متاورس شاید تا سال 2027 یک پولساز برای شرکت ها باشد

Quynh Mai، مدیر اجرایی Qulture، یک آژانس بازاریابی دیجیتال در شهر نیویورک، خاطرنشان کرد که بی‌صبر بودن می‌تواند در تداوم فراسوی یک شرکت نیز نقش داشته باشد.

او گفت: «پشتکار مهم است زیرا فناوری محرک Web3 با افزایش تصاعدی فعالیت توسعه دهندگان به سرعت در حال تکامل است، بنابراین برای برندها مهم است که اکنون آزمایش کنند تا بتوانند پروژه های Web3 خود را در کنار تکامل آن مقیاس کنند.

این بدان معناست که مدیران باید روی راه‌حل‌های نوآورانه‌ای که برای رفع آنها طراحی شده‌اند، سرمایه‌گذاری بیشتری کنند [environmental, social, and governance] خواسته ها برای دستیابی به اهداف پایداری

مای اضافه کرد: «استفاده از وب 3 توسط Gen Z که 25 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، تامین می شود، بنابراین برندهایی که در مسیر خود باقی نمی مانند، در سال 2027 پیشرفت نخواهند کرد یا با این گروه ارتباط برقرار نخواهند کرد.

سوپراپلیکیشن ها

او به TechNewsWorld گفت: «در سطح اصلی، ما به بهبودهایی در اندازه دستگاه و بهره وری انرژی و کاربردهای گسترده تری فراتر از کاربردهای تولیدی، مهندسی و سایر کاربردهای صنعتی که امروز می بینیم، نیاز داریم.

روبین افزود: «با این حال، ما شروع به دیدن برخی استانداردهای تشویق کننده در اینجا کردیم، مانند انجمن استانداردهای متاورس».

او ادامه داد: «با توجه به رکود اقتصادی در ایالات متحده و هشدارهای اقتصادی صندوق بین المللی پول، بسیاری از برندها از Web3 عقب نشینی می کنند و بر مسائل کوتاه مدت تمرکز می کنند. با این حال، درست مانند وب 1.0 و وب 2.0، برندهایی که نوآوری نمی کنند، عقب خواهند ماند.

گارتنر خاطرنشان کرد: یکی از روندهای استراتژیک که از همه روندهای دیگر عبور می کند، پایداری است. این موسسه به یکی از نظرسنجی های اخیر خود اشاره کرد که در آن مدیران عامل گزارش دادند که تغییرات زیست محیطی و اجتماعی اکنون سه اولویت اصلی سرمایه گذاران است، پس از سود و درآمد.

فضای ملاقات مجازی تیم های مایکروسافت

او در بیانیه‌ای گفت: «این موضوعات تحت تأثیر انتظارات و مقررات زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی است که به مسئولیت مشترک برای بکارگیری فناوری‌های پایدار تبدیل می‌شود».

او گفت: «برنامه‌ای که کارهای زیادی را انجام می‌دهد، همیشه نسبت به برنامه‌های تک‌فوکوس چندگانه جذاب بوده است، زیرا مردم پیچیدگی و منحنی‌های یادگیری مرتبط با تعداد زیادی برنامه را نمی‌خواهند». “بنابراین سادگی نسبی، هزینه درک شده، و کاربرد ابراپ‌ها آنها را جذاب می‌کند.”

Enderle خاطرنشان کرد: برنامه های چند منظوره همیشه برای کاربران جذاب بوده اند.

با این حال، فراتر از این پیشرفت‌های مرتبط با واقعیت افزوده، پرسش‌هایی وجود دارد که آیا متاورس به‌عنوان یک پلت‌فرم واحد و با دسترسی گسترده، مانند وب، تکامل می‌یابد یا اینکه شرکت‌ها تا حد زیادی برنامه‌های کاربردی خود را ایجاد خواهند کرد، همانطور که با فناوری ابری انجام می‌دهند. امروز، او ادامه داد.

راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، نیز چالش هایی را می بیند که می تواند مانع از گسترش متاورس به شرکت شود.

او ادامه داد: موانع بیشتری برای تکرار موفقیت آن در خارج از چین وجود دارد. با این حال، به عنوان مثال، اپل در حال حاضر از انجام بازی و ارسال پول از طریق برنامه پیام‌های خود پشتیبانی می‌کند و تلگرام از برنامه‌های ربات الحاقی که می‌توانند عملکردهای زیادی فراتر از پیام‌رسانی ارائه دهند، پشتیبانی می‌کند.

فناوری پایدار

او به TechNewsWorld گفت: «تلاش‌های فیس‌بوک آنقدر بد هستند که کل بخش را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از قضا، آنها بزرگترین سرمایه‌گذار در آن هستند.

او به TechNewsWorld گفت: «نقاط اصلی متاورس در تجارت، ورود اپلیکیشن‌های متاورس واقعی است که جذابیت گسترده‌ای برای حساب‌های سازمانی خواهند داشت.

شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای گارتنر روز دوشنبه در سمپوزیوم فناوری اطلاعات خود در اورلاندو، فلوریدا پیش بینی کرد در پنج سال آینده، 40 درصد از سازمان های بزرگ در سراسر جهان از ترکیبی از Web3، ابر AR، و دوقلوهای دیجیتال در پروژه های متاورس با هدف افزایش درآمد استفاده خواهند کرد.

او به TechNewsWorld گفت: «با ورود برندها به متاورلد، اغلب به محض ورود دلسرد می‌شوند و متوجه نمی‌شوند که هنوز یک پلتفرم نوپا اما در حال تکامل است. آنها تعداد زیادی کاربر را در متاورژن هایی مانند Decentraland یا The Sandbox نمی بینند و سپس عقب نشینی می کنند.



منبع

“[I]دیوید گرومبریج، معاون و تحلیلگر گارتنر در بیانیه ای گفت: در سال 2023، ارائه فناوری کافی نخواهد بود.

سوپراپ ها ویژگی های یک اپلیکیشن، یک پلتفرم و یک اکوسیستم را در یک برنامه واحد ترکیب می کنند. علاوه بر داشتن مجموعه ای از عملکردهای خاص خود، بستری را برای افزودنی ها توسط اشخاص ثالث فراهم می کند.

برخی از آن‌ها در حوزه‌های عملیاتی مانند مدیریت موجودی، تدارکات و سایر حوزه‌های عمودی وجود دارند – و ظاهر خواهند شد، اما تا زمانی که یک برنامه یا برنامه‌هایی که بهره‌وری را افزایش می‌دهند وارد نشود، فکر می‌کنم 40 درصد طولانی است. ونا افزود.

متاورس یا متاورس؟

او گفت: «الگوی این WeChat در چین است که برای کارهای متنوعی مانند خواندن اخبار، پرداخت‌ها و استقبال از خودروها استفاده می‌شود.» وی چت تا حدودی توانست عملکرد خود را افزایش دهد زیرا هیچ فروشنده سیستم عامل غالبی وجود نداشت و رقابت کمی از خارج از چین آن را کنترل می کرد.

گارتنر ادامه داد که یک متاورس کامل مستقل از دستگاه خواهد بود و متعلق به یک فروشنده نخواهد بود، و اقتصاد مجازی خواهد داشت که توسط ارزهای دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) فعال می شود.

تبلیغات

پیش‌بینی گارتنر در میان برخی تحلیل‌گران تردید ایجاد کرد. Mark N. Vena، رئیس و تحلیلگر اصلی در SmartTech Research در سن خوزه، کالیفرنیا، مشاهده کرد: “این کمی تهاجمی است.”

فضای ملاقات مجازی تیم ها (اعتبار تصویر: مایکروسافت)


Gartner Vice می‌گوید: «اگرچه بیشتر نمونه‌های سوپراپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل هستند، این مفهوم را می‌توان برای برنامه‌های سرویس گیرنده دسکتاپ، مانند Microsoft Teams و Slack نیز به کار برد، با این نکته که یک سوپراپ می‌تواند چندین برنامه را برای استفاده مشتری یا کارمند ادغام و جایگزین کند.» رئیس جمهور و تحلیلگر فرانسیس کاراموزیس در بیانیه ای توضیح داد.

راب اندرل، رئیس و تحلیلگر اصلی گروه Enderle، یک شرکت خدمات مشاوره ای در Bend، Ore، اظهار داشت: متا، مالک فیس بوک، می تواند در مشکلات کشش متاورس نیز نقش داشته باشد.