© تامسون رویترز 2023
متا، توییتر، یوتیوب، TikTok دستوراتی توسط FTC برای ارائه اطلاعات در مورد تبلیغات گمراه کننده صادر کردند.
تنظیم کننده به دنبال بررسی دقیق و محدود کردن تبلیغات تجاری پولی است که فریبنده است یا مصرف کنندگان را در معرض محصولات مراقبت بهداشتی جعلی، کلاهبرداری های مالی، کالاهای تقلبی و جعلی یا سایر کلاهبرداری ها قرار می دهد.
کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) روز پنجشنبه دستوراتی را به هشت شرکت رسانه های اجتماعی و پخش ویدیو از جمله Meta Platforms، Twitter، TikTok و YouTube صادر کرد تا به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه نمایش این پلت فرم ها برای تبلیغات گمراه کننده باشد.
این شرکتها بلافاصله به درخواستهای رویترز برای اظهارنظر پاسخ ندادند.
“این مطالعه به FTC کمک می کند تا اطمینان حاصل کند که رسانه های اجتماعی و شرکت های پخش ویدیو هر کاری که می توانند انجام می دهند تا کلاهبرداران و تبلیغات فریبنده را از پلتفرم خود دور نگه دارند.”
ماه گذشته، FTC رای به پس گرفتن شکایت ضد انحصار در به چالش کشیدن متا پلتفرم برای خرید استارتاپ واقعیت مجازی Within Unlimited داد و رسما پرونده این آژانس بسته شد.
Snap، Twitch، Pinterest و Instagram متعلق به Amazon.com دیگر شرکت هایی هستند که همگی ملزم به ارائه اطلاعاتی مانند درآمد تبلیغات و تعداد بازدیدها از جمله مواردی در دسته بندی محصولات و خدمات هستند که بیشتر در معرض فریب هستند.
ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف کننده FTC، گفت: «رسانه های اجتماعی معدن طلا برای کلاهبردارانی بوده است که محصولات ساختگی و دیگر کلاهبرداری هایی را تبلیغ می کنند که در سال های اخیر هزینه های گزافی برای مصرف کنندگان داشته است.
این دستور پس از آن صادر شد که FTC از توییتر درخواست کرد تا برخی از ارتباطات داخلی مربوط به مالک الون ماسک و سایر اطلاعات دقیق درباره تصمیمات تجاری را به عنوان بخشی از تحقیقات اوایل ماه جاری تحویل دهد.
FTC سال گذشته برای جلوگیری از این معامله شکایت کرد و شکایات دوگانه را در دادگاه فدرال و دادگاه داخلی آن ثبت کرد. پس از یک محاکمه در ماه دسامبر در دادگاه فدرال سن خوزه، ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده به نفع متا، حکم داد که FTC شواهد کافی برای اثبات اینکه این خرید به رقابت در صنعت نوپای واقعیت مجازی آسیب می رساند ارائه نکرده است.