مبلغ جریمه ضد انحصار Google «موقت»؛ CCI منتظر جزئیات مالی لازم است

طبق دستور، مجموع درآمد بخش‌ها/ سران مختلف برای سال مالی 2021-21 بیشتر از کل گردش مالی گوگل در سال مالی مذکور است.

گوگل در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد که دستور CCI را بررسی خواهد کرد و آن را “شکست بزرگ” برای مصرف‌کنندگان و مشاغل هندی نامید.

“کمیسیون به چنین تناقضات آشکار و سلب مسئولیت های گسترده در ارائه نقاط مختلف داده توسط گوگل توجه جدی می کند. کمیسیون مجبور است مشاهده کند که علیرغم داشتن منابع بسیار زیاد، گوگل نتوانسته است داده ها را به روشی که کمیسیون به دنبال آن است ارائه دهد. اعطای زمان کافی، همانطور که توسط آن درخواست شده است،” CCI در دستوری که روز جمعه علنی شد، گفت.

بنابراین، با اتخاذ رویکردی محافظه‌کارانه در این مرحله، کمیسیون تصمیم می‌گیرد که داده‌های درآمد کمتری را که توسط گوگل در تاریخ 11.10.2022 ارائه شده است، به عنوان گردش مالی مربوطه برای محاسبه مقدار جریمه در نظر بگیرد.

در این بیانیه آمده است: «با این حال، مقدار واقعی جریمه ممکن است بر اساس داده‌های درآمدی که باید توسط Google ارسال شود، مورد بازبینی قرار گیرد و تنها تا این حد، جریمه فعلی موقت است.»


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

با این حال، طبق دستور تنظیم کننده در روز پنجشنبه، این داده ها همچنان مشمول اخطارها، سلب مسئولیت ها، مفروضات، محرومیت ها هستند.

جریمه 100 میلیون تومانی 1337.76 کرور معادل 10 درصد از میانگین گردش مالی مرتبط گوگل برای سه سال مالی گذشته 2018-19، 2019-2020 و 2020-21 است.

روز پنجشنبه، ناظر گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب خود در بازارهای مختلف در رابطه با دستگاه های تلفن همراه اندروید جریمه کرد و همچنین به این شرکت دستور داد تا از اقدامات مختلف تجاری ناعادلانه خودداری کند.

وی افزود: «در ادامه تصریح می‌شود که مبنای تعیین جریمه یعنی گردش مالی مربوطه و درصد مناسب آن به موجب این دستور قبلاً تعیین شده است.

“این به وضوح نشان می دهد که داده ها توسط گوگل به صورت قابل اعتماد ارائه نشده است. در این راستا مشاهده می شود که کمیسیون به گوگل دستور روشنی داده است که داده ها باید توسط گواهی حسابداران رسمی پشتیبانی شوند. با این حال، گوگل اعلام کرده است. رگولاتوری خاطرنشان کرد: همان را ارائه نکرده و گواهینامه‌های افسران خود را ارائه کرده است.

مبلغ جریمه کمیسیون رقابت 2000 ریال 1,337.68 کرور تحمیل شده به Google “موقت” است زیرا تنظیم کننده از شرکت بزرگ اینترنتی خواسته است تا جزئیات مالی لازم را ارائه دهد زیرا داده ها به شیوه ای قابل اعتماد ارائه نشده است.

در مقابل ادعای گوگل، CCI اعلام کرد که هیچ عامل تخفیف دهنده ای در این موضوع پیدا نمی کند که کاهش محاسبات جریمه را تضمین کند، بلکه عوامل تشدید کننده ای وجود دارد که رفتار از جانب گوگل بدون مانع ادامه می یابد حداقل از زمانی که 2011.

در دستور ۲۹۳ صفحه‌ای، تنظیم‌کننده اعلام کرد که میزان جریمه فوق‌الذکر «موقت است و مشروط به بازنگری در گوگل با ارائه جزئیات مالی لازم و اسناد پشتیبان طبق دستور کمیسیون مورخ ۱۹.۰۹.۲۰۲۲» است.

از شرکت بزرگ اینترنتی خواسته شده است که ظرف 30 روز از دریافت آخرین سفارش، موارد ضروری را انجام دهد.

بر اساس گزارش کمیسیون رقابت هند (CCI)، گوگل در داده‌های مالی ارائه‌شده در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲، در مقایسه با ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱، بازنگری‌های قابل‌توجهی به سمت بالا انجام داده است.