متا به سمت عقب نشینی از حذف اطلاعات نادرست Covid از پلتفرم ها حرکت می کند


متا روز سه شنبه گامی در جهت کنار گذاشتن سیاست خود مبنی بر حذف اطلاعات نادرست درباره کووید از پلتفرم های خود برداشت.

این شرکت که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، از هیئت نظارت خود می‌خواهد در مورد اینکه آیا اقدامات اتخاذ شده برای از بین بردن اطلاعات نادرست خطرناک کووید-19 باید ادامه یابند یا اصلاح شوند، نظر مشورتی بدهد.

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا در یک پست آنلاین توضیح داد که سیاست‌های اطلاعاتی مضر این شرکت در آغاز همه‌گیری در سال 2020 گسترش یافت تا کل دسته‌بندی ادعاهای نادرست در مقیاس جهانی حذف شود. قبل از آن زمان، محتوا تنها در صورتی از پلتفرم‌های متا حذف می‌شد که خطر آسیب فیزیکی قریب‌الوقوع را ایجاد می‌کرد.

کلگ نوشت: «در نتیجه، متا اطلاعات نادرست Covid-19 را در مقیاسی بی سابقه حذف کرده است. در سطح جهان، بیش از 25 میلیون قطعه محتوا از زمان شروع همه‌گیری حذف شده است.

با این حال، متا پیشنهاد می کند که ممکن است زمان تغییر در سیاست اطلاعات نادرست Covid خود باشد.

ما از هیئت نظارت درخواست نظر مشورتی می‌کنیم که آیا اقدامات فعلی متا برای رسیدگی به اطلاعات نادرست Covid-19 تحت خط‌مشی اطلاعات نادرست بهداشتی مضر ما همچنان مناسب است، یا اینکه آیا باید این اطلاعات نادرست را از طریق روش‌های دیگری مانند برچسب زدن یا کاهش رتبه آن مورد بررسی قرار دهیم. کلگ خاطرنشان کرد: مستقیماً یا از طریق برنامه راستی‌آزمایی شخص ثالث ما.

محو شدن اضطراری

ویل دافیلد، تحلیلگر سیاست مؤسسه کاتو، اندیشکده واشنگتن دی سی که جان سمپلز، معاون رئیس آن، در هیئت نظارت است، توضیح داد که سیاست های اطلاعات نادرست متا درباره کووید در طول وضعیت اضطراری اتخاذ شد که مستلزم اقدامات شدید بود. او به TechNewsWorld گفت: «اکنون، سه سال بعد، احساس اضطرار از بین رفته است.

او گفت: “اطلاعات بهداشتی بسیار بیشتری وجود دارد.” “اگر مردم به چیزهای مضحک در مورد واکسن ها یا اثربخشی درمان های خاص اعتقاد داشته باشند، این بیشتر به آنها مربوط می شود و کمتر نتیجه یک محیط اطلاعاتی درهم است که در آن مردم هنوز نمی دانند چه چیزی درست است.”

او افزود: «این یک گام بی‌سابقه بود که این سیاست را به سازمان‌های جهانی بهداشت و مقامات بهداشتی محلی واگذار کنیم.» «در مقطعی، برخی از آن‌ها باید پس گرفته می‌شد. شما نمی توانید حالت اضطراری داشته باشید که برای همیشه ادامه داشته باشد، بنابراین این تلاشی برای شروع بازگشایی روند است.

پیامدهای جهانی

آیا روند بازگشایی خیلی زود شروع می شود؟

“در جهان توسعه یافته، واکسیناسیون تقریبا جهانی است. دن کندی، استاد روزنامه نگاری در دانشگاه نورث ایسترن در بوستون، خاطرنشان کرد: در نتیجه، در حالی که تعداد پرونده ها همچنان بالاست، تعداد بیماری های جدی و مرگ و میر بسیار کم است.

او به TechNewsWorld گفت: «اما در بقیه جهان، جایی که کشورهایی وجود دارند که فیس بوک در آنها معامله بزرگتری نسبت به ایالات متحده است، وضعیت اضطراری به پایان نمی رسد.

بت هافمن، محقق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی دانشکده علوم رفتاری و بهداشت جامعه دانشگاه پیتزبورگ، افزود: «در حالی که بسیاری از کشورها در حال برداشتن گام‌هایی برای بازگشت به زندگی عادی‌تر هستند، این بدان معنا نیست که همه‌گیری به پایان رسیده است».

او به TechNewsWorld گفت: “یک نگرانی بزرگ این است که حذف سیاست فعلی به ویژه به مناطقی از جهان با نرخ واکسیناسیون پایین و منابع کمتری برای پاسخ به افزایش موارد یا انواع جدید آسیب می رساند.”

کلگ به پیامدهای جهانی هرگونه تغییر سیاستی که متا ممکن است ایجاد کند، اذعان داشت. او نوشت: «این مهم است که هر سیاستی که متا اجرا می‌کند برای طیف کامل شرایطی که کشورها در آن قرار دارند، مناسب باشد.

خط در شن

Karen Kovacs North، مدیر برنامه Annenberg در جوامع آنلاین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، اظهار داشت که متا می خواهد خطی را در شن بکشد. او به TechNewsWorld گفت: «نکته آنها این است که هیچ آسیب فیزیکی قریب‌الوقوعی به همان شکلی که در ابتدای همه‌گیری وجود داشت، وجود ندارد.

او افزود: «آنها نمی‌خواهند در صورت عدم وجود آسیب فیزیکی قریب‌الوقوع، سابقه‌ای برای اقدام سخت‌گیرانه ایجاد کنند».

کلگ در پست خود خاطرنشان کرد که متا اساساً به آزادی بیان متعهد است و معتقد است که برنامه های آن راه مهمی برای مردم برای شنیدن صدای خود هستند.

او ادامه داد: «اما حل و فصل تنش‌های ذاتی بین آزادی بیان و ایمنی آسان نیست، به‌ویژه زمانی که با چالش‌های بی‌سابقه و متحرک روبه‌رو می‌شویم، زیرا ما در همه‌گیری بوده‌ایم».

او نوشت: «به همین دلیل است که ما در این مورد به دنبال مشاوره هیئت نظارت هستیم. “راهنمای آن همچنین به ما کمک می کند تا به شرایط اضطراری بهداشت عمومی آینده پاسخ دهیم.”

مایک هورنینگ، استادیار روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای در دانشگاه فناوری ویرجینیا، اظهار داشت که متا می‌خواهد آزادی بیان و انتشار اطلاعات نادرست را متعادل کند، بنابراین منطقی است که سیاست خود در مورد کووید را بازبینی کند.

او به TechNewsWorld گفت: «در حالی که به نظر می رسد آنها همچنان نگران اطلاعات نادرست هستند، اما خوب است که ببینیم این سیاست چگونه بر آزادی بیان تأثیر می گذارد، نگران هستند.

عکس العمل از حذف محتوا

هورنینگ خاطرنشان کرد: حذف اطلاعات نادرست Covid می تواند تصویر متا را در بین برخی از کاربران آن بهبود بخشد. او گفت: «سیاست حذف می‌تواند در کاهش سرعت انتشار اطلاعات نادرست مؤثر باشد، اما همچنین می‌تواند مشکلات جدیدی ایجاد کند».

او ادامه داد: «وقتی پست‌های افراد حذف می‌شود، افراد توطئه‌گرای بیشتری این را تایید می‌کنند که متا در تلاش برای سرکوب اطلاعات خاص است. بنابراین در حالی که حذف محتوا می تواند تعداد افرادی را که اطلاعات نادرست می بینند را محدود کند، همچنین باعث می شود که برخی شرکت را ناعادلانه یا مغرضانه ببینند.

اثربخشی حذف اطلاعات نادرست کووید ممکن است در حال سپری شدن تاریخ انقضای آن باشد. دافیلد گفت: «یک مطالعه نشان داد که زمانی که کنترل اطلاعات نادرست کووید برای اولین بار اجرا شد، توزیع اطلاعات نادرست تا 30 درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: «به مرور زمان، دستفروشان اطلاعات نادرست به صحبت در مورد سایر تئوری‌های توطئه یا راه‌های رمزگذاری شده برای صحبت در مورد کووید و بدبینی کووید پیدا کردند.» بنابراین در ابتدا تأثیر داشت، اما این تأثیر به مرور زمان از بین رفت.»

نورث خاطرنشان کرد که برخی از روش‌ها برای کنترل اطلاعات نادرست ممکن است ضعیف به نظر برسند، اما می‌توانند مؤثرتر از حذف محتوا باشند. «حذف محتوا می‌تواند مانند یک خال باشد. محتوا حذف می شود بنابراین مردم سعی می کنند آن را به روشی متفاوت پست کنند تا الگوریتم را فریب دهند.

او ادامه داد: «وقتی آن را از فهرست خارج می‌کنید یا نوردهی آن را کاهش می‌دهید، برای یک پوستر تشخیص میزان نوردهی آن بسیار سخت‌تر است، بنابراین می‌تواند بسیار مؤثر باشد.»

سود بردن از اطلاعات نادرست

در حالی که متا نجیب ترین انگیزه ها را برای تغییر سیاست اطلاعات نادرست Covid خود اعلام می کند، ممکن است برخی نگرانی های اصلی نیز بر این حرکت تأثیر بگذارد.

وینسنت رینولد، استادیار دپارتمان مطالعات ارتباطات در کالج امرسون در بوستون، اظهار داشت: «اعتدال محتوا برای این شرکت‌ها بار سنگینی است».

او به TechNewsWorld گفت: «هرگاه محتوایی را از پلتفرم خود حذف می‌کنید، هزینه‌های مرتبط با آن وجود دارد. “وقتی محتوا را رها می کنید، احتمالاً تولید محتوا و تعامل بیشتری با آن محتوا خواهید داشت.”

او گفت: «مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اطلاعات غلط تمایل زیادی به ایجاد تعامل دارد، و برای این شرکت‌ها، تعامل کاربر پول است.



منبع