بازی‌های Xbox و Activision Blizzard را به پلتفرم بازی‌های ابری اسپانیایی بیاورد.