اسنپ و آمازون عظیم تجارت الکترونیک از جمله شرکت های فناوری هستند که امسال کاهش نیروی کار خود را اعلام کرده اند.
وال استریت ژورنال گزارش داد که متا، مادر فیس بوک، روز پنجشنبه به کارمندان خود اعلام کرد که استخدام را متوقف می کند تا هزینه ها را کاهش دهد، زیرا در شرایط سخت اقتصادی تحمل می کند.
زاکربرگ در طول یک تماس درآمدی گفت که تیمها به منظور «تخصیص مجدد انرژی خود» به دلیل مبارزه با اقتصاد متلاطم و پدیده رو به رشد TikTok کوچک میشوند.
متا مدتها بود که رشد صعودی به ظاهر بیپایانی داشته است، اما اوایل امسال اولین کاهش خود را در کاربران روزانه جهانی گزارش کرد.
زاکربرگ در جریان یک تماس مالی به تحلیلگران گفت: «این دوره ای است که شدت بیشتری می طلبد و من انتظار دارم که با منابع کمتر کارهای بیشتری انجام دهیم.
متا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و در عوض به اظهارات زاکربرگ در ماه ژوئیه زمانی که شرکت اولین کاهش درآمد سه ماهه خود و کاهش سود را گزارش کرد، AFP را ارجاع داد.
در ماه جولای، رویترز گزارش داد که متا برنامه های استخدام مهندسان را در سال جاری حداقل 30 درصد کاهش داده است. در آن زمان، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، ظاهراً به کارمندان گفت که شرکت اهداف استخدام خود را کاهش داده است، زیرا او به آنها هشدار داده بود که برای یک رکود اقتصادی عمیق آماده شوند. زاکربرگ گفت که متا هدف خود را برای استخدام مهندسان در سال 2022 به حدود 6000 تا 7000 نفر کاهش داده است که نسبت به برنامه اولیه برای استخدام حدود 10000 مهندس جدید کاهش یافته است.
به گزارش ژورنال، مارک زاکربرگ، رئیس متا، در طی یک جلسه هفتگی همهجانبه از توقف برنامهریزیشده در استخدام فاش کرد و گفت که این حرکت زمانی انجام شد که غول رسانههای اجتماعی قصد داشت هزینهها را حداقل 10 درصد کاهش دهد.
پلتفرمهای فناوری بزرگ از فضای اقتصادی رنج میبرند، که تبلیغکنندگان را مجبور میکند بودجههای بازاریابی را کاهش دهند و تغییرات حریم خصوصی دادههای اپل، که آزادی عمل برای شخصیسازی تبلیغات را کاهش داده است.